רק לפני מספר ימים הזמינה משפחת פאחורי מנצרת כיסאות לחתונתה של בתם, שאמורה להתחתן ביום שני הקרוב, אבל כעת בני המשפחה נאלצים להשתמש בהם בסוכת האבלים - אחרי שבני הדודים עלי (14) ומחמוד (22) נרצחו. השניים אינם מוכרים למשטרה - ועל פי החשד, הם נרצחו בגלל שהם קרובי משפחה של אדם שמסוכסך עם עבריינים.
7 צפייה בגלריה
עלי ומחמוד פאחורי
עלי ומחמוד פאחורי
"איבדנו את שני האנשים הכי טובים". עלי ומחמוד פאחורי
7 צפייה בגלריה
סוכת האבלים הנצרת
סוכת האבלים הנצרת
הכיסאות שהוזמנו לחתונה - מצאו את דרכם אל סוכת האבלים. בני משפחתם של הנרצחים
7 צפייה בגלריה
סוכת האבלים הנצרת
סוכת האבלים הנצרת
סוכת האבלים הנצרת
השניים נורו למוות בלילה שבין חמישי לשישי בתוך רכב מתחת למחלף שער העמקים שליד קריית טבעון. אלמונים ירו בהם עשרות קליעים. צוות מד"א קבע את מותם במקום. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופתחו בסריקות אחר החשודים.
"לצערי רצחו לי את הבן הקטן", אמר וג'די פאחורי, אביו של עלי בן ה-14. "הוא היה ילד מיוחד שאהב לעזור לאנשים, אדם טוב שאוהב את החיים. הוא לא עשה רע לאף אחד אף פעם. אני אומר לרוצח - שיבוא אליי ומולי ויגיד לי למה רצח אותו ולקח לו את נשמתו. יש אלוהים למעלה, אני בטוח שהרוצח לא יישן טוב ויבוא יום שמישהו יפגע בו או יפגע בקרובי משפחה שלו.
"מה בן 14 יכול לעשות בכדי שירצחו אותו?", תהה האב. "בני אהב לעזור לאנשים, לא משנה מי - יהודי, ערבי, נוצרי, מוסלמי - עזר לכולם. אתמול יצא מהבית כדי לקנות בגדים לחתונה של בת דודתו, ואחר כך רצחו אותו בדם קר ללא סיבה. לרוצח יהיו חיים קשים כי הוא עשה רע למשפחה. לא רק לי, לכל המשפחה והשכונה ולכל העיר. בבית הספר אהבו אותו מאוד ועוד לא מעכלים שהם איבדו אותו".
על השיחה האחרונה סיפר האב וג'די: "עלי אמר לי בצחוק שהוא רוצה לנסוע לבית הספר עם רכב. צחקתי. ואז אמא אמרה לו 'לך תעשה רישיון ותלך ללמוד'. הוא עשה תיאוריה עכשיו בבית הספר".
לדברי האב, "אין לנו אויבים וכולם אוהבים אותנו. אם היה לי אויב לא הייתי מאחל לו שירצחו אותו. בני אהוב אצל כולם, הוא נהג להתפלל במסגד כל הזמן ותמיד הזמין אחרים לעשות מעשים טובים".

מחמוד, שנרצח יחד עם בן דודו עלי, היה סטודנט להנדסת בניין. "הוא היה אמור לסיים בקרוב את הלימודים", סיפר אביו פייסל פאחורי. "כולם הכירו אותו, גם יהודים וגם ערבים. הוא היה עוזר לכולם. המון אנשים התקשרו אליי, מכל הסביבה, הם לא מעכלים את מה שקרה".
אחותו של מחמוד היא הכלה שאמורה להתחתן בשבוע הבא. "מחר החינה וביום שני אמורה להיות מסיבה באולם, אבל מה שקרה שינה את הכל", אמר האב. "זה כנראה הגורל שלנו. הבאנו כיסאות לשמחה וחתונה, ועכשיו אנחנו יושבים על אותם כיסאות בסוכת אבלים. כואב לי מאוד".
