דובר צה"ל התיר לפרסום אחר הצהריים (רביעי) כי סמ"ר ניסים כחלון (21) מחדרה, לוחם בגדוד 435 של גבעתי, נהרג מירי מחבל בפשיטה החוזרת על שכונת אל-אמל בחאן יונס. הוא הותיר אחריו הורים, גלית וגבריאל, ושתי אחיות ואח. הלווייתו תיערך הלילה בשעה 23:30 בבית העלמין הצבאי בחדרה. בנוסף, לוחם מיחידה מיוחדת נפצע באורח בינוני בפעולה בבית החולים שיפא בעיר עזה, שנמשכת כבר יותר משבוע.
עם היוודע דבר מותו בקרבות, מאות בני אדם התגודדו אמש ליד בית משפחתו בחדרה. "זו טרגדיה שלא נתפסת. המשפחה, החברים ותושבי העיר הרבים - כולם הכירו את ניסים הלוחם של חטיבת גבעתי, פייטר שלחם עם החטיבה מאז 7 באוקטובר", אמר ל-ynet קרוב משפחתו של כחלון ז"ל. "הוא דאג לכולם, למרות שהוא היה זה שלחם עם חבריו בקרבות ואיבד חברים קרובים. רק לפני שבוע הוא היה בגיחה קצרה בבית, סיפר על המשך הלחימה והקרבות שם, ואמר שהמלחמה לא הסתיימה. בעוד כמה חודשים הוא היה אמור להשתחרר מהשירות הממושך, ועתה אנחנו צריכים להביאו לקבורה. זה בלתי נתפס, אסון כבד לכולנו".
2 צפייה בגלריה
סמ"ר ניסים כחלון ז"ל
סמ"ר ניסים כחלון ז"ל
"הוא התעלה על כל מכשול שעמד בדרכו". סמ"ר ניסים כחלון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
הרב אלמוג וגנר, ראש ישיבת בני עקיבא בחדרה שבה למד כחלון, ספד לו: "ניסים היקר. לא, אנחנו לא המומים. אנחנו מופתעים. אנחנו מתגעגעים. ובעיקר, אנחנו גאים. מגיל צעיר בישיבה חלמת על שירות משמעותי. השייטת הייתה לנגד עיניך. היו המון קשיים, אבל אתה לא מהמוותרים בקלות. געגוע עמוק לעיניים הטובות, ללב הרחב, לאכפתיות הענקית. הדאגה לאמא, למשפחה ולחברים.
"ואנחנו גאים. במי שאתה, ובזכות הגדולה להיות בשלבים משמעותיים יחד איתך. גאים בלוחם התותח שנעשית. גאים בערכים שלך ובנכונות שלך ללכת קדימה למען העם והארץ וקדושתם. לא המומים כי מי שהולך קדימה, מי ששם את הלב שלו לפני הכול במלחמה - עלול לשלם מחיר. ואנחנו, המשפחה היקרה שנשארה מאחור, החברים למחזור ולקהילת הישיבה, חברי הצוות והפלוגה והחברים מאולגה, אנחנו כבר מתגעגעים. מתפללים לנחמת ציון וירושלים. מחכים לניצחון, לפידיון, לישועה".
קותי יגר, רב בישיבת בני עקיבא, סיפר על כחלון: "הלב נשבר לכולנו. ניסים ז"ל היה אהוב על כולם. הוא הצליח ללמוד בישיבה בחדרה והתעלה על כל מכשול שעמד בדרכו. תלמיד ששאף תמיד להצטיין. הוא הוציא תעודת בגרות עם ציונים טובים מאוד, תמיד שאף קדימה. אני זוכר ששנה לפני הגיוס לצה"ל אמר לי שהוא מכוון להגיע ליחידות קרביות מובחרות, שהוא ילחם ויתרום למען הגנת המדינה - וזה מה שהוא עשה. נפל כגיבור ממש".
גם ראש העיר חדרה ניר בן חיים ספד לו: "העיר חדרה מרכינה ראש בכאב עצום על נפילתו של סמ"ר ניסים כחלון ז"ל. ניסים ז"ל גדל בשכונת גבעת אולגה ולמד בישיבת בני עקיבא בחדרה. בשמי ובשם תושבי העיר אני שולח את תנחומי הכנים ומשתתף בצערה העמוק של משפחת כחלון היקרה. יהי זכרו ברוך".

בפשיטה באל-אמל אותרו מנהרות חדשות, שחלקן מגיעות לקרבת המרכז הרפואי הגדול ביותר בדרום הרצועה, בית החולים נאסר, אותו כוחות צה"ל מכתרים. במסגרת הפעולה בשכונה תוחקרו 50 מחבלים.
המבצע החוזר בשכונת אל-אמל החל ביום שבת בלילה עם מטס תקיפה שבמסגרתו מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו כ-40 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו - מבנים צבאיים, מנהרות תת-קרקעיות ותשתיות טרור נוספות. בצה"ל אמרו לאחר מכן כי בתיאום משולב לוחמי חטיבת הקומנדו, גבעתי וחטיבה 7 מכתרים את המרחב וממשיכים בחיסול מחבלים.
"תוך הפתעת האויב, הגיחו לוחמי הקומנדו בדקות ספורות ממספר כיוונים, כיתרו מרחבים, דחקו את האויב וחיסלו עשרות מחבלים ממטרים ספורים", נמסר השבוע מצה"ל על המבצע באל-אמל. "הלוחמים ממשיכים בפשיטות רגליות, ועד כה איתרו אמצעי לחימה רבים ומרחבי לחימה בהם מתבצר אויב".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשכונת אל אמל בחאן יונס
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשכונת אל אמל בחאן יונס
תקיפת עמדת תצפית של חמאס בשכונת אל-אמל
(צילום: דובר צה"ל )
השבוע צה"ל סיים פעולה צבאית בשכונה נוספת בחאן יונס, שכונת חמד שנבנתה על ידי קטאר, שבמסגרתה חוסלו עשרות מחבלים. בשכונת חמד פעלו צוות קרב של עוצבת הקומנדו, גבעתי וחטיבה 7, במבצע של אוגדה 98 בשיתוף שב"כ.
במהלך המבצע בשכונת חמד פונתה האוכלוסייה באזור, ולפי צה"ל נעצרו כ-300 מחבלים. עוצבת הקומנדו גם פשטה על 120 מבנים רבי-קומות, ואיתרה אמצעי לחימה במבנים רבים. בכל קומה במבנים הללו ישנן ארבע דירות, שברבות מהן הסתתרו מחבלים בתוך האוכלוסייה האזרחית.
במקביל, נמשכת כאמור הלחימה בבית החולים שיפא, שם עדיין מתבצרים מחבלים ומפקדים של חמאס. עד כה נעצרו בשיפא 500 פעילי טרור מהג'יהאד האיסלאמי ומחמאס וחוסלו לפחות 170 מחבלים. לפי צה"ל, בין העצורים יש גם מחבלים "בכירים מאוד" - בכלל זאת "שדרת הפיקוד" של הג'יהאד האיסלאמי - אך בצבא הדגישו כי לא ניתן עדיין לחשוף את זהותם, בשל המידע החשוב שבו הם מחזיקים.