4 צפייה בגלריה
ד"ר גיא רופא. האחות: "הוא בוגד וזו זכותו"
ד"ר גיא רופא. האחות: "הוא בוגד וזו זכותו"
ד"ר גיא רופא. האחות: "הוא בוגד וזו זכותו"
שעות אחרי ששתי נשים הגישו תלונות במשטרה על הטרדה ועבירות מין שביצע בהן הגינקולוג וכוכב הרשת ד"ר גיא רופא, ממשיכות להגיע עדויות של מטופלות שלו לשעבר. ל-15 הנשים שסיפרו שהטריד אותן מינית מאז החשיפה הראשונה של הפרשה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" הצטרפו אמש (יום ד') חמש מטופלות נוספות המתארות כולן דפוסי פעולה דומים שלו – הודעות טקסט מטרידות ופניות בעלות תוכן מיני ברשתות החברתיות, לצד פרקטיקות בעייתיות במהלך הבדיקות הרפואיות עצמן.
עד כה הגישו שבע נשים תלונות נגד ד"ר רופא למשרד הבריאות, אחת מהן על אונס. לשאלת ynet אם משרד הבריאות שוקל לנקוט הליכים נגד הגינקולוג בעקבות התלונות במשטרה, נמסר: "משרד הבריאות בקשר עם פרקליטות המדינה במשרד המשפטים על מנת להחליט בנוגע לפעולות האפשריות על פי דין".
מיטל (כל שמות הנשים בכתבה בדויים), בת 22, פגשה את גיא רופא לפני כשנתיים כשעבדה באיכילוב במסגרת שירות לאומי. אחרי שסיימה את השירות הוא פנה אליה בהודעות באינסטגרם ולדבריה הטריד אותה.
"תוך כדי השירות סבלתי מכאבים קשים בבטן והמליצו לי לבדוק אצל גיא רופא. אמרו לי שבגלל שאני עובדת באיכילוב - יפנו לי תור", מספרת מיטל. "באחת הפעמים שראיתי את גיא במיון ניגשתי אליו ואמרתי לו שאני אשמח לבוא אליו לבדיקה. הוא ביקש שאגיע למרפאה הפרטית שלו, אז ויתרתי".
4 צפייה בגלריה
טל (שם בדוי)
טל (שם בדוי)
התכתבות של ד"ר רופא עם מטופלת
(מתוך פייסבוק)

מיטל מוסיפה כי "אחרי השחרור פתאום הוא התחיל לשלוח לי הודעות מוזרות באינסטגרם, כמו 'לא ידעתי שאת מדגמנת בזמנך החופשי'. בהתחלה עניתי לו כי לא הבנתי את הקטע שלו וחשבתי שהוא יוכל לעזור לי עם האנדומטריוזיס. הוא הזמין אותי לקפה וזה כבר הדליק לי נורה אדומה. הרמתי טלפון לאחראית המשמרת בחדר לידה וסיפרתי לה. היא אמרה לי שהוא נשוי ויכול להיות שהוא מתחיל איתי, והוסיפה 'את לא קטינה וזכותו המלאה להתחיל איתך. יש לו דירה באיכילוב והבנתי שהוא בוגד וזכותו. הוא לא עשה משהו לא בסדר'.
"היא ביקשה שלא אעשה כלום ואמרה 'חבל שתהרסי לו את הקריירה'. הרגשתי רע, שהיא הוציאה אותי סתומה. כמה חודשים אחר כך הייתי מאושפזת בהדסה ועברתי ניתוח ופתאום היא התקשרה אליי ושאלה אותי אם עשיתי משהו או התלוננתי עליו כי פיטרו אותו מאיכילוב. היה לה טון גוער. אם לא הייתי מקשיבה לה, ואם היא לא הייתה פרימיטיבית, אז הייתי מתלוננת ואולי מונעת ממנו לפגוע בנשים אחרות".
מאיכילוב נמסר בתגובה: "מבדיקת המקרה עולה כי האחות קיבלה שיחה מהמתלוננת שנה לאחר עזיבתה את בית החולים על התכתבות בלתי הולמת מצד ד"ר רופא. לדבריה היא המליצה לה לחסום אותו בטלפון ושוללת כל טענה אחרת. הנהלת בית החולים הבהירה לאחות כי חלה עליה חובת דיווח של המקרה לגורמים המוסמכים וצר לנו שלא נעשה כך. במקביל, בית החולים רענן היום לכלל העובדים את נוהל מניעת הטרדות מיניות בבית החולים והבהיר שישנה אפס סבלנות וחובת דיווח על כל חשד לאירועים מסוג אלו".

"כיף לך עכשיו?"

