לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום כתב אישום נגד עבד אראזק אכרס (27) תושב טייבה, המואשם ברצח הודיה גבאי תושבת קריית אתא בת 34, אם ל-5 ילדים, בפתח מועדון לילה בחיפה.

החקירה ופענוח המקרה החמור נערכה על-ידי חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל. החוקרים ביצעו שורה של פעולות, עצרו את החשוד, ובהמשך הופעל גם מדובב בתא המעצר שהקליט את חברו של אכרס מספר מה התרחש בעת האירוע.
מכתב האישום עולה כי ב-9 במרץ בשעות הבוקר המוקדמות, בילו אכרס וחברו במועדון "הגולדן" בחיפה. לטענת התובע עו"ד אבי אור זך מפרקליטות מחוז חיפה, התפתח עימות גופני ומילולי בין מספר אנשים ששהו מחוץ ובסמוך למועדון, לבין אכרס וחברו, במהלכו הותקפו השניים.

"למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין"

אכרס וחברו עזבו את המועדון, הצטיידו באקדח וחזרו למקום במכונית, לאחר שקיפלו את מספר הרישוי שלה "על-מנת שלא ניתן יהיה לזהות את מספר הרישוי של הרכב, זאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין". אכרס החזיק בנשק בעוד חברו נהג ברכב.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
זירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
הודיה גבאי וזירת הרצח
(צילום: ליאור אל-חי)
באותה עת, יצאה מהמועדון הודיה גבאי, גרושה ואם לחמישה ילדים בגילי 14-5, שעבדה בעבר כברמנית במועדון. גבאי נעמדה בסמטה המרוחקת מספר מטרים מהמועדון.
אכרס ירד מהמכונית, התקדם לכיוון המועדון וממרחק של מטרים ספורים מהמועדון ששהו בו באותה עת כ-20 איש, ירה לפחות חמישה-עשר כדורים לעבר חלונות ודלת הכניסה למועדון ולעבר סביבת המועדון. אחד הקליעים שירה הנאשם, פגע בגבה של גבאי אשר התמוטטה, נפלה ומותה נקבע בבית החולים רמב"ם.
"מותה של המנוחה נגרם בשל הירי מצד הנאשם וכתוצאה משילוב של הלם תת נפחי ופגיעה נשימתית בעקבות מעבר קליע דרך החזה", נטען בכתב האישום.

"זה לא מעניין"

מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, שהגיע לזירת הרצח, הטיל את החקירה על חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל. בחקירתו הכחיש אכרס קשר לאירוע הירי והרצח וטען כי הוא לא ביצע את הירי. הוא גם טען כי אינו זוכר היכן היה בשעות הרלוונטיות לאירוע הירי והרצח, זאת למרות שנעצר ונחקר מספר שעות לאחר האירוע.
בפרקליטות מציינים כי כאשר הוטחו בפניו של אכרס הראיות שנאספו נגדו כמי שביצע את הירי, הוא בחר שלא להשיב עליהן באופן ענייני, והגיב פעמים רבות במילים: "זה לא מעניין".
כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של רצח באדישות, חבלה בכוונה מחמירה עבירות נשק ועוד. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
"גבאי מתה על לא עוול בכפה", אמרו ניצב-משנה אלי מגן וראש צוות החקירה המיוחד רב-פקד נמרוד בן דור.
שכנתה של הודיה גבאי סיפרה עליה בבכי ביום הרצח: "היא גרה בבניין שנה וחצי, היו לה בעיות וניסיתי כל כך לעזור לה. לצערי היא לא נתנה יותר מדי להתקרב ושמרה על הפרטיות שלה. איזה חיים קשים היו לה. אני לא מאמינה שהיא נרצחה".
לדבריה, "הרבה זמן הייתה לי הרגשה לא טובה לגביה, פחדתי עליה. כואב לי שהיא נרצחה. כל היום הילדים היו יורדים למטה וקוראים 'אמא, אמא', היא הייתה כל העולם שלהם. מה יהיה עכשיו על הילדים?".