למרות המתיחות הגבוהה, ושיגורי רקטות נוספים מרצועת עזה, ביישובי העוטף העבירו אמש (יום ד'), כמו כל ישראל, את ליל הסדר בארוחות משפחתיות משותפות - והשגרה המלאה נותרה באזור גם הבוקר. בחלק מהקיבוצים אף חגגו את ארוחת החג במסיבות משותפות בחדרי האוכל. צפו בתיעוד מהארוחות ההמוניות בקיבוצים ניר יצחק וגבולות.
"היו דיבורים על ביטולים, אבל בסוף כולם אישרו שיבואו. אנחנו מארחים עשרות אנשים, כבר 37 שנים, וכבר עשינו ליל סדר תחת אזעקות. אנחנו מתורגלים ודבר לא יעצור אותנו", סיפר ל-ynet לפני ארוחת החג אושר פיזם, מחב"ד שדרות, שארגן ליל סדר משותף בעיר לעשרות תושבים. "אין פחד. אנחנו יודעים גם לחגוג וגם לשמור על עצמנו. נעשה מה שצריך לעשות אבל אף אחד לא ייקח מאיתנו את שמחת החג".
2 צפייה בגלריה
ליל הסדר פסח קיבוצים קיבוץ גבול עוטף עזה תחת איום ה טילים רקטות חגיגות חדר אוכל מסיבה משותפת חג  רקטות בליל הסדר  שיגור שיגורים רקטה רקטות מ רפיח עזה לישראל שומר החמות
ליל הסדר פסח קיבוצים קיבוץ גבול עוטף עזה תחת איום ה טילים רקטות חגיגות חדר אוכל מסיבה משותפת חג  רקטות בליל הסדר  שיגור שיגורים רקטה רקטות מ רפיח עזה לישראל שומר החמות
שיגור רקטה מעזה, וליל הסדר המשותף ביד מרדכי
(צילום: AFP)
משפחת לוי משדרות חגגה גם היא עם עשרות אורחים: "היה ערב שכולו תענוג. לא חששנו כלל. קראנו את ההגדה במלואה ושמחנו", סיפרו שם. בחדר האוכל של קיבוץ ניר יצחק שבמועצה האזורית אשכול ערכו שולחן למאות סועדים, והערב היה מלא בתוכניות אומנותיות ושירה. כך גם ביישובי המועצה האזורית שער הנגב, שם הופעלו אתמול בלילה וגם הבוקר אזעקות. גם הרמטכ"ל הרצי הלוי בחר השנה לערוך את ליל הסדר בעוטף עזה, וסעד יחד עם לוחמי חטיבת גבעתי שתופסים קו בגבול הרצועה.
ממש בזמן ארוחת ליל הסדר שוגרו אתמול שתי רקטות מעזה, אך לא הופעלה אזעקה. אחת מהן נפלה בשטח הרצועה והשנייה התפוצצה במרחב גדר הגבול, באזור המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק. הרקטות שוגרו על רקע העימותים המחודשים אמש במסגד אל-אקצא בהר הבית, שם פינתה המשטרה מתפרעים שלדבריה תכננו להתבצר שם מחדש - יממה לאחר ש-350 מתבצרים נעצרו במסגד בעימותים קשים שהציתו את סבב ההסלמה הנוכחי.
2 צפייה בגלריה
בצל הרקטות- חגיגות ליל הסדר בעוטף עזה
בצל הרקטות- חגיגות ליל הסדר בעוטף עזה
בצל הרקטות - חגיגות ליל הסדר בעוטף עזה
הבוקר שוב הופר השקט בעוטף עזה, ואזעקות הופעלו בשעה 05:28 במושבים פטיש ורנן שליד אופקים. עשר דקות מאוחר יותר הופעלה אזעקה גם בקיבוץ דורות שבמועצה האזורית שער הנגב, סמוך לשדרות. הדי פיצוצים נשמעו באזור, ומדובר צה"ל נמסר בהמשך כי שבע רקטות קרקע-אוויר (נ"מ) נורו מרצועת עזה והתפוצצו באוויר. חמש מהרקטות שוגרו לכיוון שטח ישראל ושתיים לעבר הים בשטח הרצועה. לא בוצעו יירוטים. עד כה בצה"ל לא תקפו בתגובה לרקטות הבוקר, וגם לא לאלו ששוגרו אמש.
יצוין כי ירי של טילי נ"מ כבר בוצע כמה וכמה בפעמים בעבר על ידי ארגוני הטרור ברצועה, ולפי שעה לא ברור אם הרקטות הבוקר כוונו נגד כלי טיס כלשהם או במטרה להפעיל אזעקות בישראל ולהפריע למנוחת התושבים - אחרי שגם אמש בוצעו פעולות "הטרדה ליליות" סמוך לגבול הרצועה. גם ביום שני האחרון שוגרו טילי קרקע-אוויר לעבר מטוסי חיל האוויר, שיירטו אז כטב"מ בשמי עזה, ובתיעוד שפרסם חמאס מאותו אירוע נראה מטוס הקרב הישראלי משגר נורים.