בתום מרדף שכלל יריות, קרובי המחבל מהפיגוע ברחוב דינזגוף לא נעצרו: כוחות צה"ל מנהלים הערב (ראשון) מצוד באזור ג'נין אחר בני משפחתו של רעד חאזם, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע הירי בבר בתל אביב ביום חמישי האחרון. במסגרת מרדף אחר רכב שבו לפי מידע מודיעיני שהו שניים מאחיו של המחבל נורו יריות לעבר גלגלי הרכב ולפי צה"ל "זוהו פגיעות", אולם השניים לא נעצרו. אביו של המחבל, שנמלט אף הוא מכוחות הביטחון, טען במקביל כי ברכב נוסעים בנו ואשתו.
בזמן שבג'נין ירו לוחמי צה"ל לעבר הרכב, במערת המכפלה אירע פיגוע דקירה: מחבלת דקרה קצין מג"ב בעמדת בידוק במקום. הוא נשרט קלות - וחיסל אותה בירי. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי כשמצבו קל.
5 צפייה בגלריה
ניסיון פיגוע במערת המכפלה
ניסיון פיגוע במערת המכפלה
התקרית בג'נין וזירת הפיגוע בחברון
5 צפייה בגלריה
רכבו של אחיו של המחבל
רכבו של אחיו של המחבל
רכבו של אחיו של המחבל, אחרי המרדף
5 צפייה בגלריה
רכבו של אחיו של המחבל
רכבו של אחיו של המחבל
רכבו של אחיו של המחבל בתמונה שפרסמו הפלסטינים. (הסימון במקור)
המרדף באזור ג'נין אחר הרכב החשוד החל לאחר שבתצפיות שביצע צה"ל - בעקבות מידע מודיעיני - זוהו שני אחיו של המחבל יוצאים מבית בכפר דיר רזאלה. למקום הוקפץ כוח של סיירת גולני ללכוד אותם, ואז השניים החלו להימלט במכוניתם תוך שהלוחמים יורים לעבר הרכב. אין נפגעים בקרב החיילים, ובצה"ל לא יודעים אם השניים נפצעו מהירי לעברם. במהלך הפעילות, כך נמסר מצה"ל, ירו הכוחות לעבר חשוד נוסף שירה לעברם מאופנוע. לפי צה"ל, זוהתה פגיעה בחשוד.
במערכת הביטחון, יצוין, עוקבים כבר זמן מה אחרי אביו ואחיו של המחבל שפתח באש על המבלים בבר "אילקה" ברחוב דיזנגוף, אך לא מיהרו לעצור אותם לחקירה. לעיכוב המתמשך היו שתי סיבות עיקריות: תעדוף פעולות ביהודה ושומרון לפי סדר חשיבות - תוך שימת דגש על סיכול פיגועים נוספים ומעצר מבוקשים מסוכנים יותר מבני משפחתו של המחבל. שנית, לאחר שבכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי הביעו תמיכה פומבית בחאזם האב, בישראל מעדיפים להמתין עם לכידתו כדי למנוע הצתה של הסלמה בזירה נוספת.

5 צפייה בגלריה
פתחי חאזם ואביו של המחבל אחמד א-סעדי
פתחי חאזם ואביו של המחבל אחמד א-סעדי
אביו של המחבל מת"א פתחי חאזם (מימין), אמש בג'נין. הוא טען: "אשתי ברכב"
אביו של המחבל, פתחי חאזם, הוא פעיל מרכזי בפתח ובעבר היה קצין במנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בצה"ל התכוונו לעצור אותו כבר אתמול, בפשיטה הקודמת על ג'נין, אך הוא לא היה בבית שמופה לפני הריסה. לפי ההערכות, הוא מסתתר במחנה הפליטים בג'נין וזוכה להגנה מצד חמושים פלסטינים. זו סיבה נוספת לעיכוב במעצרו: בצה"ל מעדיפים לא לסכן את הלוחמים על דמות שמשקלה המבצעי נמוך יותר מ"פצצות מתקתקות" אחרות ביהודה ושומרון.
