רוסיה: נתמקד ב"שחרור מוחלט" של דונבאס. ביידן: "פוטין קצב"

מוסקבה הודיעה אמש על סיום החלק הראשון של "המבצע המיוחד" באוקראינה, ושכעת הצבא הרוסי יעבור להתמקד ב"שחרור מוחלט" של אזור דונבאס, שבחלקים נרחבים ממנו כבר שולטים הבדלנים הפרו-רוסים. הכרזה זו מגיעה על רקע דיווחים על כישלונותיו של הצבא הרוסי בפלישה, בעקבות ההתנגדות האוקראינית העזה בחודש הראשון למלחמה.

6 צפייה בגלריה
עשן עולה אחר הפגזות הפצצות לבוב אוקראינה
עשן עולה אחר הפגזות הפצצות לבוב אוקראינה
עשן בלבוב אחרי ההפגזות
(צילום: רויטרס)
יש המפרשים את ההצהרה הזו כהשלמה של פוטין עם הכישלון שנוחל עד כה צבאו בעומק אוקראינה: אחרי חודש של מלחמה לא הצליחה רוסיה לכבוש אף לא אחת מ-10 הערים הגדולות ביותר באוקראינה, במערב מעריכים כי לפחות 7,000 מחייליה נהרגו במלחמה – וכבר שבועות שהכוחות הרוסיים כמעט אינם מצליחים להתקדם. מאידך, עולה האפשרות שעל-ידי התמקדות בדונבאס חותרים הרוסים לאלץ את צבא אוקראינה לשלוח כוחות רבים יותר למזרח, וכך להותיר את חייליו פגיעים וחשופים יותר במרכז המדינה ובמערבה.
בינתיים, נשיא ארה"ב שמבקר בפולין, ג'ו ביידן, המשיך לתקוף את פוטין גם היום בדברים שנשא בוורשה, כשכינה את נשיא רוסיה "קצב". ביידן ציין כי בניגוד לדיווחים ממוסקבה, הוא כלל לא בטוח שרוסיה שינתה את האסטרטגיה שלה באוקראינה. אתמול ביקר ביידן חיילים אמריקנים שמוצבים כ-80 ק"מ מגבול אוקראינה, ואמר להם כי המלחמה במדינה תכריע את עתיד הדמוקרטיה.
6 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן אוכל פיצה עם חיילים אמריקאים בפולין
ג'ו ביידן אוכל פיצה עם חיילים אמריקאים בפולין
ביידן עם חיילים אמריקנים סמוך לגבול אוקראינה
(צילום: AFP )
הלחימה בעיר מריופול נמשכה גם היום, ולפי הרשויות בעיר הנצורה, הקרבות מתחוללים כעת ברחובות שבמרכז העיר. באזור חרסון הכבושה דווח על מותו של גנרל רוסי נוסף, שביעי במספר, בקרבות שמתחוללים שם. הצבא האוקראיני הכריז כי פתח במתקפת-נגד גם באזור חרקוב.
לפנות ערב נשמעו שלושה פיצוצים בעיר לבוב שבמערב אוקראינה, ועשן נראה מיתמר מאחורי גבעה סמוכה לעיר. זמן קצר אחר כך אמר מושל מחוז לבוב כי שני טילים פגעו במקום, וכי חמישה בני אדם נפצעו.

מצרים תצטרף לפסגה המדינית "ההיסטורית" לצד האמירויות, בחריין ומרוקו

שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, יגיע מחר לישראל לפסגה המדינית "ההיסטורית והראשונה מסוגה" עם שר החוץ, יאיר לפיד, שרי החוץ של איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין, וכן מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. הפסגה תיערך ביום שני, ואיראן צפויה לעמוד במוקד הדיונים. בישראל נעשו מאמצים לצרף לפסגה גם את שר החוץ החוץ הירדני, איימן א-ספדי, אך טרם נענו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס, AP, AFP)

אוניברסיטת בן גוריון: חשפנו תא איסלאמיסטי ששימש כמשמרת צניעות

שלושה סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע הקימו תא איסלאמיסטי, ששימש כמשמרת צניעות כלפי סטודנטיות בדואיות. כך סיפר בצהריים פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון. פרופ' חיימוביץ' חשף כי חברי התא צילמו סטודנטים וסטודנטיות מהחברה הבדואית שלא התלבשו באופן "צנוע", ואיימו לשלוח את התמונות למשפחות. לדבריו, הנושא טופל לאחר שהאוניברסיטה איימה על חברי התא, אך סירב לומר אם המתעדים עוד לומדים במוסד. "יש דברים שאנחנו סוגרים בתוך הבית", אמר פרופ' חיימוביץ'.

טיילור הוקינס, מתופף פו פייטרס, הלך לעולמו בגיל 50

טיילור הוקינס, המתופף של להקת הרוק פו פייטרס ב-25 השנים האחרונות, הלך לעולמו בגיל 50. "משפחת פו פייטרס הרוסה בשל האובדן הטראגי והמוקדם של אהובנו טיילור הוקינס", כתבה הלהקה בחשבון הטוויטר שלה. הוקינס נמצא מת בחדר מלון בבוגוטה, בירת קולומביה, שם הלהקה תיכננה להופיע כאקט המרכזי של פסטיבל המוזיקה "אסטראו פיקניק" שמתקיים בעיר על פני שלושה ימים. בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל נכתב כי הלהקה לא תופיע בו בשל מותו של הוקינס.
6 צפייה בגלריה
טיילור הוקינס
טיילור הוקינס
טיילור הוקינס
(צילום: Joe Quigg/Ray-Ban via Getty Images)

צעיר נהרג בתאונת עבודה בגליל המערבי

פועל בשנות ה-20 לחייו נהרג בתאונת עבודה במגרש גרוטאות בין שפרעם לאעבלין, כאשר מלגזה שבה נהג התהפכה ומחצה אותו. צוותי כיבוי שהוזעקו למגרש הגרוטאות חילצו אותו כשהוא במצב אנוש, ומותו נקבע במקום על ידי צוות מד"א. המשטרה ומשרד העבודה פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

לפני מרוץ פורמולה 1: מתקפה דרמטית של החות'ים בסעודיה

המורדים החות'ים בתימן ביצעו בסוף השבוע את אחת המתקפות המשמעותיות ביותר שלהם על סעודיה עד כה, כשהפציצו בטיל מאגר נפט בעיר ג'דה – ממש בשעה שבעיר נערכות ההכנות האחרונות למרוץ הפורמולה 1 שיתקיים בה מחר.
6 צפייה בגלריה
סעודיה ג'דה אש ועשן מ מתקן ש הותקף על ידי ה חות'ים מ תימן ערב מרוץ ה פורמולה 1
סעודיה ג'דה אש ועשן מ מתקן ש הותקף על ידי ה חות'ים מ תימן ערב מרוץ ה פורמולה 1
האש בסעודיה בעקבות מתקפת החות'ים
(צילום: AFP)
בתקיפה אתמול לא היו נפגעים, אבל היא עוררה דאגה בקרב הספורטאים הבכירים שהגיעו לעיר, והיא נתפסת כניסיון לשבש את החגיגה שתכננו הסעודים סביב האירוע. מספר שעות אחרי המתקפה ביום שישי הודיעו מארגני הפורמולה 1 כי התוכניות לאימונים ולמקצי הדירוג בשבת, וכן למרוץ של יום ראשון, נותרו ללא שינוי.