רצח העבריין עבד קזז אתמול (שבת) אחר הצהריים בנמל יפו הוביל את חוקרי המשטרה לחשוד כי בכירים עברייניים עומדים מאחורי החיסולים שלו ושל עיזאת חאמד, שנרצח ביריות מטווח קצר בזמן שרכב על אופנוע בחודש יולי האחרון בדרום תל אביב.
2 צפייה בגלריה
אחד התרמילים על הכביש
אחד התרמילים על הכביש
עיזאת חאמד, זירת הרצח בנמל יפו ועבד קזז. החשד: קשר בין החיסולים
(צילום:מוטי קמחי, שחר גולדשטיין, אבי כהן)
קזז, שהיה מבכירי ארגונו של חאמד ועזב אותו בשלב מסוים, נרצח ביריות על-ידי שני אלמונים שלפי עדויות לבשו בגדים שחורים. מחקירת המשטרה עלה כי המחסלים ככל הנראה עקבו אחר קזז, וכשחנה את רכבו הם הגיחו עם רכבם - ירדו ממנו והחלו לירות לעברו כשהם מוודאים את הריגתו. במשטרה מעריכים כי המחסלים הגיעו עם מטרה אחת - לחסל את קזז, ולהימנע מאפשרות שייפצע בלבד, מחשש לנקמה.
אחרי חיסולו של עיזאת חאמד, הפך קזז באופן מעשי לעבריין הבכיר ביותר ביפו. הוא נכנס לעסקי הנדל"ן, התחבר לבעלי מעמד בעולם התחתון והיה מסודר מבחינה כלכלית. חוקרי ימ"ר תל אביב, שקיבלו את חקירת החיסול, הצליחו להתחקות אחר מסלול הירי שכלל כ-14 כדורים. החוקרים בוחנים את מצלמות האבטחה שהיו במסלול בריחת רכב המחסלים, ולפי ההערכות, החיסול הוא עניין מקומי - ומי שעומד מאחוריו הוא אדם שהכיר היטב את סדר יומו של קזז.
2 צפייה בגלריה
הזירה ברחוב גרינבוים
הזירה ברחוב גרינבוים
האופנוע שעליו רכב חאמד ביולי. "מישהו סימן את הארגון"
(צילום: יאיר שגיא)
גורם המעורה בפרטי החקירה אמר אתמול ל-ynet כי "מישהו סימן את הארגון של עיזאת חאמד ופוגע בו. אחרי הרצח של עיזאת נראה היה שתהיה רגיעה, אבל מי שעשה את זה חיכה במיוחד לרצוח. הם ידעו שאין סיכוי שהוא ייצא בחיים - כי הנקמה הייתה כואבת".
אחמד, תושב יפו שהגיע לבלות עם משפחתו במדרון יפו הסמוך לנמל, היה עד לירי. "חשבתי שמדובר בזיקוקים. אנשים התחילו לצעוק ולברוח. הם ירו לעבר הבן אדם והוא פשוט ברח לכיוון המים כי לא היה לו לאן לברוח", הוא סיפר. "צעקתי על אשתי ואמרתי לה לשמור על הילדים. מהר קפצתי עליהם כי פחדתי שיירו גם עלינו".

ישי, שהגיע לנמל מהצפון עם חברו עידו, סיפר כי "חיפשנו חניה ושמענו יריות, ואז אנחנו קולטים שני אנשים רצים לכיוון המזח עם אקדחים, לבושים שחור ורעולי פנים. עזרתי להוציא את הבן אדם מהמים, התאספו שם עוד אנשים וכולנו ניסינו למשוך אותו מעל החומה. אנשים קפצו למים כדי להוציא אותו. הוא כבר היה פצוע וממה שהבנתי כבר לא היה לו דופק והוא לא נשם עוד לפני שהצלחנו להוציא אותו. איך שמשכנו אותו, צוות מד"א הגיע לזירה והתחיל לטפל בו".
לדבריו, "אנשים מסביב היו מזועזעים ממה שקרה. הייתה מישהי שראיתי שהיה לה ממש קשה, אבל רצתה להישאר בזירה כדי לתת דיווח ועדות". "הגענו מהצפון לטייל, ממש לא דמיינתי שככה יסתיים סוף השבוע שלי פה", הוסיף עידו, שציין כי הוא היה הראשון שהתקשר למוקד 100. "השוטר הראשון הגיע מאוד מהר".
פורסם לראשונה: 23:37, 23.10.21