תושבים במושב רם און שבמועצה האזורית הגלבוע דיווחו הלילה (בין חמישי לשישי) על ירי לעבר בתים ביישוב. לאחר מכן זוהתה פגיעה בחלון במושב.
3 צפייה בגלריה
פגיעה בחלון בית ביישוב רם און בגלבוע
פגיעה בחלון בית ביישוב רם און בגלבוע
פגיעה בחלון בית ביישוב
ראש המועצה האזורית עובד נור מסר כי בעקבות הדיווחים הוקפצו כוחות הביטחון למושב והחלו בסריקות אחר פגיעות נוספות. עוד נמסר כי אין נפגעים בגוף, וכי על פי ההערכה מקור הירי הוא בצפון השומרון - בדומה לאירועי ירי קודמים באזור. מאוחר יותר מסר נור כי "בתום הסריקות הוכרזה חזרה לשגרה", אך ציין כי הסריקות יחודשו בבוקר.
רק לפני שלושה ימים הודיעה דוברות המועצה האזורית גלבוע על אירוע חריג בגן נר, ומסרה אז כי "נשמעו קולות ירי אוטומטי ביישוב. צוות כוננות הוקפץ לעבר האזור שממנו נשמע הירי והוא מבצע סריקות ביישוב יחד עם כוחות הביטחון. נכון לעכשיו לא נמצאו פגיעות כלשהן".
3 צפייה בגלריה
הקליע שנמצא במושב רם און
הקליע שנמצא במושב רם און
הקליע שנמצא במושב
3 צפייה בגלריה
צילום מקיבוץ מירב לאחר הירי לעברם
צילום מקיבוץ מירב לאחר הירי לעברם
צילום מתוך קיבוץ מירב
(צילום: קיבוץ מירב)
בתחילת החודש תושבים מקיבוץ מירב החליטו לחצות את גדר ההפרדה ולהיכנס לתחומי הכפר ג'ילבון, על רקע שורת אירועי ירי מהכפר הפלסטיני בחודשים האחרונים.
התושבים המוחים ציינו כי "אנו קבוצה של תושבי קיבוץ מירב בפסגת הגלבוע שחולקים גדר הפרדה משותפת עם הכפר ג'ילבון, בימים כתיקונים כל צד חי את חייו בשלווה. בשנה האחרונה הסטטוס קוו נשבר וצרורות ירי לעבר בתינו נהפכו לדבר שבשגרה".