4 צפייה בגלריה
שלום עליכם הנהג שהסיע את המחבל
שלום עליכם הנהג שהסיע את המחבל
נהג המונית שלום עליכם הרוש. "הוא לא נראה חשוד בכלל, דיבר יפה"
נהג המונית שלום עליכם הרוש, תושב ירושלים, היה זה שהסיע את אמיר סידאווי, המחבל מהפיגוע בעיר העתיקה, אל תחנת מוריה - שם הסגיר את עצמו לידי המשטרה. הוא אסף אותו הבוקר (ראשון) באזור מגרשי האימון של בית"ר ירושלים בשכונת בית וגן, סמוך לבית החולים שערי צדק שם אושפזו כמה מפצועי הפיגוע - והסיע אותו אל התחנה. "הוא אמר שמישהו בעבודה הרביץ לו והוא רוצה להגיע לתחנה כדי להגיש תלונה", סיפר הנהג. עד כה לא ברור איך הגיע המחבל לאזור.
סידאווי, כך תיאר הנהג, היה אדיב ומנומס. "הוא דיבר יפה. אמר בבקשה ותודה. לא היה נראה חשוד בכלל. הוא נראה ערבי, אבל לא כל ערבי הוא חשוד בעיניי", הוא אמר. לאחר שהסיע אותו לתחנת מוריה, המשיך הרוש בנסיעתו. "פתאום ראיתי סירנות וניידות. עמדתי בצד כדי לתת להן לנסוע, ואז אמרו לי 'חכה בצד. ניצלת בנס. יש לך אקדח במונית'". אותו אקדח היה זה ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע הלילה בעיר העתיקה.

4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
האקדח ששימש את המחבל בפיגוע. "אמרו 'ניצלת בנס'"
(צילום: דוברות המשטרה)
לאחר ששמע את הדברים, התעלף הנהג, ובהמשך זכה לסיוע מקציני המשטרה. "השוטרים היו ממש בסדר. הם עזרו לי. הייתי בשוק. הם לקחו את האקדח ועשו לי תשאול קצר ואז המשכתי לעבוד. כל הסיטואציה הזו באמת לא הייתה נורמלית", סיכם.
סידאווי, תושב מזרח ירושלים, הסגיר את עצמו לידי המשטרה הבוקר אחרי מצוד לילי של כוחות הביטחון. המחבל, שהגיע לתחנה כשש שעות אחרי הפיגוע, הותיר את רכבו בקרבת הזירה, והבוקר אותר על שמשתו הקדמית של הרכב דוח חניה של עיריית ירושלים. שוטרי תחנת מוריה זיהו במצלמות האבטחה הבוקר כי המחבל המבוקש מתקרב לתחנה, והוא נעצר מיד. במסגרת המצוד הלילי, "הוצפה" שכונת סילוואן בשוטרים - אלא שלפי שעה לא ברור, כאמור, איך הגיע לאזור שערי צדק.
ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי מהערכת מצב שקיים עלה כי מדובר ב"מפגע בודד". סידאווי יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים בהמשך היום.
4 צפייה בגלריה
רכבו של המחבל
רכבו של המחבל
רכבו של המחבל. דוח מעיריית ירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)
4 צפייה בגלריה
המחבל
המחבל
המחבל סידאווי
הפיגוע הלילי אירע בשתי זירות: בזירה הראשונה, ברחוב מעלה השלום בעיר העתיקה, ירה המחבל לעבר אוטובוס אגד בזמן שהנהג סייע לאישה נכה לעלות לאוטובוס באמצעות מעלון. שני גברים בשנות ה-30 לחייהם שנסעו באוטובוס נפצעו באורח קל עד בינוני. בזירה השנייה, ברחוב מעלה שז"ך, בכניסה לחניון קבר דוד המלך, נפצעו שישה בני אדם, בהם ארבעה בני משפחה אחת. מהירי ברחוב מעלה שז"ך נפצעה באורח קשה אישה בהיריון בשנות ה-30 לחייה, והלילה היא עברה לידת חירום בבית החולים שערי צדק. מצבו של התינוק קשה אך יציב. מנהל יחידת הטראומה בבית החולים, ד"ר אלון שוורץ, אמר כי "פציעתה מורכבת ונשקפת סכנה לחייה".
ארבעה מהפצועים האחרים באותה זירה הם בני משפחה אחת מארה"ב, חסידי סאטמר. הם הגיעו לאירוע שהתקיים ליד קבר דוד, ובזמן שהמתינו למונית בתחנת האוטובוס שבמקום - הם נורו על ידי המחבל. אב המשפחה נפצע באורח קשה מירי בצוואר ובראש. הוא מורדם ומונשם בבית החולים שערי צדק ונשקפת סכנה לחייו. ביחד איתו מאושפזת בתו שנפצעה באורח קל. אם המשפחה נפצעה באורח בינוני ונמצאת ביחד עם בנה בבית החולים הדסה הר הצופים.
חיים גולדיטש השתתף בהכנת הכתבה