האם יאיר נתניהו החל בתהליך קבלת אזרחות אמריקנית? עו"ד מייקל ויילדס, בעלים של משרד עורכי דין אמריקני שמתמחה בהליכי הגירה, עם שלוחה ברחוב הארבעה בתל אביב, פרסם בתחילת השבוע פוסט בכמה רשתות חברתיות, שבו הוא מתגאה בלקוח החדש של המשרד. "יאיר הוא דובר ועיתונאי פוליטי בעל שם בינלאומי בארץ ובחו"ל", כתב ויילדס.
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
נתניהו הבן
(צילום: נדב אבס)
ויילדס, עו"ד יהודי, דובר עברית ומכהן גם כראש העיר אנגלווד בניו ג'רזי. הוא אישר בשיחה עם ynet את הפרטים, אך סירב לשתף בשלב זה אם נתניהו הבן מכוון לעבר אזרחות אמריקנית, קבלת גרין קארד לעבודה במדינה לטווח ארוך או שמא אישור עבודה זמני בלבד.
"עם משרדים חדשים בתל אביב, יאיר מצטרף לרשימת הלקוחות המכובדים שלנו מישראל הכוללים ראשי ממשלה לשעבר כמו גם את גדולי החוקרים, הכישרונות, היזמים ומנהיגי המדינה בישראל", כתב ויילדס בפוסט. "לדוגמה, משרדנו טיפל בעבודות ההגירה לארה"ב עבור אינספור אנשים ובהם: מוטי גלעדי, צביקה פיק, שרית חדד, ארקדי דוכין, אסי כהן, צביקה הדר, דב גליקמן, חנוך דאום, שלמה ארצי, שני זמיר, גד אלבז, עדן אלתרמן ואבי גרייניק, ירדנה ארזי, אייל גולן, סאבלימינל, אמיר דדון, ערן זרחוביץ ועידן עמדי".
העיתונאית יונה לייבזון שיתפה את ההודעה של ויילדס ב-X (טוויטר לשעבר), ומאז, לדבריו, הוא זוכה למבול של פניות. "כשאבא שלי פתח את המשרד הוא לא האמין שיעודד אי פעם מישהו לרדת מהארץ, אבל אמריקה תמיד פתוחה והייתה פתוחה לאנשים מישראל. מהניסיון שלנו אנשים שמבקשים אזרחות אמריקנית עושים את זה או בשביל פרוטקציה או בשביל מטרות עסקים", סיפר ויילדס.
ויילדס הוא בן לשושלת עורכי דין המתמחים בהגירה. אביו ייצג את ג'ון לנון והוא עצמו ייצג את מלניה טראמפ והוריה בתהליך ההתאזרחות האמריקנית. לדבריו, נתניהו אישר לו לפרסם את הפוסט ברשתות החברתיות. "יאיר פנה אלי דרך מכרים משותפים. הוא ג'נטלמן אמיתי, יש לו המון כישרון וסיכויי הצלחה כבירים בארצות הברית. התכונות האלו מאוד מבוקשות כאן וברור שיש מעסיקים שרוצים אותו וירצו לממן לו ויזה", אמר.
הוא ציין כי העובדה שנתניהו "פה בארצות הברית למטרות עסקים או חופשה לא אומר בהכרח איפה ליבו נמצא. מה שזה בעיקר אומר שהקשר בין המדינות חזק יותר מתמיד עכשיו, אחרי שאושרה תוכנית הפטור מוויזה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד מייקל ויילדס
עו"ד מייקל ויילדס
עו"ד ויילדס. "נתניהו ג'נטלמן אמיתי"
בנו של ראש הממשלה עזב את ישראל בתחילת אפריל, ערב המהומות שפרצו בעקבות הכוונה לפטר את שר הביטחון יואב גלנט. המעבר המהיר עורר תהיות רבות, במיוחד לנוכח העובדה שנתניהו הפסיק בן לילה את פעילותו ברשתות החברתיות. לאחרונה הוא חזר לפרסם פוסטים ותכנים שונים, כדוגמת הפוסט של תנועת "אם תרצו" ששיתף אתמול הקורא לשר גלנט: "גלה אחריות, הדח את הסרבנים!".
לפי דיווחים נתניהו בתחילה שהה באחוזת חוף יוקרתית בפורטו ריקו ומשם עבר לפלורידה, והתגורר בקומפלקס יוקרתי בעיירת החוף הלנדייל ביץ' הסמוכה למיאמי. בתצהיר שהגיש לאחרונה לבית המשפט הצהיר נתניהו באמצעות עורך דינו שפלורידה היא מרכז חייו כיום ושאינו מתכוון לחזור לארץ בזמן הקרוב.