6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר בישיבת סיעת עוצמה יהודית, בחודש שעבר. כל החכ"ים והשרים של המפלגה חתמו על המכתב
(צילום: שלו שלום)
חברי הכנסת והשרים של עוצמה יהודית פנו היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט בבקשה לבטל את המעצרים המנהליים של מתנחלים שחשודים במעורבות בפרעות בכפרים הפלסטיניים. כך נודע ל-ynet. "לא ניתן להשלים עם מצב שבו שר הביטחון מנהל מדיניות של 'דלת מסתובבת', כשבית המשפט משחרר בשל היעדר ראיות ושר הביטחון כולא מחדש", כך לפי לשון המכתב אותו יזמה ח"כ לימור סון הר-מלך.
במכתב נטען כי מספרם של צווי המעצר המנהליים שהממשלה הנוכחית הוציאה כנגד מתנחלים הוא הגבוה ביותר מזה 40 שנה - 12 מאז הקמתה. ארבעה עצורים כבר שוחררו, אך עבור שמונה שנעצרו בחודש האחרון בעקבות הפרעות שהחלו לאחר פיגוע הירי ליד ההתנחלות עלי שבבנימין, הצו עדיין בתוקף.

6 צפייה בגלריה
שריפות בלובאן א-שרקייה
שריפות בלובאן א-שרקייה
שריפות ועימותים בלובאן א-שרקייה, בחודש שעבר
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
תיעוד מעימותים בין מתנחלים לפלסטינים סמוך לכפר אום צפא
תיעוד מעימותים בין מתנחלים לפלסטינים סמוך לכפר אום צפא
עימותים בין מתנחלים לפלסטינים סמוך לכפר אום ספא, בחודש שעבר
( צילום: רויטרס /Mohamad Torokman)
"לפני שבועות אחדים נרצחו ארבעה יהודים בפיגוע נורא ביישוב עלי. יומיים לאחר הרצח הנורא נעצרו ארבעה מחבריהם הקרובים של הנרצחים הראל ונחמן. העצורים נחקרו בשב"כ תחת מניעת מפגש עם עו"ד. כעבור ימים אחדים, כשאחד מהם שוחרר בהוראת בית המשפט וגם שחרורם של האחרים התקרב, נחתם כנגדם צו מעצר מנהלי לתקופות ארוכות של ארבעה עד שישה חודשים", חברי עוצמה יהודית ציינו במכתב.
ח"כ סון הר-מלך הוסיפה כי "השר גלנט שנכשל בהגנה על אזרחי ישראל, מוצא כהרגלו את השעירים שלו לעזאזל - צעירי יהודה ושומרון הגיבורים והאמיצים שלא מוכנים להשלים עם הפקרות חייהם וחיי עמם. כשאנחנו ביקשנו לחוקק חוק שיאפשר מעצר מנהלי נגד פושעים שהם פצצה מתקתקת ועלולים לרצוח בכל רגע נתון אז המערכת המשפטית סירבה בתוקף להצעה הזאת, אך כשמדובר בנערים יהודים שגלנט שש להתעלל בהם וחותם בהינף עט את גורלם, קולה של המערכת המשפטית נדם".
6 צפייה בגלריה
גלנט בבאקו: "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון"
גלנט בבאקו: "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון"
שר הביטחון יואב גלנט. חתם בחודש האחרון על 8 צווי מעצר מנהליים כנגד מתנחלים
(צילום: אלעד מלכה)
6 צפייה בגלריה
ח"כ לימור סון הר מלך בהגיעה למח"ש
ח"כ לימור סון הר מלך בהגיעה למח"ש
"השר גלנט שנכשל בהגנה על אזרחי ישראל, מוצא כהרגלו את השעירים שלו לעזאזל". ח"כ לימור סון הר-מלך
(צילום: רפי קוץ)
לפני כשלושה שבועות, חתם גלנט על צו מעצר מנהלי למשך ארבעה חודשים נגד צעיר יהודי, תושב ההתנחלות ברוכין בן 21. על פי גורמי ביטחון, העצור הוא חלק מאותם אלו שפרעו בכפר לובן א-שרקייה לאחר הפיגוע בעלי. העצור מוכר לרשויות הביטחון, ובחודשים האחרונים הסלים את פעילותו.
הצו נחתם דקות לפני הדיון בבית המשפט בעניין הצעיר, ובעת שעו"ד נתי רום מארגון "חוננו", שמייצג את הצעיר, המתין לדיון בעניינו. אנשי ימ"ר ש"י במשטרה הודיעו לפני תחילת הדיון כי ההליך הפלילי מתייתר כיוון ששר הביטחון חתם על הצו נגד הצעיר.
6 צפייה בגלריה
ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, יעקב קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה
ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, יעקב קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה
"המתקפות נגד פלסטינים חפים מפשע - נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי". רונן בר, יעקב שבתאי והרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל, אלכס קולומויסקי)
בחודש שעבר פרסמו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, הודעה שבה יצאו נגד אלימות המתנחלים נגד פלסטינים חפים מפשע, וכינו אותה "טרור לאומני". "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן", נכתב בהודעתם.
ההודעה הובילה לשורת תגובות מצד מנהיגי המתנחלים, וגם מצדו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. בתגובתו אמר סמוטריץ' כי "צה"ל ומערכת הביטחון חייבים לפעול בנחישות גדולה בהרבה מול הטרור ומול הפרות סדר מצד ערבים כפי שהתרחשו בשלושת הימים האחרונים באזור היישוב עטרת בבנימין. לא ניתן לקבל מציאות שבה המתיישבים חשים כברווזים במטווח בצירים ובסביבות היישובים ברמה יומיומית, וסופרים את מתיהם".
בנוסף, הוא יצא נגד "הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הערבי הרצחני לפעולות נגד אזרחיות", שלדבריו, "פסול מוסרית ומסוכן מעשית". הוא התייחס להודעת השב"כ לפיה יורחבו גם המעצרים המנהליים, ואמר על כך: "מעצרים מינהליים נגד מתיישבים הם צעד דרקוני ולא דמוקרטי, והעובדה שהם מופעלים רק נגד המתיישבים ביהודה ושומרון ולא נגד קבוצות אלימות אחרות במדינת ישראל היא אפליה קשה".