כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (ראשון) למחנה הפליטים ג'נין ולכפר יעבד הסמוך במסגרת פעילות מעצרים של מבוקשים בעבירות טרור - ועצרו 20 חשודים בתכנון פיגועים ועבירות טרור. חמושים פלסטינים שחיכו לכוחות פתחו לעברם באש. לא היו נפגעים ישראלים.
4 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בכפר יעבד
פעילות צה"ל בכפר יעבד
הפשיטה הלילית ביעבד
(צילום: דובר צה"ל)

מתיחות ביטחונית - כתבות נוספות

בדודבר צה"ל מסרו כי לוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול השתתפו בפשיטה על הכפר יעבד, שממנו יצא המחבל לפיגוע בבני ברק, וכן סרקו אחר אמצעי לחימה בלתי-חוקיים. באחד הבתים נמצאו מדי צה"ל ותחמושת צבאית, ובבית אחר נמצא מטען חבלה שיועד לפיגוע. במקביל, לוחמי דובדבן פעלו בטול גרם ועצרו שלושה מבוקשים בחשד לעבירות טרור.
4 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בכפר יעבד
פעילות צה"ל בכפר יעבד
כוחות הביטחון, הלילה
(צילום: דובר צה"ל)
"במהלך הפעילות פעלו הכוחות למול הפרות סדר אלימות באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. בנוסף, לוחמי צה"ל נטרלו חשוד אשר זרק לעברם מטען", נמסר. כמו כן, בצה"ל אמרו כי אמש זוהה רכב חשוד במרחב קו התפר שהושלך ממנו תיק - וכוחות בגזרה מצאו בו נשק מסוג קרלו שהועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון.
זהו הבוקר השני ברצף שצה"ל נכנס לאזור מחנה הפליטים ג'נין, מעוז ארגוני הטרור בצפון הגדה, ונקלע לחילופי אש בדרך למעצר המבוקשים. החמושים הפלסטינים המתינו אתמול לכוחות עם מארבי ירי ומטעני חבלה, ולפי הפלסטינים פעיל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי נהרג ו-13 נוספים נפצעו.
4 צפייה בגלריה
הנשק
הנשק
הנשק שאותר בתיק
(צילום: דובר צה"ל)
הלוחמים, מיחידת דובדבן ומסתערבים ממג"ב איו"ש, הגיעו למחנה לפנות בוקר בעקבות מודיעין מדויק של אגף המודיעין ושב"כ, ופעלו במחנה הפליטים שממנו יצא המחבל רעד חזאם שרצח שלושה ישראלים בפיגוע בבר ה"אילקה" בתל אביב. הכוחות הגיעו כדי לעצור את קרובי משפחתו לחקירה, אך אביו סירב להסגיר את עצמו - והבית עצמו היה ריק מאדם. במקביל, ביצע צה"ל מיפוי של המבנה לקראת הריסה אפשרית של הבית.
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בפעילות בג'נין
כוחות צה"ל בפעילות בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)
בצה"ל מסרו כי מחבל נוסף שמוכר כפעיל ג'יהאד איסלאמי נעצר, נשקו הוחרם - והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בישראל ובהמשך גם ייחקר. בבית החולים רמב"ם עדכנו כי הפלסטיני הגיע במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.
בסוף השבוע התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לכניסתו של המחבל מדיזנגוף דרך פרצה בקו התפר, ואמר כי מדובר בתקלה שנמצאת תחת אחריות של צה"ל. "האירוע הזה לא היה צריך לקרות", אמר כוכבי לחיילים שסגרו שבת במחנה הצבאי עופר שליד ירושלים. "המשימה שלנו פשוטה מאוד - אנחנו צריכים לעצור את הטרור ולהחזיר את הביטחון ואת תחושת הביטחון. נעשה כל מה שרק אפשר וצריך, בכמה זמן שצריך ובכל מקום שצריך", הדגיש הרמטכ"ל.