מחמוד לקח חלק פעיל בהכנות לחתונה של אחותו. "הוא עזר לנו למתוח כבלים עם אורות, פרוג'קטורים, ניקה את המקום שתכננו לעשות בו את החינה, שם ברזנטים נגד שמש, תיקן את הכל, ניקה את העלים והכין את השטח - ובערב יצא וחזר אלינו ללא רוח חיים. באותו ערב אני ירדתי לקנות כמה דברים שחסרים להכנות. כשהגעתי הביתה, אז אומרים לי שמועה שיש ככה וככה, ואז אני רואה תמונה של האוטו, לא האמנתי. אני עד עכשיו לא יודע על מה לדבר, שברו לי את הלב".
7 צפייה בגלריה
מוחמד פאחורי ועלי פאחורי
מוחמד פאחורי ועלי פאחורי
"רצחו אותם בדם קר". עלי ומחמוד קונים בגדים לחתונה של אחותו של מחמוד
מרח אמארה, בת דותם של שני הנרצחים, הוסיפה: "כואב לנו מאוד, איבדנו את שני האנשים הכי טובים. למה שהפושעים ירצחו אותו? רק בגלל שהם טובים וחפים מפשע. לעלי היה היום מבחן בבית בספר והוא סיפר שהוא מוכן ושהוא יביא ציון טוב. מחמוד מסר לנו את ההזמנה לחתונת אחותו, וזה המצב - רצחו אותם בדם קר. המשטרה לא עושה כלום, ואם זה היה קורה ביישוב יהודי היינו רואים יחס אחר".
חבריהם של עלי ומחמוד מספרים כי הם נורו למוות במקום שבו קבעו פגישה, במה שעבריינים מכנים "כיפה אדומה". אחד החברים אמר ל-ynet: "הם קבעו להיפגש עם אנשים במקום מסוים. הם הגיעו ואז ירו בהם למוות. וידאו שהם מתים. לא הייתה להם הרגשה שהיה מתוכנן לירות בהם".
7 צפייה בגלריה
זירת חיסול הרצח הכפול במחלף שער העמקים
זירת חיסול הרצח הכפול במחלף שער העמקים
זירת הרצח הכפול במחלף שער העמקים
(צילום: דוברות המשטרה)
7 צפייה בגלריה
זירת חיסול הרצח הכפול במחלף שער העמקים
זירת חיסול הרצח הכפול במחלף שער העמקים
(צילום: דוברות המשטרה)
7 צפייה בגלריה
זירת חיסול הרצח הכפול במחלף שער העמקים
זירת חיסול הרצח הכפול במחלף שער העמקים
(צילום: דוברות המשטרה)
מקרה הרצח של השניים העלה את מספר הנרצחים בחברה הערבית לשבעה בתוך פחות משבוע. למעשה, בממוצע נרצח בכל יום בשבוע האחרון לפחות אדם אחד בחברה הערבית. גם אמש, צעיר כבן 25 וגבר כבן 35 נרצחו ביריות בשתי תקריות שונות בנחף ובכפר קרע. בסך הכול נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה 43 בני אדם, בהשוואה ל-52 בתקופה המקבילה אשתקד, ומתחילת החודש נרצחו 12.
בימים האחרונים התרחשו כמה מקרי ירי בנצרת, עיר מגוריהם של שני הנרצחים. באחד המקרים נפצע גבר באורח בינוני. בתקרית אחרת בנוף הגליל, שליד נצרת, נפצע גבר באורח קשה. במשטרה בוחנים אם יש קשר לרצח של השניים. "הכתובת הייתה על הקיר. למרות הירי והסכנה שנשקפת, המשטרה לא הצליחה לעצור את הרצח שהיה צפוי בכל רגע. האווירה מתוחה ולא נופתע אם ימשיכו לפגוע בעוד אנשים", אמרו תושבים בעיר ל-ynet.
פורסם לראשונה: 23:02, 17.06.22