לאחר שהוחלט אתמול (שלישי) במח"ש להחמיר את כתב האישום של לוחם מג"ב שירה למוות בחברו, אביו של הלוחם שנורה - זוהדי מאדי, סיפר לאולפן ynet על התחושות. כתב האישום של הנאשם אפיק טויבי, יוחמר מהמתה בקלות דעת לרצח באדישות של נעים מאדי. אביו של הנאשם, הצטרף גם כן לשיחה לאחר מכן.
"יש תחושת הקלה", אמר מאדי. "יחד עם זאת, אני לא אשתוק יחד עם משפחתי עד שהרוצח ייכנס לכלא למאסר עולם פלוס על עוד 10 סעיפים נלווים שיש לו, ורק אז אולי תהיה הקלה מסוימת". מאדי ציין כי מדובר ב"הישג המשפטי שחריג בנוף המשפטי, הישג תקדימי כי בדרך כלל בג"ץ נוטה לא להתערב במקרים כאלה. אני מאמין שיש שופטים בירושלים. אני עומד על הרגליים האחוריות יחד עם כל בני המשפחה שהרוצח אכן ישב בכלא מאסר עולם פלוס על כל מה שיש לו בתיק".
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב, החשוד בירי שגרם למות חברו נעים מאדי בתחנת משטרת עכו
הארכת מעצרו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב, החשוד בירי שגרם למות חברו נעים מאדי בתחנת משטרת עכו
אפיק טויבי ונעים מאדי
(צילום: אלעד גרשגורן)
על השאלה מה ניתן לענות למי שטוען כי מדובר רק בפליטת כדור במסגרת משחק בנשק, השיב מאדי: "גם אז באותו לילה ארור אני צעקתי - אין כאן מדובר בפליטת כדור. לא יעזור לאף אחד שום דבר. מדובר כאן בירי מדויק ממרחק מטר וחצי. ומעבדת מז"פ אכן קבעה שמדובר בירי מדויק ממרחק מטר ורבע. ואם המקרה הזה הוא לא רצח באדישות אז מה כן רצח באדישות?".
משה טויבי, אביו של הנאשם, התייחס לדברים. "החלטתי להתראיין אחרי תקופה ארוכה של חמישה וחצי חודשים. בנו ובני היו החברים הכי טובים, 24/7 ביחד. אין פה משפט צדק, יש פה משפט שדה". טויבי מתח ביקורת על התנהלות פרקליט המדינה ואמר: "יש בתי משפט בישראל, יש פרקליטות בישראל, אבל אתמול עמית אסימן החליט שאין פרקליטות ושהעובדים שתחתיו לא קיימים. אין משפט צדק, אין צדק במדינת ישראל. הבן שלי שוטר. הבן שלי מלח הארץ".
2 צפייה בגלריה
זוהדי מאדי אביו של נעים מאדי
זוהדי מאדי אביו של נעים מאדי
"אם חלילה וחס היה מקרה הפוך, הייתי מתבייש להגיע לבית המשפט". זוהדי מאדי
בכתב האישום של אפיק טויבי נכתב כי "רק לשם המשחק כפי שנהג הנאשם לעשות פעמים רבות, שלף אקדחו האישי ובמחסנית מלאה בכדורים והחזיק בידו, בשלב הזה הוא יורה מטווח אפס בנעים". עוד עולה מכתב האישום כי ניסה הנאשם לטשטש ראיות ולביים התאבדות. אביו של הנאשם אמר כי בני המשפחה כופרים בכל ההאשמות כלפי בנם וכי התיק תפור: "עצם העובדה שהפרקליטים הגישו כתב אישום ואיסמן לא קיבל את זה, אין לדעת איך תפרו את התיק הזה".
מאדי, ששמע את הדברים, אמר כי "אם חלילה וחס היה מקרה הפוך, הייתי מתבייש להגיע לבית המשפט. הייתי מתבייש להגיע לדיונים, הייתי אומר - תתמודד לבד. בושה וכלימה שאבא כזה מגונן על רוצח". מאדי הוסיף: "ניהלתי את המערכה מבחינה משפטית בצורה הכי ממלכתית שיש. אני לא הייתי רוצה שאף אחד יהיה במקומי. אני מרגיש שאני היום נלחם לא רק למען עשיית הצדק לנעים, אלא למען הרבה מאוד משפחות והורים".