יום קרב נוסף היום (חמישי) בצפון, לאחר שאתמול נהרג מפגיעת פצמ"ר סמ"ר חיים סבח וביום שני נהרגו מכטב"ם לוחמי המילואים דן קמחג'י ונחמן נתן הרץ.

לאחר שארבעה פעילי חיזבאללה חוסלו בתקיפה באזור צור, ארגון הטרור תקף בטילים ובכטב"מים בשעות אחר הצהריים - הן באצבע הגליל והן בגליל המערבי. אש פרצה באזור שלומי, ובתים ביישוב נפגעו מהדף.
מטוסי קרב ולוחמי ההגנה האווירית יירטו שני כטב"מים בשטח לבנון, ובצפת תועד אחד השיגורים. שריפה פרצה כאמור בשלומי, וכוחות כיבוי אש פעלו במקום על מנת לכבותה. בתיעוד שהופץ משם נשמע אדם אומר שמדובר בפגיעת רקטת בורקאן כבדה: "50 מטר מהבתים, ההר נשרף, עם פגיעות הדף בבתים". מההדף התנפצו חלונות בתים סמוכים, איש לא נפגע מהירי. במקביל, רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה טענה כי "כטב"ם תקיפה התפוצץ ביעד במטולה", וברשת "אל-חדת'" הסעודית דיווחו על "פגיעת טילים וכטב"מים בצפת". לפי הדיווח, חלק מהם יורטו.
לאחר מכן, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב. לפני כן צה"ל תקף באזורים נוספים בדרום לבנון, ובסך הכול חיסל היום חמישה פעילי חיזבאללה. למעשה, מראשון בבוקר צה"ל תקף 75 מטרות חיזבאללה. אתמול הותקפו 20 מטרות בכפר ראמיה.

1 צפייה בגלריה
תיעוד מהנפילה בסמוך לשלומי
תיעוד מהנפילה בסמוך לשלומי
הפגיעה בשלומי, והשריפה
(צילום: אמיר ירחי)
ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, דווח על תקיפה ישראלית בעיירה אל-חיאם בדרום לבנון. בלבנון טוענים כי התקיפה שם היא תוצאה של נפילת מיירט ישראלי. מוקדם יותר ב"אל-מיאדין" דווח כי ישראל תקפה באמצעות ארטילריה בנאקורה, כפר חמאם וראשיא אל-פחאר שבדרום לבנון. חיזבאללה לקח אחריות על ירי "למוצב בשטח ישראל", שהתבצע לטענתו בשעה 13:23, ועל ירי בשעה 14:15 לעבר "מרכז פיקוד בנטועה".
הבוקר, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח כי כטב"ם תקף רכב בעיירה באפלייה שבדרום לבנון, באזור העיר צור. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי הכטב"ם ירה יותר מטיל אחד לעבר הרכב, עד שפגע בו. מקורות מסרו לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" כי נראה שברכב שהותקף נסעו גורמים מכוח רדואן.
ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה, ובסקיי ניוז בערבית צוין כי שניים מההרוגים, פעילי חיזבאללה, הם עלי חמזה ואחמד חסן מעתוק. לפי הדיווח, בתקיפה נהרגו מפקדי שטח בארגון הטרור. ההגנה האזרחית בלבנון אישרה מאוחר יותר כי ארבעה בני אדם נהרגו, ושני מקורות ביטחוניים במדינה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההרוגים הם פעילי חיזבאללה. בהמשך חיזבאללה אישר כי אחד מפעיליו, עלי אחמד חמזה, נהרג בתקיפה.

בתוך כך, המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח הבוקר כי ישראל הפילה כטב"ם איראני בשמי מחוז דרעא שבדרום-מערב סוריה. לפי הדיווח, הכטב"ם "ככל הנראה לא נורה משטח סוריה והיה בדרכו לרמת גולן".
גם אתמול היה יום קרב בגזרה הצפונית, כשחיזבאללה שיגר רקטות, כטב"מים וטילי נ"ט בצהריים לעבר יישובי קו העימות לאורך הגבול. במקביל להתרעות רבות על ירי טילים וחדירת כטב"מים, בדרום לבנון חוסלו חמישה פעילי חיזבאללה, ודובר צה"ל הודיע כי הושלמה תקיפה של מעל ל-20 מטרות של ארגון הטרור במרחב ראמיה באמצעות מטוסי קרב וארטילריה.
בצל ההסלמה, שר הביטחון יואב גלנט קיים אתמול בבוקר הערכת מצב באוגדה 91 "עוצבת הגליל" סמוך לגבול, עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, ואמר כי הוא "נחוש להשיב את תושבי הצפון בביטחון ולבנות את מה שנהרס. המשימה כאן לא הושלמה - זה עלול להיות קיץ חם".