במקביל, שר הביטחון בני גנץ חתם הערב על שני צווי מעצר מינהליים לשני אזרחים ישראלים, תושבי קלנסווה וטורעאן. החתימה הגיעה בעקבות המלצה מצד שב"כ. לפי הודעת לשכת גנץ, נגד העצור המינהלי תושב קלנסווה הוצא צו למשך ארבעה חודשים, בשל חשד בשב"כ כי בכוונתו להוציא לפועל "פעילות ביטחונית חמורה" בתקופת הרמדאן. החשוד הביע תמיכה בחמאס, עמד בקשר עם פעילי הארגון ופרסם דברי שבח למבצעי הפיגועים האחרונים, לצד התבטאויות אובדניות.
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שר הביטחון גנץ. בהמלצת שב"כ, צווי מעצר מינהלי נגד שני ערבים ישראלים
(צילום: אוהד צויגנברג)
נגד העצור השני, תושב טורעאן, הוצא צו למשך חצי שנה. ממידע מודיעיני שנאסף בשב"כ עולה חשד כי היה מעורב בפעילות ביטחונית בלתי חוקית וכי יש לו נגישות לאמצעי לחימה. לא נמסרו פרטים נוספים על אודות פעילותו.
מוקדם יותר היום הצהיר דובר צה"ל רן כוכב בריאיון לאולפן ynet כי צה"ל יגיע לאביו של המחבל. "גם הבוקר כוחות צה"ל יחד עם השב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל בכל המרחב פועלים בנפת ג'נין, בכפר יעבד, גם במהלך סוף השבוע פעלנו - הכול על סמך ידיעות מודיעיניות", אמר כוכב. "אנחנו פועלים על פי מודיעין ספציפי, בסיפור הזה מיפינו את ביתו של המחבל, ניסינו לעצור את אביו, מיפינו את ביתו של המחבל שעשה את הפיגוע בבני ברק. הבוקר הצטרפו לכוחותינו גם שייטת 13 ופלס"ר גולני".

בינתיים, הפשיטות על מחנה הפליטים ג'נין, מעוז ארגוני הטרור בצפון הגדה, רק מתגברות. בפעולה נרחבת הלילה והבוקר השתתפו כוחות גדולים משייטת 13, אגוז וסיירת גולני. הכוחות פשטו על הכפר יעבד שממערב לג'נין מארבעה כיוונים שונים, ופעלו גם בקבטיה הסמוכה.
עשרות בתים נסרקו ביעבד, שממנה יצא המחבל לפיגוע בבני ברק שבו נרצחו חמישה בני אדם. בעזרת יכולות טכנולוגיות מיוחדות של יחידת הקומנדו הימי התאפשרה פשיטה במקביל על כמה יעדים, כך שהמבוקשים בכפר, שמחזיקים כלי נשק רבים, הופתעו מהגעת הכוחות. שניים מהעצורים בכפר חשודים בביצוע פיגוע ירי שהסתיים ללא נפגעים לאחרונה, והועברו לחקירת שב"כ.
הלילה והבוקר היו היום השני ברציפות שבו צה"ל פועל באזור ג'נין. אתמול נקלעו הכוחות לחילופי אש בדרך למעצר מבוקשים. חמושים פלסטינים המתינו לכוחות עם מארבי ירי ומטעני חבלה, ואחד מהם חוסל אחרי שפתח באש. 13 מחבלים נוספים נפצעו אתמול בחילופי האש עם כוחות צה"ל, שהגיעו כדי לעצור בין היתר את קרובי משפחתו של המחבל מתל אביב לחקירה. הכוחות מיפו את המבנה שבו התגורר המחבל לקראת הריסה אפשרית של הבית.