4 צפייה בגלריה
  רומן זדורוב ותאיר ראדה ז"ל
  רומן זדורוב ותאיר ראדה ז"ל
רומן זדורוב ותאיר ראדה ז"ל
(צילום: אפי שריר, שרון צור )
כשלושה חודשים לאחר שהסתיים שלב ההוכחות, בבית המשפט המחוזי בנצרת יחל היום (רביעי) שלב הסיכומים בעל פה במשפט החוזר של רומן זדורוב, הנאשם ברצח הילדה תאיר ראדה, שנמשך כבר שנה. בחודשים האחרונים הגישו התביעה וההגנה את סיכומיהם בכתב, ושני המסמכים מכילים קרוב ל-700 עמודים כל אחד. השופטים הבהירו לצדדים כי במהלך הסיכומים בעל פה עליהם להשמיע טיעונים ודגשים שלא ניתנו בסיכומים שבכתב.
התביעה, שתשמיע את טיעוניה היום, הייתה הראשונה להגיש את הסיכומים שבכתב. בסיכומים, שעליהם חתומים חמשת התובעים - עו"ד ויאאם קבלאוי, עו"ד מיטל חן רוזנפלד, עו"ד משה מרציאנו, עו"ד שרון הרציון ועו"ד בנימין משה - נטען כי המדינה הצליחה להוכיח, שוב, כי זדורוב הוא זה שרצח את תאיר ראדה בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006.
4 צפייה בגלריה
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
תא השירותים שבו נרצחה ראדה ב-2006
בסיכומים טוענים הפרקליטים כי ההרשעה צריכה להתבסס על עדותו והודאתו המפלילה של זדורוב בפני המדובב ובפני החוקרים, הודאות שלשיטתם לא הופרכו גם במשפט החוזר. התביעה חוזרת ומונה את הפרטים המוכמנים - אלה שרק הרוצח יכול היה לדעת אותם - שמסר זדורוב, ובהם המיקום המדויק שבו עמדה ראדה בעת הרצח בתא השירותים, סוג הפגיעות שעל גופה, סדר יצירתם, הלבוש וצורת השיער שלה.
עם זאת, התביעה מודה כי לא הצליחה "לתת מענה פוזיטיבי" לשאלת שלוש עקבות הנעל שנמצאו בתא ולא נמצא להן הסבר, והן אלה שהיוו, יחד עם טיפת דם על אחת העקבות - עילה למשפט החוזר.
לטענתה התביעה, היא הציגה עובדות שמכרסמות במשקל הראיה (שלוש העקבות), בעיקר משום שלשיטתה הזירה לא הייתה שמורה כראוי וייתכן שלתא נכנסו אנשים נוספים, שהותירו את העקבות. "לפחות אדם אחד נכנס לתוך התא, טבל את נעליו בדם ויצא", נכתב בסיכום הדברים. "עד היום זהותו אינה ידועה. עד היום, בחלוף 15 שנה מעת הרצח, התגלו עוד ועוד גורמים שנכחו בזירה ובקרבתה, שלא נודע על נוכחותם בזמן אמת - אנשי זק"א, אשת הרופא ושוטרים נוספים, לרבות שוטר בכיר שהלך לעולמו".
4 צפייה בגלריה
עו"ד ירום הלוי סניגורו של רומן זדורוב עם הבובה המייצגת את תאיר ראדה ז"ל  בסיור עם הרכב השופטים במשפט החוזר בבית הספר בקצרין בו נרצחה תאיר
עו"ד ירום הלוי סניגורו של רומן זדורוב עם הבובה המייצגת את תאיר ראדה ז"ל  בסיור עם הרכב השופטים במשפט החוזר בבית הספר בקצרין בו נרצחה תאיר
מבקש זיכוי מוחלט לזדורוב. עו"ד ירום הלוי
(צילום: אביהו שפירא)
סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, מרבה גם בשלב הסיכומים להתנגח בתביעה ובמשטרה, לעיתים בשפה שאינה משפטית. לאורך הסיכומים הוא חוזר על טענותיו, ולפיהן מרשו הופלל. "כותרת התיק הנדון היא 'תפירת תיק' זדונית לאדם חף מפשע, שכל 'פשעו' היו תמימותו, חולשתו האישיותית והנפשית, היותו זר בארץ ולא דובר עברית, חוסר השכלתו, מעמדו הכלכלי הרדוד ולמרבה הצער גם כסילותו", הוא טוען.
חלק גדול מאוד מסיכומי ההגנה עוסקים באלטרנטיבה שהציג הסנגור לפרשת הרצח, וטענתו כי ראדה נרצחה על ידי אולה קרבצ'נקו (א"ק), שלדבריו התוודתה על הדבר באוזני בן זוגה באותה עת, אדיר חבני (א"ח).
4 צפייה בגלריה
אולה קרבצ'נקו, אדיר חבני
אולה קרבצ'נקו, אדיר חבני
אולה קרבצ'נקו ואדיר חבני
בדברי הסיכום למסמך המפורט, כותב עו"ד הלוי כי "בפני בית המשפט הוצגו הרבה ראיות מדעיות ואחרות, השוללות בוודאות את האפשרות כי הנאשם ביצע את רצח המנוחה. כמו כן, נפרסו לנגד עיניו ראיות רבות כי זכויותיו של הנאשם לניהול משפט חוזר פלילי הוגן נרמסו ברגל גסה, כולל זדון מוכח של יורם אזולאי (ראש צוות החקירה המיוחד, א.ר.) באמצעות קשירת קשר עם המדובבים ועוד שלל פעולות ומחדלים בלתי חוקיים מצדו".
"מהעבר השני של המתרס הראייתי", מוסיף עו"ד הלוי, "נפרסו לנגד עיניו של בית המשפט המכובד הרבה מאוד ראיות, כולל ראיה פורנזית (השערה שמקושרת לאדיר חבני, א.ר.), המוכיחות כי א"ק היא שרצחה את המנוחה". בסיכום טוען עו"ד הלוי כי לאור הראיות יש לזכות את זדורוב "זיכוי מוחלט".
פורסם לראשונה: 22:04, 13.09.22