לוחם גבעתי, שתועד בסוף השבוע אומר לפעילי שמאל בחברון "בן גביר יעשה פה סדר" ונשלח בעקבות זאת לעשרה ימים בכלא הצבאי, פנה היום (שלישי) במכתב למפקד החטיבה ולאלוף פיקוד המרכז בבקשה כי יקלו בעונשו. "מפגינים קיללו אותי ואת שאר החיילים, ואחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר, אז עניתי לו באותה שפה", טען וביקש שעונשו יומתק. היום נמשכו העימותים ביו"ש. לאחר שבלילה נהרגו שלושה פלסטינים בחילופי אש בשני מוקדים, היום אחר הצהריים דיווחו הפלסטינים על בן 21 שנהרג מירי צה"ל בכפר אלמוגייר מצפון רמאללה.
במכתב ששלח הלוחם הוא תיאר את האירוע מנקודת מבטו: "בחמישי שעבר הייתי בתפקיד כשהגיעו מפגינים למקום. עשינו הכול כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום, במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו, התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל, אז עניתי למי שצעק עליי באותה שפה שבה הוא השתמש. הוא אמר שאני חייל של בן גביר, אז אמרתי לו שאם אני חייל שלו אז שהוא יעשה כאן סדר. הסברתי גם למג"ד שלא התכוונתי בשום אופן להגיד משהו פוליטי על בן גביר או לתת עמדה".

במכתב, שהועבר לתקשורת על ידי ארגון חוננו, הביע החייל חרטה על מעשיו: "אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן. אני מבקש סליחה, הבנתי את הטעות שלי. לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. אני מבקש לזכות אותי או לפחות להקל בעונש".
ברשת החלה סערה בעקבות שליחת הלוחם למחבוש, ופעילת ימין אף פתחה קבוצה שנועדה לאיסוף כסף ללוחם. "לשים חייל כזה בכלא זה השפלה, תקיעת סכין בגב", אמרה איילת לאש מרחלים, "אז החלטתי שאנחנו האזרחים ניתן לו גב ופתחתי קבוצה, אחרי שקיבלתי אישור מהמשפחה - לגייס לו 2,000 שקלים לכל יום שישב בכלא, תרומה צנועה. תוך שלוש שעות נאספו 20 אלף שקלים וסגרתי את הקבוצה. מאז אני מקבלת המוני הודעות מאנשים שרוצים לתרום עוד ולהגדיל את הסכום".
ללאש יש ניסיון עם גיוס כספים דומה - בעבר היא פתחה קבוצת הדסטארט לאלאור אזריה וגייסה כרבע מיליון שקלים. "אני מזהה את אותו אפקט ברשתות. יש תמיכה והתגייסות רחבה למען הלוחם כי האקט הזה של פגיעה בחיילים זה פגיעה בבטן הרכה שלנו, בנקודה הכי רגישה, קשה לעבור על זה לסדר היום".

2 צפייה בגלריה
"שמאלנים אני אשבור לכם את הצורה" - תיעוד: חייל צה''ל תוקף את העיתונאי אלי ביתאן
"שמאלנים אני אשבור לכם את הצורה" - תיעוד: חייל צה''ל תוקף את העיתונאי אלי ביתאן
"עניתי למי שצעק עליי באותה שפה שבה הוא השתמש". הלוחם שנשפט
(מתוך טוויטר)
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר בסרטון עם אביו של הלוחם כי הוא "דורש מהרמטכ"ל והדרג הפיקודי לחשוב פעמיים על העונש הזה. זה לא סביר, לא מידתי, לא נכון ולא ראוי. התפקיד שלנו הוא לתת גב ללוחמים שלנו". הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי גינה את הגינוי של בן גביר, ואמר כי "החייל נשפט לעשרה ימים בכלא והשר המיועד יוצא מיד לתקשורת ומערער את שדרת הפיקוד של הצבא".
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) התייחסה לנושא במליאת הכנסת, ואמרה: "זו בושה לכולנו. אמא מגדלת ילד, נותנת לו ערכים, הוא הופך להיות חייל קרבי, מסיים מסלול בגבעתי, נמצא בשטחים מול מחבלים ואז מגיעים פעילי שמאל ומשפילים אותו והוא עונה להם. אותה אמא צריכה עכשיו לדעת שהבן שלה קיבל עשרה ימי מחבוש. אז שתדענה האמהות בישראל שאנחנו כאן כדי למנוע את המחבוש המיותר הזה - אנחנו נגבה את חיילי צה"ל גם אם הם קצת יחרגו וגם אם קצת יאמרו מילים מיותרות. שיידעו להם אזרחים שאנחנו נכונן עבירת הפרעה לחייל במילוי תפקידו. זו תהיה עבירת פשע ויידע כל אדם שמתקרב לחייל או לשוטר מג"ב שאנחנו נדאג לשיפוט מהיר ולהעמדה לדין".
ח"כ גלעד קריב (העבודה) יצא נגד התבטאויות חברי הכנסת מהקואליציה העתידית, ואמר שברשתות החברתיות מסתובבת תמונת המג"ד ששפט את הלוחם, שזכה לאות עיטור מח"ט גבעתי אחרי שנכנס למנהרה בעזה והוביל את החיפושים אחרי הדר גולדין במבצע צוק איתן. "זהו הקצין שהחליט על העונש ואני שואל, מי נותן גיבוי לחיילי צה"ל והקצינים? אלה שמנצלים את הבית הזה כדי לצאת נגד אותו מג"ד גיבור? או אלה שמכבדים את שרשרת הפיקוד של צה"ל. מי פוגע בחוסן הלאומי שלנו? מי לא נותן גיבוי לחיילים ולקצינים, השר המיועד לביטחון לאומי או אנחנו שמבינים שצריך לשמור על המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצבא?", אמר קריב.

2 צפייה בגלריה
גיוס כספים ללוחם גבעתי שנשפט ל-10 ימי מאסר על תמיכה בבן גביר
גיוס כספים ללוחם גבעתי שנשפט ל-10 ימי מאסר על תמיכה בבן גביר
הסכום שגויס ללוחם
על פעילי השמאל מהתקרית בחברון, אמר קריב כי "אני מכיר שתיים מהפעילות, הן מלח הארץ - מקדישות את חייהן למען החברה הישראלית. אלה יהודים יראי שמיים שומרי מצוות. זו הכפשה נגד פעילי החברה הישראלית ונגד מג"ד צה"ל. אתם אלה שמחלישים את צה"ל בדיבורים הפוליטיים שלכם. אתם מפוררים את הלכידות של הצבא הישראלי".
מלבד הלוחם שנשפט, גם לוחם גבעתי שתועד תוקף פעיל שמאל ועיתונאי הושעה אחרי פרסום התיעודים. באחד הסרטונים הוא נראה מכה באגרוף פעיל שמאל בפניו, לאחר שהטיל אותו על הקרקע. אותו חייל טרם נשפט משום שבעניינו מתנהלת חקירת מצ"ח. כמו כן, טרם הוחלט אם הלוחם שתועד מדבר על בן גביר גם יודח מלחימה.