היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה קיימה הערב (ראשון) התייעצות ראשונית מצומצמת בעניין טענותיו של יוסי כמיסה, שעבד לפני כ-20 שנה עם שר האוצר אביגדור ליברמן, במסגרתן טען כי שמע ממנו כי הוא שואף לחסל את ראש אגף החקירות במשטרה.
2 צפייה בגלריה
כנס בחירות של ליברמן בחיפה
כנס בחירות של ליברמן בחיפה
ליברמן בכנס בחירות בחיפה, הערב
(צילום: ליאור אל-חי)
בהתייעצות הוצגו פרטים הנוגעים לכמיסה, המביעים ספק באמינותו. היועצת הורתה על עריכת בדיקות כדי לשקול אם יש טעם להמשיך טיפול בעניין, אולם גם כעת, ההערכה היא כי לא תיפתח חקירה בנושא. גורמי אכיפה הדגישו כי לא מדובר בבדיקה מקדמית.
הבוקר פנה ליברמן לבהרב-מיארה, ודרש ממנה להודיע שאין יסוד לטענות ולפיהן רצה לחסל ניצב במשטרה. "הטענות הזויות ומופרכות", כתב עורך דינו של ליברמן, ירון קוסטליץ, בפנייתו, שפורסמה לראשונה ב-ynet.
בפוסט שפרסם בשבוע שעבר יוסי כמיסה, שעבד לפני כ-20 שנה עם ליברמן, טען כי שמע ממנו שהוא שואף לחסל את ראש אגף החקירות במשטרה. כמיסה כתב כי הוא מוכן לעבור פוליגרף על שאלות שנוגעות להצעה בסך 100 אלף דולר עבור רצח הניצב, וכן על עסקים אחרים שנטען שנמצאים בבעלותו של ליברמן.
"כמיסה טען בפוסט כי פנה בזמן אמיתי לניצב במשטרה, אלא שזה אמר לו, כביכול, שמרשנו ועו"ד יעקב וינרוט ז"ל מינו את יוחנן דנינו למפכ"ל, ולכן לא יעשו דבר עם תלונתו של כמיסה במשטרה. כמיסה שב על טענותיו בריאיון אצל אילה חסון בשישי האחרון, ואמר כי הנציב שאליו פנה בזמן אמיתי הוא ניצב משה מזרחי", נכתב בפנייה מטעם ליברמן לבהרב-מיארה.
2 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
היועמ"שית גלי בהרב-מיארה. המשך הטיפול יישקל בהתאם לבדיקות הראשוניות
(צילום: מוטי קמחי)

"מעבר לעובדה שלא יעלה על הדעת, על פני הדברים, כי ניצב מזרחי אמר כאלה דברים לכמיסה, הדברים פשוט מופרכים מלוח הזמנים: ניצב משה מזרחי סיים את תפקידו כראש אגף החקירות במשטרה ב-2004, וסיים את תפקידו במשטרה ב-2006. רב-ניצב יוחנן דנינו מונה למפכ"ל רק חמש שנים לאחר מכן, ב-2011", נטען.
"טענותיו של כמיסה הן טענות הזויות ומופרכות. בתחילת השבוע תוגש קובלנה פלילית נגד אותו כמיסה לפי חוק איסור לשון הרע", נכתב עוד. "העובדה שהאיש 'נזכר' להעלות טענות חמורות כאלה, 20 שנים לאחר התרחשותן כביכול ובמהלך מערכת בחירות – מדברת היא בעד עצמה, ומוכיחה את מידת 'מהימנותן' של הטענות".
עוד כתב עורך דינו של ליברמן כי "ל'טענות' של כמיסה אין ידיים ואין רגליים. אשר על כן, נבקשכם להודיע לאלתר, כי אין ל'תלונת' כמיסה יסוד. 'תלונת' כמיסה באה לעולם בתקופת הבחירות אך ורק על מנת לנסות ולפגוע במפלגת ישראל ביתנו בבחירות, ועל כן מתחייבת הודעתכם כאמור, לאלתר, על מנת שלא ליתן יד לניסיונות פגיעה נואלים ואי חוקיים כאלה".
בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, ליברמן כינה את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו "חלאת המין האנושי", והוסיף כי "כל בן אדם סביר שמקבל הצעה לרצוח ניצב במשטרה מצופה שירוץ למשטרה. העובדה שהוא נזכר 20 שנה אחר כך מדברת בעד עצמה. מדובר בשקרן פתולוגי וקמצן פתולוגי שחולה על כסף".
ליברמן הוסיף כי "מדובר בשיטות נתניהו, אנחנו זוכרים גם את הסיפור של גנץ ויוסי בכר. האיש (נתניהו - ט"צ) פשוט חלאת המין האנושי. מה שמפריד בינו לבין השלטון זה אביגדור ליברמן, הוא בפאניקה, בהיסטריה. אנחנו מפלגת הימין היחידה שאומרת שלא תשב איתו. מי שמפריד את נתניהו מהשלטון זה אני".
גם הערב המשיך לתקוף את ראש האופוזיציה. בכנס בחירות בחיפה אמר ליברמן: "אם יש חבר כנסת שאכל יותר שרימפסים ממני, זה נתניהו. לאיש אין קווים אדומים".