הפיגוע בבקעת הירדן שבו נרצחו בצהריים (שישי) שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן ונפצעה אנושות אישה כבת 45, הביא את דובר חמאס לענייני ירושלים לקשור מיד את האירוע להר הבית. "נאמני אל אקצא מגיבים לתוקפנות הכיבוש נגד עזה, הגדה המערבית וירושלים בפיגוע הירואי בבקעת הירדן", טען מוחמד חמאדה. "התוקפנות של הכיבוש נגד אל-אקצא לא תעבור, ההתנגדות אמרה שאל-אקצא הוא קו אדום".
2 צפייה בגלריה
האוטו שנפגע בפיגוע הירי בצומת חמרה
האוטו שנפגע בפיגוע הירי בצומת חמרה
( צילום: AFP )
בהר הבית דווקא נשמר השקט היום. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי קיים הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים, שם אמר כי "ההיערכות המבצעית שלנו היא בכל הגזרות, בדגש על ירושלים, וצריך להמשיך בשמירה על דריכות גבוהה של כל שוטר ולוחם. המוטיבציה שעלתה בימים האחרונים להפר את הסדר היא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת". לדברי שבתאי, "שגרת החיים נשמרת הבוקר בירושלים - כשבעיר העתיקה מתקיימות תפילות בכותל, תפילות רמדאן ומסעות צלב כחלק מחג הפסחא".
המפכ"ל התייחס גם לפיגוע שהתרחש בבקעה: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן, לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק - לשאת אותו בימים אלו".

2 צפייה בגלריה
שבתאי באירוע להשקת מכון מחקר לביטחון האישי והחוסן הלאומי במכללה האקדמית גליל מערבי
שבתאי באירוע להשקת מכון מחקר לביטחון האישי והחוסן הלאומי במכללה האקדמית גליל מערבי
המפכ"ל שבתאי. "האיום רלוונטי, במתווים שונים"
(צילום: יאיר שגיא)
מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, סקר בפני המפכ"ל את ההיערכות המבצעית ופריסת הכוחות בגזרות השונות בירושלים ואמר: "במהלך תפילת הפג'אר לפנות בוקר, הגיעו להר הבית אלפי מתפללים, שמתוכם היו גם כאלו שקראו קריאות הסתה וקומץ שיידו אבנים ופוזרו בתוך זמן קצר. ההיערכות המבצעית שלנו שמה דגש משמעותי לאיום הפח"ע ותכליתה לאפשר חופש פולחן לצד שמירת הביטחון והסדר. בשעות האחרונות השגרה והשקט נשמרים גם בהר הבית, גם בכותל המערבי וגם ביתר המקומות בעיר העתיקה ובירושלים".
דובר המשטרה ניצב-משנה אלי לוי אמר הבוקר לאולפן ynet כי "סיכלנו לא פעם ולא פעמיים ניסיונות להחדיר (להר הבית - א"ש) זיקוקים, אבנים, מקלות, דגלים של ארגוני טרור, כרזות כאלו ואחרות שיכולות להתסיס את האווירה. בחלק מהמקרים לצערנו הרב, צעירים פורעי חוק, מפרי סדר, שלא מגיעים להתפלל וקודם כל פוגעים במקום הקדוש להם - שוברים, הורסים, ויורים זיקוקים בכינון ישיר לעבר השוטרים שלנו וכוחות הביטחון".
לוי ציין כי הוא קורא לציבור להמשיך בשגרה מלאה, תוך שמירת ערנות. "ראינו לא פעם ולא פעמיים כיצד אזרחים עם תושייה רבה מנטרלים מחבלים, מונעים פיגוע הרבה יותר גדול. ראינו את זה בצריפין. אנחנו צריכים את העזרה ואת שיתוף הפעולה של הציבור, גם ברשתות החברתיות. יש לנו הרבה הישגים והצלחנו להסיר מהרשת יחד עם שב"כ והפרקליטות הרבה פרסומים".