באתרי התיירות ברחבי הארץ ממתינים למבקרים
(צילום: אביהו שפירא, איציק כהן צדק)

הזרימות בנחלי הגליל והגולן עדיין לא בשיאן, אך כמאמר הפתגם "במדבר כל קוץ – פרח", והטמפרטורות שצפויות לעלות בשבת יאפשרו טיול לאתרי הטבע והמים בצפון.
ברמת הגולן ירדו כמויות גשם שנעו בין 100-70 מ"מ. שני המפלים שזורמים כעת, ובעיקר נגישים וקרובים לכבישים הראשיים, הם מפל סער בצפון רמת הגולן ומפל עיט בדרומה (ליד מושב אניעם). מפל סער, יש לציין, נמצא בדרך לחרמון כך שסביר שהתנועה בסביבתו תהיה עמוסה יותר.
לילך ביטון, מנהלת שמורת גמלא בגולן, ציינה כי בימים האחרונים "ההרים החלו ללבוש שמלה ירוקה, פריחות מבצבצות מכל עבר". לדבריה, "יש פריחה מדהימה של רקפות, נרקיסים וכרכומים, ואת כל היופי הזה ניתן לראות בגמלא. מסביבנו יש את מפל עיט שהחל לזרום, ואם מצפינים אז יש את נחל עיון ומפל סער".
בשמורת גמלא נמצא המפל האיתן הגבוה ביותר בארץ. "הוא שופע בזרימה מדהימה אחרי הימים הגשומים", הוסיפה ביטון. "שמורת טבע גמלא מזמינה אתכם לבוא ולטייל במסלולי השמורה. יש גם מסלול נגיש, יש הדרכות. צאו לטייל, יש לנו ארץ נהדרת".
6 צפייה בגלריה
שמורת נחל שניר
שמורת נחל שניר
שמורת נחל שניר
(צילום: חגי שלמה, רשות הטבע והגנים)
6 צפייה בגלריה
אתר ראש הנקרה
אתר ראש הנקרה
אתר ראש הנקרה
(צילום: קלאודיו שטרן)
6 צפייה בגלריה
מפל גמלא
מפל גמלא
מפל גמלא
(צילום: אפי שריר)
חגי שלמה, מנהל שמורת הטבע נחל שניר, הוסיף: "גשמי הברכה של השבוע החולף הביאו עימם כמויות גשם נהדרות לפתיחת החורף בצפון הארץ. הירוק האופייני לתקופה הזו של השנה החל לבצבץ בין העשבים היבשים של השנה שעברה, המפנים את מקומם לצמחייה החדשה שתתפשט בכל רחבי הצפון. המעיינות והנחלים קיבלו מנה הגונה של מים, שהרוותה את צמאונם של הנחלים היבשים ואפיקים אלו זורמים מחדש לאחר קיץ חם ומתיש. המראות הריחות והנופים הייחודיים ממתינים לבואם של הציבור הרחב, לתמונות הסלפי על מפל שוצף או תיוג באינסטגרם של נוף שנראה בכלל מחו"ל".
בגליל המערבי ירדו גם כן קרוב ל-100 מילימטר ובאזורים מסוימים אף יותר. באתר התיירות ראש הנקרה מצפים בסוף השבוע למטיילים רבים. "פלאי הטבע הנקרות הצפוניות יפות במיוחד בעונה הזו, הגשמים ניקו וחידשו הכל ואנו בטוחים שקהל רב יגיע ליהנות", אמרה ליאת הלוי כהן, מנהלת השיווק של האתר שלאחרונה התחדש באטרקציית משקפי מציאות מדומה במנהרת הרכבת המנדטורית, כך שהבילוי מתאים גם לימים גשומים.
6 צפייה בגלריה
עין חמד
עין חמד
עין חמד
(צילום: סתיו נוסרי)
בגליל המערבי יכולים המטיילים להיכנס גם לכפרים והיישובים הנוצריים – מעיליא, פסוטה, גוש חלב ואחרים – וליהנות מאווירת חג המולד. גם בעיר התחתית בחיפה ובנצרת מורגש החג היטב.
כדאי לזכור שבעמק החולה ובגליל בכלל משתוללת כעת מגיפת שפעת העופות בעגורים ובעופות בר נוספים. אם אתם נתקלים בחיית בר שמתנהגת בצורה חשודה (לא עפה כשמתקרבים אליה, לדוגמה), זה הזמן להתרחק.
6 צפייה בגלריה
מגדל צדק
מגדל צדק
מגדל צדק ליד ראש העין
(צילום: רשות הטבע והגנים)
6 צפייה בגלריה
מגדל צדק
מגדל צדק
(צילום: רשות הטבע והגנים)
עם זאת, אנשי רשות הטבע והגנים מבהירים שלא חייבים להרחיק עד הצפון כדי לראות את הטבע בשיא יופיו בימים אלו. "אני מזמין אתכם לראות את הזרימה היפה ואת הירוק בכל פינה בנחל כיסלון שזורם בגן הלאומי עין חמד", אמר מנהל הגן הלאומי דרור ברון. "ניתן גם לראות פריחה יפה של רקפות, סתווניות וכרכומים, וכמובן את השלכת היפה שניפרד ממנה ממש עוד מעט". אורי קייזר, מנהל גן לאומי מגדל צדק הסמוך לראש העין, הוסיף: "הכול ירוק יפה ומלא מים ופריחות ראשונות של נרקיסים ורקפות". לדבריו, "מחר כל שעה עגולה מ-10:00 יהיו הדרכות לקהל סביב ובתוך המצודה. תבואו אלינו למגדל צדק, אוויר נקי וטבע ירוק ומזמין".