השוטר לשעבר אמיר רז, שירה למוות באשתו דיאנה דדבייב לפני כשנתיים לעיני ילדיהם, הודה היום (רביעי) ברצח בנסיבות מחמירות של דיאנה ובתקיפה ובהתעללות בקטין וחסר ישע, בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד. רז כבר הודה במאי אשתקד כי ירה למוות באשתו, ואף אמר כי ייתכן שהיה רוצח גם את ילדיו.
סנגוריו ניסו לשכנע את בית המשפט כי הרצח שביצע לא היה רצח בכוונה תחילה ובנסיבות מחמירות, ורז הציג טענות להגנה עצמית וסעיף נפשי וטען כי לא תכנן את הרצח מראש. אך לבסוף, רז החליט, כאמור, להודות בעבירות ללא הסדר טיעון, לאחר שהבין כי לא יצליח לחמוק מהאישום באמצעות הסעיף הנפשי.
2 צפייה בגלריה
אמיר רז
אמיר רז
הודה ברצח אשתו ובתקיפה ובהתעללות בקטין וחסר ישע. אמיר רז ודיאנה דדבייב
(צילום: בראל אפרים)
הוריה של דיאנה נלי ואבנר דדבייב אמרו לאחר הדיון כי "אחרי שנתיים שהוא מושך אותנו בשקרים סוף סוף הוא הודה. אין סליחה על זה. נתנו למשפחה שלנו מכה גדולה". מריאנה דיין, אחותה של דיאנה אמרה: "באנו לשמוע את מי ששחט את אחותי באכזריות ורצח את הנשמות של האחיינים שלי מודה ומתוודה, אחרי שנתיים שהוא לא לקח אחריות. לשמוע אותו זה ההישג הכי יקר ערך שיכולתי להשיג בשנתיים האחרונות".
"המאבק שלנו עוד ארוך. לבנות את החיים ובעיקר של הילדים שלה, זה בעיני מתחיל כאן", הוסיפה מריאנה. "אני מקווה שהוא יישאר בצינוק עד סוף ימי חייו. העונש שלו צריך להיות חמור כי הרצח של דיאנה נשא דגל גם של מהן מערכות יחסים אלימות ושקטות, וגם עבור כל הנשים שנמצאות בבית תחת טרור ואלימות, לצאת ולדבר".
2 צפייה בגלריה
אמה של דיאנה דדבייב
אמה של דיאנה דדבייב
"אחרי שנתיים של שקרים הוא הודה. אין סליחה על זה". אמה של דיאנה דדבייב
(צילום: בראל אפרים)
לפי כתב האישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים בפברואר 2021 עולה כי בחודשים שקדמו לרצח התערערה מערכת היחסים בין בני הזוג, וביולי 2020 אף עזב רז את הבית למשך שלושה שבועות. ביום הרצח פרץ ויכוח מילולי בין השניים בעקבות חשד של דדבייב כי רז בוגד בה. במהלך הוויכוח שפכה דדבייב על רז כוס קפה פושר, ובשלב זה עלה רז לחדר והוציא מהכספת את אקדחו.
עוד נכתב באישום כי מאוחר יותר רז הוציא חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדיהם והושיב את שלושת הגדולים על כיסאות בסלון כדי לקשור אותם, בעוד שהתינוק ישב בכיסא אוכל צמוד אליהם. הוא לקח סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניח על שולחן פינת האוכל. כשדדבייב הבחינה בילדים על הכיסאות היא צעקה לעברו, והוא החל להכות אותה לעיניהם. רז תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך לכיוון דלת הכניסה, הצמיד את ידו לצווארה וחנק בחוזקה.
בזמן המאבק דדבייב צעקה לילדה בת השבע לקרוא לשכנה לעזרה. הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות, אך רז משך אותה וגרם לה לחבלות, נכתב באישום. דדבייב ניסתה לפתוח את הדלת כדי לברוח, אך רז מנע ממנה, לקח את סכין המטבח ודקר אותה שתי דקירות בירך. היא המשיכה להיאבק, ניסתה לקחת את הסכין, ובשלב זה רז הוציא את האקדח מתוך הנרתיק ולעיני ילדיהם, תוך שדדבייב מתחננת על חייה - וירה כדור בירך ולראשה.
אחרי הירי רז צעק לעבר הילדים: "יש! עכשיו אין אמא". לאחר מכן שחרר אותם והתקשר לאמו ומפקדו, וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם.