לאחר שלפני כשבועיים 200 רופאים מתמחים הגישו מכתבי התפטרות במחאה על כך שקיצור התורנויות, שהיה אמור להיכנס לתוקפו באפריל האחרון, נדחה בכשנה וחצי, הגיעה השבוע המחאה לשיאה, עם החלטת כמה מהמתמחים לפתוח בשביתת רעב - החלטה שנחשפה ב-ynet.
ד"ר אילן זינגר, מתמחה ברפואה דחופה בבית החולים איכילוב, החל לשבות רעב ביום ראשון האחרון. היום הוא חש ברע, הרגיש חולשה קיצונית והגיע לחדר המיון לקבל טיפול. לאחר שקיבל את תוצאות בדיקות הדם עם חריגות, הודיע על סיום שביתת הרעב. "אני רוצה לחזק את ידיהם (וקיבתם) של כל מי שכן ממשיך לשבות, מצטער שלא הצלחתי להחזיק עוד. המאבק עדיין ממשיך, המחאה עדיין חיה. אני ממש מקווה שזה יסתיים בקרוב, וממש מקווה שראש הממשלה יתחיל להזיז עניינים ונסיים עם הפארסה הזאת", הוא אמר.
מעט לפני כן, התראיין זינגר לאולפן ynet על הצעד החריג שעליו החליט. "ניסינו מכתבי התפטרות ולא הלך, צריך אקט קיצוני. בשנה שעברה פרסמנו מכתבי התפטרות באופן קולקטיבי, וזה היה מהלך יפה. ואז אמרו לנו 'יש מתווה ותקציב', ואז התורנויות לא קוצרו", סיפר זינגר. "השנה שוב ניסינו לעשות את המהלך של ההתפטרויות, אבל אני לא חושב שזה יעבוד. צריך אקט קיצוני יותר", הוסיף.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אילן זינגר בבית החולים לאחר שחש ברע בעקבות שביתת הרעב
ד"ר אילן זינגר בבית החולים לאחר שחש ברע בעקבות שביתת הרעב
ד"ר זינגר בבית החולים, לאחר שחש ברע בעקבות שביתת הרעב
(צילום: מרשם )
ד"ר זינגר החל בשביתת הרעב ביום ראשון, והוא סיפר כי הוא לא חש בטוב: "מרגיש את זה לחלוטין. אני ממש חלש ויש לי כאבי בטן". הוא הוסיף כי הוא מקווה שמתמחים אחרים יצטרפו לשביתת הרעב: "אני מקווה שדרך הריאיון אצלכם מתמחים נוספים יראו את זה ויצטרפו - למעשה אני קורא לכל מי שתומך שיצטרף. הרי למשרדי הממשלה כבר יש תוכנית, יש מתווה ויש תקציב, אפשר ללכת קדימה ולהתקדם עם זה. זאת קריאה לעשות מהלך".
על המתמחים שכבר הצטרפו סיפר: "בינתיים אנחנו עשרה שובתים ברחבי הארץ. אנשים כל הזמן מצטרפים".