שרת התחבורה מירי רגב מהליכוד שלחה היום (ראשון) מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לתוכנית "המקור" בערוץ 13 - וכן לרביב דרוקר, עורך התחקיר שחשף מסמכים שלפיהם בלשכתה קיים דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור", על פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואישים מרכזיים ברשות לסייע לה בפריימריז. במכתב מסרה השרה כי טענות שהועלו בתחקיר הינן "שקריות וחסרות בסיס".
קטע מתחקיר "המקור"
(באדיבות רשת 13)

במכתב שהוגש על ידי משרדו של עו"ד עמית חדד, המשמש בין היתר כסנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים המתנהלים נגדו, הציגו דוגמאות לאותם "שקרים" לדבריהם. למשל, נכתב כי "בתחקיר נטען שהעיר ערד זכתה ל'התעלמות מוחלטת' ממשרד התחבורה. שוב, המציאות שונה לחלוטין. במהלך שנת 2023 העיר ערד קיבלה תוספת שירות בסך של 5.5 מיליון שקלים, יותר מרוב הרשויות במדינת ישראל".
עוד נכתב כי "בתחקיר נטען כי משרד התחבורה לא טיפל בפניות של ראש מועצת עמק הירדן. אילו הייתם בודקים את הטענות הייתם מגלים שעוד טרם פרסום התחקיר, התקיימה במשרד התחבורה ישיבה עם ראש מועצת עמק הירדן". בנוסף טען עו"ד חדד במכתב כי "בתחקיר העליתם טענות כאילו קידום הקמת רמזור בצומת הכניסה למושב בני ראם נעשה משיקולים לא ענייניים. מדובר בטענה שקרית נוספת. בישיבת עבודה מקצועית שנערכה במשרד התחבורה, נציג הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) שנכח בפגישה, הביע את עמדתו המקצועית המפורשת כי 'הצומת מסוכן ומומלץ לקדם את הרמזור'".
לפי עו"ד חדד, התוכנית התבססה על "מסמכים חלקיים ומסולפים שנגנבו ממשרד התחבורה" - והשרה רגב לא ידעה על קיומם. במכתב ההתראה גם נכתב כי רגב "אינה מכירה את הדפים שהוצגו בתוכנית". עוד נטען כי בבדיקה שערך משרד התחבורה התברר כי אכן קיימות טבלאות פיקוח ומעקב. "מטרתן לאפשר פיקוח אפקטיבי ויעיל על הפניות השונות - והן אפילו כוללות צבעים, אך אין בהן רמז או קשר לזיקה או תמיכה פוליטית", נכתב. לטענת השרה הצבעים משמשים לציון המטפל בפנייה וסטטוס הטיפול, ולא כשיטת "רמזור".
1 צפייה בגלריה
מירי רגב מסיבת עיתונאים
מירי רגב מסיבת עיתונאים
השרה רגב. "המנכ"ל נפגש עם ראשי רשויות רבים"
(צילום: עמית שאבי )
"בדיקה פשוטה של הנתונים מגלה שאין ולא הייתה העדפה כלשהי לערים 'ליכודיות'. השרה, מנכ"ל משרדה ושאר גורמי המקצוע נפגשו עם ראשי רשויות רבים שאינם משתייכים מבחינה פוליטית עם הליכוד", נכתב. בין היתר צוינו הערים באר שבע, בני ברק, אילת, קריית אונו וכן מועצה אזורית בני שמעון ופורום ראשי הרשויות של העדה הדרוזית.
במכתב המשיך עו"ד חדד להכחיש בשם השרה את טענות התחקיר: "מאז כניסתה לתפקיד שרת התחבורה, המשרד קידם, תכנן, תקצב וביצע עשרות פרויקטים ברחבי הארץ - ללא קשר לזיקתן הפוליטית של הרשויות השונות, אלא בהתאם לעמדות גורמי המקצוע ומדיניות המשרד".
בנוסף, במכתב הודגשה טענת השרה כי "יונתן יהוסף (ראש המטה של השרה לשעבר, שהתראיין בתחקיר בפנים גלויות - מ"א) סיים את תפקידו כראש מטה במשרד התחבורה עוד ביולי 2023, והועבר בשל ליקויים בתפקודו. דבריו שודרו אף שהיה ידוע לכם שהדברים אינם אמת". עוד מאשימה השרה כי עורכי התחקיר ידעו שנעשה שימוש במסמכים גנובים ממשרד התחבורה, "כפי שתועד במצלמות האבטחה", לדבריה.
רגב דרשה כי תשודר התנצלות בפתח התוכנית הבאה, לצד תיקון של הפרטים הלא מדויקים לטענתה. בנוסף, היא דורשת את העלאת תגובתה המלאה לדברים.

שיטת הרמזור של רגב, התלונה במשטרה והחקירה

כבר לפני שבועיים המשטרה פתחה בחקירה, כאשר השרה פנתה ליועמ"שית והתלוננה נגד ראש המטה שלה לשעבר. התלונה הרשמית, בגין "לקיחת מסמכים שלא כדין", הועברה לחקירת המשטרה. כעת צריך ראש אגף החקירות להחליט איזו מחלקה תטפל בתלונה - שתיחקר לצד ממצאי התחקיר שנסמכו על חשיפת המסמכים ממשרד התחבורה.
בתחקיר נחשפו מסמכים שבהם רגב חותמת בכתב ידה על החלטות כי הן נעשו "בהתאם להנחיית גורמי המקצוע" - גם במקרים שבהם גורמי המקצוע לא הנחו כך או תמכו בעמדה ההפוכה. יהוסף, שכיהן כאמור כראש המטה המקצועי של רגב, אמר כי "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שרגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד".
לדבריו, "ירוק זה רשויות שצריך לתת להן, צריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר, נחמד. אם נראה שהאוצר זורם איתנו - סבבה. אם לא - לא סוף העולם. לבן זה 'שלחו מכתבים, נדבר'". בנוסף, מהמסמכים עלה כי רגב דירגה את פעילי הליכוד בהתאם ליכולתם לגייס עבורה מצביעים בפריימריז בליכוד - יהלום (פעיל משמעותי), עוגן (פעיל חשוב), פעיל מרכזי ופעיל רגיל. תכתובת אף העלתה כי חבר ליכוד ביקש שלא להסיר מדרכה שמהווה סיכון תחבורתי סמוך לבית אימו במושב בדרום - ואף שהטרקטורים כבר היו בשטח, העבודה נעצרה.