כ-12 שעות מאז שהחלה הבוקר (שני) פעילות כוחות הביטחון למעצר מבוקשים בג'נין, וכ-8 שעות מפיצוץ המטען הראשון שממנו נפגע רכב ממוגן מסוג "פנתר" והביא לסיבוך המבצע - הכוחות יצאו מאזור מחנה הפליטים בתום החילוצים. שניים מהפצועים סיפרו: "הצלחנו לעצור את המבוקשים ולחסל מחבלים רבים שירו עלינו".
כלי הנדסה וכלים של חיל הטכנולוגיה והאחזקה שהגיעו למקום, המשיכו בניסיונות החילוץ - וחילצו לפחות שלושה כלים צבאיים באופן מלא, כשהיתר עשו את דרכם החוצה. במהלך החילוץ החמושים המשיכו לירות עבר. בפעולה השתתפו ארבעה מסוקי קרב ומל"טים תוקפים, ועוד שני מסוקי חילוץ - ינשוף ויסעור - שפינו את הפצועים. כוח מיחידת 669 הוביל את פעולת החילוץ בשטח של שמונת הלוחמים שנפצעו.
15 צפייה בגלריה
רכבים צבאיים שניזוקו בג'נין
רכבים צבאיים שניזוקו בג'נין
אחד מהרכבים הצבאיים שניזוקו בפעולה
15 צפייה בגלריה
פלסטינים מפרקים את רכבי הצבא
פלסטינים מפרקים את רכבי הצבא
רכב צבאי נגרר מג'נין
15 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
רה"מ נתניהו בבית החולים רמב"ם, היום
(צילום: נחום סגל)
15 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי ואמיר כהן
יעקב שבתאי ואמיר כהן
"נמשיך לפעול בכל מקום שנידרש". שבתאי וכהן בבית החולים, היום
(צילום: משטרת ישראל)
15 צפייה בגלריה
הכלב דאגו
הכלב דאגו
הכלב "דאגו", שנפצע בפעולה
(צילום: נחום סגל)
15 צפייה בגלריה
פלסטינים מפרקים את רכבי הצבא
פלסטינים מפרקים את רכבי הצבא
מפרקים את רכבי הצבא
15 צפייה בגלריה
פלסטינים מפרקים את רכבי הצבא
פלסטינים מפרקים את רכבי הצבא
התושבים חוגגים עם חלקי המשוריינים שנשארו בשטח
בשעות האחרונות הגיעו לשם כוחות נוספים על מנת לשלוט בשטח ולייעל את שיטת החילוץ והפינוי, כשאת הפעולה מובילים סיירת צנחנים, ימ"ס ומג"ב בשיתוף סיירת גבעתי, לוחמי דובדבן וגדוד שקד. הכוחות יצרו שליטה מול החמושים הרבים, שממשיכים לירות גם בשעה זו, חלקם אף בחסות מבנים אזרחיים כמו מסגדים.
בצהריים התיר דובר צה"ל לפרסם כי שני לוחמי צה"ל וחמישה לוחמי מג"ב נפצעו במהלך מבצע המעצרים שהסתבך בג'נין. בבית החולים העמק בעפולה מאושפז לוחם מג"ב שמצבו בינוני עד קשה, יתר הפצועים מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה ומצבם קל עד בינוני.



