לפני חצי שנה נגזרו בפרשת 512 שלושה מאסרי עולם על אברג'יל, שנחשב ל"עבריין מספר 1 בישראל" במשך שנים. לפנות בוקר הגיע שיא נוסף בתיק, כשיניב בן סימון, יד ימינו של יצחק אברג'יל ו"אחד המבוקשים הכי בכירים" בישראל לפי בכיר ביאחב"ל, נעצר בפשיטה בדרום אפריקה. בן סימון נחשד במעורבות בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003, שבו שילמו בחייהם שלושה אזרחים תמימים.
בן סימון נולד בבת ים, ובגיל צעיר מאוד נכנס לעולם הפשע, כשהתחבר ליצחק אברג'יל, עד שהפך ליד ימינו. בן סימון נחשב לעבריין אלים ומסוכן, שהצליח לחמוק מהמשטרה פעמים רבות, על אף שנחשד בפשעים חמורים ובמספר ניסיונות חיסול, ובהם של זאב רוזנשטיין ופליקס אבוטבול.
4 צפייה בגלריה
הדיווח בדרום אפריקה על מעצר העבריין הישראלי יניב בן סימון
הדיווח בדרום אפריקה על מעצר העבריין הישראלי יניב בן סימון
הכניסה למתחם שבו נלכד בן סימון
4 צפייה בגלריה
רגעי מעצר העבריין הישראלי בדרום אפריקה
רגעי מעצר העבריין הישראלי בדרום אפריקה
כלי הנשק שנתפסו, ובן סימון האזוק
למרות זאת, בן סימון הצליח לחמוק ממשטרת ישראל. לאחר הפיגוע הפלילי ב-2003 הוא ברח לדרום אפריקה, איתה אין לישראל הסכם הסגרה, ועל כן שימשה לו המדינה מקלט נוח ובטוח. לפנות בוקר, כאמור, נתפס על-ידי המשטרה המקומית בביתו, שם אותרו כלי נשק ואופנועים גנובים.
בן סימון היה בעבר יד ימינו של ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל עד לסכסוך בין השניים. לפי החשד, אברג'יל שלח את בן סימון והעבריין עמית טייב לחסל את העבריין פליקס אבוטבול בפתח הקזינו שלו בפראג ב-2002. בינואר האחרון הודיעה המשטרה שעצרה את העבריין עמית טייב בשדה התעופה בחשד לרצח אבוטבול. ד', עד המדינה בפרשה 512, ומי שנחשב לקצין המבצעים של ארגון הפשע של אברג'יל, טען בעדותו בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי מי שחיסל לכאורה את אבוטבול בפראג התוודה בפניו על המעשה.
בעדותו בבית המשפט טען ד' כי לא הכיר את השם פליקס אבוטבול עד לרגע החיסול. "עד שלא שמעתי את השם פליקס מיצחק אברג'יל לא הכרתי אותו. בתקשורת שמעתי שרצחו אותו בפראג", טען. הוא הוסיף: "אחרי שיעקב נרצח נפגשתי די הרבה עם יצחק. באחד הימים יצחק טייל עם יניב בן סימון. הגעתי לבית של יצחק כשהוא לא היה. היה שם אדם בשם ע'. אמרתי לו על פליקס 'פירקו אותו'. הוא ענה: 'אני מפחד שלא תהיה לי טביעת אצבע באופניים'. לא האמנתי שהוא משתף אותי בדבר הזה. לא נהוג לדבר על מי עשה. הוא אמר לי 'אני פירקתי'".
העד טען כי השניים דיברו על הרצח של פליקס אבוטבול, וכי הוא ידע שע' היה זה שאחראי על הרצח שלו. לדבריו, אברג'יל חזר אחרי שעה וחצי ואמר: "ראית? עם אופניים מפרקים היום". העד הוסיף: "צחקנו כולנו ובזה נגמר הסיפור. עד היום אני יודע שהרצח לא פוענח".

4 צפייה בגלריה
פליקס אבוטבול
פליקס אבוטבול
"ראית? עם אופניים מפרקים היום". פליקס אבוטבול, שנרצח בפראג ב-2002
(צילום: מיכאל פרטוש)
בעדותו של העד מתואר יניב בן סימון כמנהל בארגון, ואיש אמונו של אברג'יל. לדבריו, בן סימון ניסה באמצעות אדם שלישי, שמכיר אותו ואת רוזנשטיין, להביא את האחרון למהלך של "כיפה אדומה" - כלומר לטמון לו מלכודת ולחסל אותו. "אותו בחור היה חבר של יניב והיה גם חבר של זאביק. הוא הלך לרוזנשטיין, ואמר לו שיניב בן סימון ביקש אותו לכיפה אדומה", גילה העד על הדוכן. "כשבן סימון שמע שהבחור הזה 'פתח' לזאביק - הוא מבחינתו ראה איך הוא הורג את זאביק, אבל הסכסוך (של רוזנשטיין) התחיל עם יצחק. מי שהתחיל את כל המלחמה וביקש לרצוח את רוזנשטיין היה יצחק".
לפני כמעט ארבע שנים נחשפה ב-ynet הקלטה של אברג'יל עם בן סימון, שהוזכר באישום כמעורב בניסיון הפגיעה בזאב רוזנשטיין בכיכר פלומר בתל אביב בשנת 2003. לטענת התביעה, בהקלטה נשמעו אברג'יל ובן סימון משוחחים על המשך ניסיונות הפגיעה ברוזנשטיין, לאחר שהניסיון בפלומר - אז התפוצצה מכונית תופת - לא צלח. התובע ניסים מרום הטיח באברג'יל כי הורה לבן סימון שלא לעצור את עד המדינה ב' בעבודתו – השלמת ניסיונות החיסול של העבריין רוזנשטיין. לפי התובע מרום, הכינוי "אריק" בשיחה מיוחס לבן סימון.
4 צפייה בגלריה
עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס, דורון נוי ויהלי שפרלינג
עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס, דורון נוי ויהלי שפרלינג
עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס, דורון נוי ויהלי שפרלינג
(צילום: מוטי קמחי, עידו ארז)
עורכי הדין שחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני מסר: "יניב לא נמלט מהארץ ב-2015 וחבל מאוד שמשטרת ישראל מטעה את התקשורת. כפי שידוע למשטרה, הוא יצא מהארץ עם דרכונו שלו כבר לפני כעשור, והיה זה אף בידיעת ובהסכמת הפרקליטות, שהסכימה לביטול עיכוב יציאה מהארץ אשר עמד נגדו מתיק ישן. מאז שיצא מהארץ הוא לא היה מעורב ולא נחשד בביצועה של עבירה, קלה כחמורה. אנחנו מאמינים שמיד עם סיום ההליך בדרום אפריקה הוא ישוחרר בלא כלום".
ב-2018 טען עד מדינה כי מי שביצע את רצח "דיידונה" (דוד ביטון) הוא בן סימון. לפי עד המדינה, בן סימון הגיע עם כובע וירה ירייה אחת בגבו של ביטון. אלא שאז הגיע עד מדינה אחר, וטען כי מי שביצע את רצח ביטון היה שלומי משתאווה לוי - עבריין שבינתיים נרצח.