הבכיר שחוסל בצהריים (שישי) ברצועת עזה הוא תייסיר ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי שהחליף את בהא אבו אל-עטה, שחוסל גם הוא ב-2019. ג'עברי, שפעל גם לצד קודמו בתפקיד, היה אמון על קידום מתווי פיגועים, בהם גם שיגורי נ"ט לישראל. בצה"ל הבהירו כי מדובר ב"חיסול ממוקד ונקודתי שנועד להסרת איום ממשי".
2 צפייה בגלריה
תייסיר ג'עברי
תייסיר ג'עברי
תייסיר ג'עברי והבניין שהופגז
מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, הודיע שהארגון יגיב על החיסול: "זהו יום לניצחון ועל האויב לצפות ללחימה", אמר נחאלה שנמצא בימים אלה באיראן. "אין קווים אדומים למערכה הזאת, וגם תל אביב תהיה תחת מכות הטילים של ההתנגדות". הוא תקף את ישראל על כך שהחליטה לצאת למבצע למרות שמצרים ניסתה לתווך מול הארגון, וקרא לקהיר לדרוש על כך תשובות.

מבצע "עלות השחר" - כתבות נוספות

בחמאס - שישראל הקפידה לא לתקוף את יעדיו כדי להשאירו מחוץ לסבב - הודיעו על תמיכה בג'יהאד האיסלאמי ומסרו שיגיבו גם הם על התקיפה. "ההתנגדות על כל זרועותיה ופלגיה הצבאיים מאוחדת במערכה הזאת, ותגיד את דבריה בכל הכוח", אמרו בארגון ששולט ברצועה. החמ"ל המשותף של ארגוני הטרור הודיע כי "ישראל בגדה בניסיונות התיווך המצרי" - והודיע כי מעתה המו"מ נפסק.
בשעה 16:16 צה"ל תקף את דירת המסתור של ג'עברי, ולפי קצין בכיר בצה"ל כ-10 פעילי טרור נוספים נהרגו בתקיפה. גורם בג'יהאד אמרו לרשת אל-ג'זירה כי המגעים העקיפים עם ישראל נמשכו עד כשעה לפני התקיפה, ולדבריו התגובות מצד הארגון היו "חיוביות". הגורם ציין בנוסף כי "כל האפשרויות פתוחות בפנינו ומרחב התגובה יכול להיות מרצועת עזה או מהגדה המערבית".
רשת אל-ערביה - ששימשה כציר להעברת מסרים עם ישראל גם במבצע הקודם - דיווחה כי ישראל עדכנה את מצרים על כך שמדובר במבצע מוגבל, אך כל תגובה מצד חמאס תוביל להסלמה צבאית. בדיווח נאמר כי מצרים ביקשה מישראל "להפסיק עם הפרובוקציות בעזה".
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ מסרו כי "מדובר בפעולה שמטרתה הסרת איום קונקרטי על אזרחי מדינת ישראל ועל עוטף עזה ופגיעה במחבלים ובמשלחיהם". לפיד ציין כי "ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל. יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. כוחות הביטחון יפעלו נגד מחבלי הג'יהאד האיסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל". גנץ הוסיף כי "המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – ייפגע".