15 צפייה בגלריה
רכבים צבאיים בג'נין
רכבים צבאיים בג'נין
הרכבים הצבאיים שניזוקו בג'נין
(צילום: EPA)
15 צפייה בגלריה
נזק למסגד
נזק למסגד
נזק במסגד שנפגע סמוך למקום הפיצוץ מהאוויר
שני הפצועים שהגיעו לרמב"ם נותחו, ואיתם גם הכלב של יחידת "עוקץ" שנפצע בעת שהיה באותו הרכב שעלה על המטענים. סמ"ר ב' ורס"מ ת', הלוחמים מימ"ס מג"ב איו"ש שנפצעו בפעילות, סיפרו: "נורתה עלינו 'אש כבדה' והושלכו לעברנו מטענים ממספר מוקדים. יחד עם הכוחות הצלחנו לעצור את המבוקשים ולפגוע במספר רב של מחבלים. ברגע שהכוח נפגע אני ועוד חובש בכוח התחלנו לטפל בלוחמים ותוך זמן קצר הגיעו אלינו פרמדיקים וכוחות נוספים. אנחנו נחושים להחלים ולחזור לחברים ולפעילות במהרה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע לבקר את הפצועים בבית החולים רמב"ם אמר: "אנחנו מכים בטרור בעוצמה ובנחישות. בחודשים האחרונים חיסלנו ועצרנו מספר שיא של מחבלים. כך היה גם בפעולה באזור ג'נין. כוחותינו עצרו מחבלים, נתקלו באחרים במארב אש, ופעלו בצורה יוצאת מן הכלל. ביקרתי עכשיו את הפצועים, אנשים מרשימים ביותר שמגיעים מכל חלקי החברה הישראלית וצריך לראות את זה. לוחם דרוזי, לוחם ממוצא אתיופי, לוחם שעלה לפני עשרות שנים מאוקראינה, לצד לוחמים אחרים. מרגש לראות אותם מושיטים יד אחד אל השני כתף אל כתף".
מפקד מג"ב אמיר כהן אמר בבית החולים: "הלוחמים מקבלים טיפול מסור. יש לנו מידע מודיעיני ונמשיך לפעול בכל מקום שנידרש". המפכ"ל קובי שבתאי, שביקר גם הוא את הפצועים בבית החולים בחיפה, אמר: "היה מרגש לראות את לוחם עוקץ וכלבו הפצוע מקבל טיפול רפואי לידו. יש פעולה משותפת של הכוחות, יצאנו מהשטח אחרי שהלוחמים שמו ידם על המפגעים. נעשה כל שביכולתנו להמשיך לפגוע במחבלים". בהמשך הגיע המפכ"ל לבקר את הפצוע במרכז הרפואי העמק בעפולה. "הוא בחור חזק, אין לי ספק שהשיקום יהיה מהיר", אמר למשפחת הפצוע.
במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג חמישי בחילופי האש - אחמד דראגמה מהעיר טובאס שבמזרח השומרון. התושבים תועדו חוגגים עם חלקי המשוריינים שנשארו בשטח. בג'נין הוחלט לערוך הלוויה המונית לכל ההרוגים לאחר תפילת אחר הצהריים, כשבמקביל חמושים החלו לצעוד במחנה הפליטים.

15 צפייה בגלריה
פוסטר עם כיתוב "השהידים של ג'נין"
פוסטר עם כיתוב "השהידים של ג'נין"
"השהידים של ג'נין". חמשת פלסטינים שנהרגו בפעולה
15 צפייה בגלריה
פיצוץ בג'נין
פיצוץ בג'נין
תקיפה באמצעות מסוקי חיל אוויר, לראשונה זה כ-20 שנה
(צילום: AFP)

מבצע המעצרים שהסתבך

הפעילות באזור של יחידת המסתערבים של מג"ב וסיירת צנחנים החלה לפנות בוקר, במבצע למעצרם של שני מבוקשים חשודים בטרור - פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי. אבל עם יציאת הכוחות - בסביבות 7:10 בבוקר - נפגע רכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל ממטענים שהונחו בציר והתפוצצו מתחתיו, והפעילות הסתבכה. פרט ללוחמים, נפצע בפעילות גם כלב של יחידת "עוקץ" שהיה באותו רכב שעלה על מטענים.
כדי לאפשר את החילוץ, ועל מנת להרחיק מחבלים, צה"ל תקף האוויר באמצעות מסוקי אפאצ'י - בפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה ביהודה ושומרון.
הכוחות פעלו לחלץ את הרכבים שנפגעו תחת אש, כששניים מהם הושבתו. האירוע התרחש ברקע ניסיון ההתמודדות של צה"ל עם "טרור המטענים" שמתפתח באזור במגוון דרכים. מערכת הביטחון מודאגת מהאירוע, ובצה"ל בודקים האם בפעילות הבוקר מדובר ב"מארב מטענים", שבו המחבלים ידעו את מסלול היציאה של הכוחות או שהעריכו אותו - והטמינו שם מטענים משמעותיים, שהצליחו לפגוע ברכבים ממוגנים. בעקבות החרפת הנחת המטענים בשבועות האחרונים צפויים בצה"ל להוסיף ל"פנתרים" וליתר הרכבים המופעלים בשטח A שכבות מיגון נוספות.