מירב (28), אישה דתייה ואם לשניים, הגיעה לד"ר גיא רופא באיכילוב לפני כשלוש שנים בגלל בעיה רפואית. לדבריה, הבדיקה הייתה מאוד מוזרה ואחריה הוא הטריד אותה בטלפון: "הוא הציע שנעשה ניתוח קטן כדי לפתור את הבעיה. הוא שיחק לי בתוך הנרתיק עם האצבע ושאל אותי 'כיף לך עכשיו?'. התביישתי מאוד. סגרתי את הרגליים מבושה. הוא אמר 'אם את רוצה, אני יכול לעשות שאת תהני'. אמרתי 'לא, לא, לא, תודה', וישר קמתי והתלבשתי".
4 צפייה בגלריה
אחת הנפגעות מד"ר גיא רופא
אחת הנפגעות מד"ר גיא רופא
מירב. "סגרתי את הרגליים מבושה"
4 צפייה בגלריה
ד"ר גיא רופא מציע כסף תמורת יחסי מין ומרשם לריטלין בפייסבוק
ד"ר גיא רופא מציע כסף תמורת יחסי מין ומרשם לריטלין בפייסבוק
התכתבות שהציגה השבוע אחת הנשים
אף שחשבה שהוא פגע בה בזמן הבדיקה, היא החליטה לעשות אצלו את הניתוח. "עשיתי אצלו ניתוח כי ידעתי שיהיו עוד אנשים אז פחות חששתי", היא מסבירה. "אחרי הניתוח הוא נתן לי את מספר הטלפון שלו ואמר שלכל בעיה אפנה אליו. הוא שלח לי מלא הודעות וממש התחיל איתי. הייתי בהלם מההודעות האלה. הרגשתי ממש מוטרדת. רק עכשיו אני מבינה שהוא פגע בי מינית ושלא דמיינתי שהבדיקה איתו הייתה מוזרה ושונה".
גם גילי (32) מספרת שד"ר רופא הטריד אותה באמצעות האינסטגרם, אף שלא הכירה אותו: "קיבלתי הצעת נישואין לפני חצי שנה. הוא כתב לי 'מזל טוב' ועניתי תודה. פתאום, משום מקום, הוא כתב לי 'בואי אליי לבדיקה'. שאלתי אותו למה והוא אמר לי שצריך לבדוק את נושא הפוריות. אמרתי לו שכבר יש לי גינקולוג ולמרות זאת הוא ניסה שכנע אותי לבוא אליו. הוא התחיל לעשות לי לייקים ושלח לי לב על כל מה שהעליתי. לא עניתי. הרגשתי מוטרדת לגמרי.
"למה זה הגיוני לכתוב למישהי לבוא אליו לבדיקה? זה המשפט השני שהוא אומר לאישה שהוא לא מכיר. כתבתי איפשהו שיש לי קושי בפוריות? זה ממש להיכנס לי לתחתונים. זה חולני וזה לא מקצועי. צריך לשלול לו את הרישיון כי הוא משתמש בזה שהוא גינקולוג".

"תלמדי אותי יוגה"

תמר (25) פנתה לד"ר רופא לפני כשנה דרך האינסטגרם לאחר שהתרשמה מפוסט שהעלה, וביקשה ממנו לקבוע תור לאימא שלה. "ביקשתי ממנו על הדרך אם הוא יכול לפרסם את ההרצאה שלי", היא מספרת. "הוא ענה שכן, היה מאוד נחמד והייתי בעננים. הוא כתב 'הייתי מאוד שמח אם נוכל להיפגש בעתיד'. חשבתי שזו פגישה מקצועית וכתבתי לו שאשמח. פתאום, ב-3:00 בלילה הוא כתב לי 'תלמדי אותי יוגה' ועשה לי לייקים על תמונות שלי בבגד ים שהעליתי לפני חמש שנים.
"חיפשתי אותו בפייסבוק וראיתי שהוא נשוי עם ילדים, אז כתבתי לו שאני נאלצת לסרב כי לא הבנתי את טיב הפגישה. באמצע הלילה הוא הגיב 'אני חושב שאת לא הבנת אותי', וניסה להמשיך את השיחה. לא הגבתי.
"בהמשך, כשאמא שלי עברה ניתוח, ראיתי אותו בביקור רופאים אחרי הניתוח ונורא פחדתי ממנו. הוא הגיע ולא התייחס לאמא שלי. למתמחים הוא התייחס בצורה מזוויעה. הם שאלו אותו שאלות והוא ענה: 'אני לא מבין איך לא למדתם את זה, מה זה השטויות האלה'. ככה, מול אמא שלי. זו הייתה חוויה נוראית של חוסר רגישות".
פורסם לראשונה: 22:26, 29.12.21