2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
בני הזוג נתניהו ובואינג 737. לא יטוסו במטוס המועדף עליהם
(צילום: חיים צח, לע"מ, The TLV Spotters/ יוחאי מוסי)
המכרז לטיסת בני הזוג נתניהו שונה - אבל אל על זכתה בו שוב: בעקבות סערת הקושי לגייס טייסים ודיילים לטיסת בואינג 777 של ראש הממשלה ורעייתו לרומא, נפתח המכרז מחדש גם לחברות נוספות, אבל אל על זכתה בו פעם נוספת. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יטוסו במטוס בואינג 737 ולא ב-777 המועדף על הזוג נתניהו ושההחלטה לטוס בו מעוררת לא פעם ביקורת.
צי ה-737 גדול יותר ופעיל בהרבה מצי ה-777, ועל כן יש הרבה יותר טייסים כשירים וזמינים לביצוע הטיסה. ב-737 מחלקת עסקים קטנה יותר והמושבים בהם לא הופכים למיטות.
בין דגמי המטוסים יש כמה הבדלים. בבואינג 777 יש מחלקת עסקים, והמושבים בו מיושנים יותר לעומת המושבים בחלק ממטוסי ה-737. היתרון של מחלקת הביזנס ב-777 הוא האפשרות להפוך את המושבים למיטות, פיצ'ר שמשפר את נוחות הטיסה פלאים, במיוחד בטיסות ארוכות. יתרון נוסף הוא הגודל היחסי של מחלקת העסקים. בבואינג 737 יש שתי מחלקות – תיירים ועסקים. במחלקת העסקים ישנם מושבים מרווחים, שניים בכל צד של המטוס, עם מעבר באמצע. המושבים מתכווננים אחורה, אך לא הופכים למיטה.
2 צפייה בגלריה
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 777 כשהם מושכבים עד הסוף
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 777 כשהם מושכבים עד הסוף
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 777 כשהם מושכבים עד הסוף
רק אתמול אמרה מנכ"לית אל על דינה גנגסיה כי "אנחנו לא ניתן יד לחרמות משום סוג שהוא, בוודאי שלא נגד ראש ממשלת ישראל. הטיסה מאוישת בהתאם לנהלי החברה ואיננו צופים בעיה באיוש. היא תצא כסדרה במועד המתוכנן. זהו כבוד גדול עבורנו להטיס את ראש הממשלה לשליחות מדינית, כך עשינו תמיד וכך נעשה גם בעתיד". אבל למרות הודעה זו, המכרז נפתח מחדש - ובסופו של דבר הזוג נתניהו לא יטוס ב-777 המועדף עליהם.
דבריה של גנגסיה נאמרו לאחר שבחברה התקשו אתמול כאמור לאייש צוות לטיסה של נתניהו ורעייתו לאיטליה ביום חמישי הקרוב. הנוהל מחייב כי במקרים שבהם טס ראש ממשלה בחברת תעופה אזרחית, יאייש מנהל הצי את תא הטייס - אולם למעט אותו מנהל צי, בחברה עדיין לא איתרו טייס נוסף וצוות דיילים.
בעקבות הקושי לגייס צוות אוויר לטיסה, במשרד ראש הממשלה החליטו אתמול לפתוח מכרז לטיסות רשמיות של נתניהו ופמלייתו באמצעות חברות תעופה ישראליות נוספות מלבד אל על - לרבות לטיסה לרומא. במשרד הכחישו אמנם שהיה קושי כזה, אבל גורם שם הביע זעם על "התנהלות מחפירה" לכאורה מצד אל על.