4 צפייה בגלריה
  אלוביץ', ליברמן וישועה
  אלוביץ', ליברמן וישועה
אלוביץ', ליברמן וישועה
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך היום (ג') דיון נוסף במשפטו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, שמואשם בשוחד ושלוש עבירות מרמה והפרת אמונים. גם בדיון השני מאז חידוש המשפט שהופסק למשך שלושה חודשים, ניסתה ההגנה להציג על סמך חומרים חדשים שנסרקו מהטלפון הנייד ותיבת הדואר האלקטרוני של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, כי הוא נענה גם לבקשות של פוליטיקאים אחרים. בפרקליטות מדגישים שמרכיב חשוב באישום הוא התמורה לסיקור.

משפט נתניהו - הדיונים הקודמים:

עו"ד בעז בן צור, אחד מסנגוריו של נתניהו, ביקש לברר בתחילת הדיון הבוקר עם ישועה על קשריו עם שר האוצר אביגדור ליברמן - שר הביטחון בתקופה הרלוונטית. "תאשר לי שהיה לך קשר רציף איתו", אמר בן צור. ישועה השיב: "לא היה לי קשר רציף".

חמש פגישות עם בנו של ליברמן

אחר כך הציג בן צור לעד המרכזי בתיק 4000 התכתבויות וואטסאפ שלו עם בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' שמואשם במתן שוחד. "אני בקשר הדוק בחזית הרוסית", כתב ישועה לאלוביץ'. עו"ד בן צור שאל: "החזית הרוסית?", ישועה השיב: "ליברמן". בן צור: "קשר הדוק?", ישועה השיב: "הייתי בקשר עם הבן".
סנגורו של נתניהו ביקש לבדוק בכמה פגישות מדובר, ועל כך ענה ישועה: "כחמש פגישות במצטבר. לפי בקשתם (בני הזוג אלוביץ'. ח"ג) פגשתי את הבן שלו. שאול בשלב מסוים אמר לי שאני 'מזניח את הרוסי', 'פוגע ברוסי', ועל רקע זה היו פגישות".
עו"ד בן צור ניסה להקשות על העד: "שאול חשש שלא להרגיז". ישועה: "כך הוא אמר". בן צור: "גם בהקשר של ליברמן וגם של גורמים נוספים". ישועה: "נכון".
4 צפייה בגלריה
אילן ישועה בדיון תיקי האלפים במחוזי ירושלים
אילן ישועה בדיון תיקי האלפים במחוזי ירושלים
ישועה בבית המשפט, היום
(צילום: יואב דודקביץ')

4 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ'  בדיון תיקי האלפים במחוזי ירושלים
שאול אלוביץ'  בדיון תיקי האלפים במחוזי ירושלים
שאול אלוביץ'
(צילום: יואב דודקביץ')
אחר כך הציג הסנגור לעד ישועה כתבה שהתפרסמה בוואלה ב-2 ביולי 2016 תחת הכותרת: "'מנסות לשכר את שר הביטחון': התמונה בפייסבוק שהביכה את ליברמן". בהמשך לכך הוצגה התכתבות מאותו היום בין ישועה לצחי משה, שהיה אז יועץ התקשורת של ליברמן.
ישועה כתב אז למשה: "ראיתי את הידיעה על המסיבה והנחיתי להעיף את זה. כשאתה רואה דבר כזה או כשפונים לתגובה, עדכן אותי מיד". בהמשך כתב ישועה ליועץ השר: "זה ירד כבר מעמוד הבית וכבר יורד מוורטיקל חדשות ונקבר לגמרי". סנגורו של נתניהו הקשה מיד: "הזמנה שלך אליו, כרטיס פתוח, תאשר לי שאתה נותן לו כרטיס פתוח כל פעם להתקשר כשלא נחה דעתו". ישועה השיב בחיוב.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו
(צילום: AP)
למיכל קליין, שהייתה אז ראש מערכת החדשות באתר, כתב אז ישועה במקביל: "צהוב הזוי ולא הוגן, זה מה שיש לי לומר על הידיעה הזו. ממש לא מבין אותך. זה לא אינטליגנטי ליפול למלכודות מגמתיות כאלו. מבקש שזה יעוף מיד ולא יהיה, לא בעמוד הבית וגם לא בעמוד החדשות".
קליין השיבה לו: "שר הביטחון הוא דמות ציבורית. אם ביום עתיר פיגועים עולה תמונה שלו עם צעירות במסיבה שמנסות לשכר את ליברמן זה ראוי לאייטם". אחר כך קליין הוסיפה: "אבל אוריד". ישועה מצדו טען היום כי הוא קיבל הנחיה מאיריס אלוביץ' (שמואשמת גם היא בתיק במתן שוחד) ששלחה לו הודעה נוזפת: "תראה את עמוד הבית שלך". ישועה השיב לה אז: רואה, אכן צהוב למדי ומיותר. נטפל".

ישועה המשיך להסביר: "שאול הציג לי את האינטרס שלו מול ליברמן, נתן לי הנחיות ברורות 'לא לפגוע ברוסי', 'לא ללכת על הראש של הרוסי', אמר לי 'לא לכתוב על הרוסי, אני צריך שהוא יעזור לי במשהו בתקופה הקרובה'. פעלתי לגבי ליברמן, הייתה רגישות גבוהה לגבי ליברמן, קיבלתי הוראות ברורות, להתקשר לעוזר שלו".
עוד אמר מנכ"ל וואלה לשעבר: "כשאני פונה למיכל (קליין. ח"ג), אני אומר קודם כל - הייתי מתערב בכזה דבר? לא הייתי מתערב. עובדה שהרגישות לגבי ליברמן הייתה גבוהה וחטפתי על הראש. באותה תקופה ששאול היה צריך אישור, סביב זה היו פניות אליי". אלוביץ', שנכח באולם, התעצבן וצעק: "מעולם לא הייתי איתך על 'אישור', שקרן".
סנגורו של נתניהו בן צור המשיך להקשות: "כשאתה כותב ליועץ של ליברמן שזו ידיעה לא ראויה, מבחינת ההבנה שלך, מי שקולט, הדובר של ליברמן, לוקח כפשוטו שזו ידיעה לא ראויה". ישועה השיב: "אני חושב שיועץ התקשורת של השר לא שה תמים, יודע באיזה הקשר כל השיחות. החיבור נעשה על ידם".
בן צור: "למה לכתוב לו 'ידיעה לא ראויה'? למה המשחק הזה?". ישועה: "קיבלתי הוראה לא להרגיז, אני מנסה לפייס אותו". אחר כך פנה ישועה בכעס לכיוון השופטים: "עוד פעם מנסים להטעות אותי".
אחר כך ביקש הסנגור מישועה להציג את טיב יחסיו עם השר לשעבר סילבן שלום, שהתמודד בתקופה הרלוונטית על ראשות הליכוד. לאחר שבוואלה פורסם על אודות חשד להטרדה מינית מצדו של שלום, כתב לו ישועה: "תהיה חזק וקר רוח, אסייע כמיטב יכולתי". ישועה הודה בדיון היום: "התבקשתי לאתרג אותו (שלום. ח"ג) מטעם אלוביץ'".
בן צור הציג לישועה התכתבות עם השר משה כחלון מיום הבחירות ב-17 במרץ 2015, שעה אחרי פרסום המדגמים. "ברכות, הישג היסטורי", כתב אז ישועה לכחלון. הסנגור שאל: "למה שלחת לו הודעה?", וישועה השיב: "כחלון היה שר שרציני לשמור איתו על קשר".