ח"כ יוראי להב הרצנו ממפלגת יש עתיד, התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון לynet radio, למינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת, ואמר כי הוא "מתקשה להשתחרר מהתחושה שהוא משמש עלה תאנה בממשלה הכי להט"בופובית - לצד סמוטריץ' ובן גביר שארגנו את מצעד הבהמות ולצד שר מורשת (עמיחי אליהו ממפלגת עוצמה יהודית) שכתב מדריך על 'הטרור הלהט"בי'".
כשנשאל על הנאום שנשא אוחנה לאחר בחירתו ליו"ר הכנסת, שבו הביע תודה לבן זוגו והבהיר כי חרף התבטאויות חברי הקואליציה - הכנסת לא תפגע בקהילה, ענה ח"כ להב הרצנו כי "הדברים של אוחנה על הדוכן ריגשו אותי, אבל הם מתבטלים למול השפעתה של הממשלה הכי להט"בופובית. איפה היה אוחנה כשנתניהו חתם על ההסכם הקואליציוני?".
1 צפייה בגלריה
יו"ר הכנסת אוחנה וח"כ להב הרצנו
יו"ר הכנסת אוחנה וח"כ להב הרצנו
יו"ר הכנסת אוחנה וח"כ להב הרצנו
(צילום: ירון ברנר, אלכס קולומויסקי)
להב הרצנו, שמשתייך גם הוא לקהילה הגאה, הוסיף למתוח ביקורת על התנהלותו של אוחנה וטען כי "ליו"ר הכנסת, יש נטייה כרונית לברוח מהמליאה כשמדובר בנושאים להט"ביים. והוא גם דרש וקיבל חופש הצבעה סביב נושאים אלו, למה לבקש חופש הצבעה אם לממשלה אין כוונה להביא סדר יום אנטי-להט"בי?".
לדברי ח"כ הרצנו, "גם ב-2008 נתניהו הבטיח שלא תהיה פגיעה בקהילה הגאה. ואז חוקקו נגדנו, למשל כשתיקנו את חוק הפונדקאות באופן שרק הומואים וגברים יחידניים לא יוכלו להפוך להיות הורים בישראל. אנחנו שבעים מההבטחות של נתניהו, היינו בסרט הזה. ואני אומר שוב - אנחנו לא נאפשר בדל של פגיעה בחיים שלנו, בנוער שלנו ובזכויות שלנו".
כשהתבקש להגיב לדברים שאמר אמש הרב מאיר מאזוז על ח"כ אוחנה, שבהם רמז כי אסון מירון נגרם בגלל נטייתו המינית, ענה ח"כ להב הרצנו כי "אין צורך ללכת לדברים של רב חשוך, מספיק להסתכל על הממשלה בירושלים. המילייה של הרב מאזוז זה המילייה של הממשלה, משם הם מגיעים. אנחנו נעשה כל דבר כדי להפיל אותה מה שיותר מהר".
הרב מאיר מאזוז, הנחשב למקורב הן ליו"ר ש"ס אריה דרעי, הן ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר והן לשר התקשורת שלמה קרעי, השתלח בחריפות בשיעורו השבועי ביו"ר הכנסת החדש, אמיר אוחנה מהליכוד, ואמר כי הוא "נגוע במחלה" וטען כי אסון מירון נגרם בגלל נטייתו המינית, כמי שהיה אחראי על ההילולה כשר לביטחון הפנים. על מצעד הגאווה אמר כי מדובר ב"בהמות שהולכות על שתיים".

ח"כ חיים ביטון (ש"ס), שהתמנה לתפקיד שר נוסף במשרד החינוך יחד עם השר יואב קיש, התייחס בריאיון לאולפן ynet לדברים שאמר הרב מאזוז: "אני לא מקבל אמירות שפוגעות באף אדם, לא חושב שצריך לפגוע באנשים. אני חושב שעם ישראל קיבל ממשלה הומוגנית שיש בה אנשים מכל התחומים וצריך לכבד את זה. עם ישראל הוא עם רחב ומיוחד".
השר ביטון הוסיף כי "בראשה של תנועת ש"ס עומד היו"ר אריה דרעי שידוע בסובלנות שלו. כל שרי התנועה יעשו עבודה מדהימה ומהר מאוד הציבור יירגע ויבין שבאנו לעשות עבודת קודש למען עם ישראל כולו, ובשום פנים באופן לא לעשות הדתה".