ראש העיר טירה מאמון עבד אל-חי ביקר הערב (שבת) בחריפות את התנהלות הממשלה בכל הנוגע לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, וטען בנאום בהפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית בצומת קפלן בתל אביב כי זו מדיניות מכוונת. "מדובר בהחלטה להשאיר אותנו עסוקים בדם. מי ששם את בן גביר לשמור עלינו – לא רוצה לשמור עלינו. שר שלא רוצה אותנו במדינה יגן עלינו? שר שונא ערבים, יגן על ילדי הערבים? הממשלה הזאת רוצה שנשאר שקועים בדם".
ביום שני נורה למוות מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע (60) באזור תחנת המשטרה בעיר. "ברחובות שלנו זורם דם ומה ממשלת ישראל עושה? מפרקת את המשטרה, עוצרת תקציבים שאמורים להגיע לחינוך, רודפת עסקים מתוקף חוק קמיניץ, לאן אתה מגיע עם הדבר הזה? עשרות אלפי תושבים הולכים לשוק האבטלה - אבטלה משמעותה חיזוק ארגוני הפשיעה", טען עבד אל-חי.
2 צפייה בגלריה
 עו"ד מאמון עבד אלחי בהפגנה בקפלן תל אביב
 עו"ד מאמון עבד אלחי בהפגנה בקפלן תל אביב
עבד אל-חי בקפלן. "זו הממשלה הגרועה ביותר שהייתה כאן"
(צילום: מוטי קמחי)
"15 שנים אני ראש עיר, החברה הערבית סובלת מאפליה ומהפקרה לא מהשנה - אבל זאת הממשלה הגרועה ביותר שהייתה כאן", תקף עבד אל-חי. "במקום לחזק את המשטרה – מחלישים! במקום לחזק בתי ספר ומתנ"סים – מחלישים! במקום לחזק תעסוקה – מחלישים! זאת לא טעות – זאת מדיניות!".
מתחילת השנה נרצחו 159 בני אדם בחברה הערבית בישראל, וכבר עתה מדובר בשיא כל הזמנים, וזינוק משמעותי ביחס למספר הקורבנות אשתקד, שעמד על 111 נרצחים.
עבד אל-חי טען כי "כשהחליטו ממשלות ישראל לטפל במשפחות הפשע בשכנה שלנו נתניה - הן הצליחו. נתניה היתה עיר הפשע של ישראל, והיום נתניה היא עיר בטוחה, עיר של משפחות, כי הייתה החלטה של ממשלת ישראל. אתם רוצים להגיד לי שהצבא, השב"כ, המשטרה – לא יכולים לעשות כלום?". לדבריו, "כשהמדינה רוצה לתפוס מישהו היא מגיעה גם לפושעים שמתחבאים בדרום אמריקה, היא יודעת לתפוס עבריינים שברחו לרוסיה ולהעמידם לדין, אבל הם לא יודעים לתפוס ילד שירה ליד תחנת משטרה בישראל? איך נשמע דבר כזה? המסקנה היחידה שאני יכול להגיע אליה: זאת החלטה מכוונת".
2 צפייה בגלריה
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
מנכ"ל העירייה עבד אלרחמן קשוע. "הרוצחים מסתובבים חופשי"
(צילום: עיריית טירה)
ראש העיר טירה ציין כי תמיד דיבר בצורה ממלכתית ולא "התנגש" עם המדינה. "אבל בצער רב אני מבין היום שזאת החלטה", הדגיש עבד אל-חי. "הם רוצים שנעזוב את הארץ, אבל יש לי חדשות בשבילם: נולדנו פה, נמות פה, גם אם כולנו נגיע לבית קברות, אין לנו מקום אחר, זאת גם ארץ האבות שלנו, אנחנו נשאר כאן".
עבד אל-חי ספד לחברו: "עבד שלנו נרצח ביום שני. הוא היה בן 55, דוקטור, בעל של סלוואה, ואבא של חלימה, שיימה ועיישא, ושל עבד ומחמד. הוא עבד איתי 10 שנים, בשעות היום היה איתי בעירייה, בלילות היה עוזר למשפחות קשות יום, הוא היה איש של אנשים. איש של שלום". הוא סיפר כי "ביום שני הוא נסע ברכב עם שני חברים, קרוב לתחנת המשטרה היחידה בטירה, פתאום רכב עצר לידם והתחיל לירות. הוא פגע לו בעורק הראשי. הנהג, שנפגע גם הוא, ניסה לברוח לתחנת המשטרה, אבל היה בה רק פקיד אחד. עבד לא שרד והרוצחים שלו עדיין מסתובבים חופשי".
ראש העיר טירה סיפר כי מנכ"ל העירייה ניסה לשמור על תושבי העיר ועל שלטון החוק. "אבל משפחות הפשע ניסו לסחוט אותו ומשלא הצליחו – רצחו אותו לאור יום. הוא נרצח מול תחנת המשטרה שהייתה אמורה להגן עלינו, על הרכוש שלנו, על הילדים שלנו, על החיים שלנו!".