המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) את בעלי בית"ר ירושלים, איש העסקים משה חוגג, לאחר שלא עמד בתנאי השחרור שלו. בהתאם להחלטת בית המשפט, חוגג היה אמור להפקיד ערבות של 10 מיליון שקלים. הוא לא עשה זאת, נעצר - והובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. השופט דב גוטליב החליט כי חוגג ישוחרר - אך רק אם יפקיד מיליון שקלים נוספים תוך שלוש שעות.
במשטרה אמרו כי בוצעה אתמול הפקדה על סך 1.5 מיליון שקלים, והיתר לא הופקדו. בכניסה לאולם הדיונים אמר חוגג כי "כל זה בשביל התקשורת", לפני שהחל בהתייעצויות עם עורכי דינו. איש העסקים נצפה מדבר בטלפון עם עיתונאים, על אף העובדה שהוא עצור. גורם המקורב אליו אמר הבוקר: "מדובר בהצגה משטרתית. הדיון אמור היה להיות מחר, והוקדם להיום בשעה 07:30".
2 צפייה בגלריה
משה חוגג מובא להארכת מעצר לאחר שלא עמד בערבויות השחרור
משה חוגג מובא להארכת מעצר לאחר שלא עמד בערבויות השחרור
משה חוגג, היום בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
משה חוגג מובא להארכת מעצר לאחר שלא עמד בערבויות השחרור
משה חוגג מובא להארכת מעצר לאחר שלא עמד בערבויות השחרור
חוגג מגיע לדיון הארכת המעצר
(צילום: שאול גולן)
פרקליטו של חוגג, עו"ד משה מזור, אמר כי "ההתנהלות של היחידה החוקרת היא שערורייתית. ביקשנו ארכה כדי לגייס כסף. פנינו ביום חמישי ואמרנו שיש לנו קשיים בגיוס כספים. הפקדנו מיליון וחצי שקלים. זה לא יאח"ה, זה יח"צ. היה פסטיבל תקשורתי". השופט גוטליב הגיב: "אני לא מבין מה אתה רוצה. יש כאן תנאים שהוא הפר".
חוגג נעצר לראשונה בנובמבר האחרון, במסגרת חקירה פרשת "המשחק הגדול", שבה נחשד בשורת עבירות מין ובהונאה כלכלית במטבעות קריפטוגרפיים. אחרי 29 ימים במעצר במתחם כלא הדרים, הוא שוחרר למעצר בית.
פרשת "המשחק הגדול" החלה כחקירה סמויה בתחום הכלכלי, בחשד להונאה בהיקף של מאות מיליוני שקלים, אך במהלכה עלו אותם חשדות לעבירות מין ונתפסו סרטונים שצולמו בדירת יוקרה בתל אביב. בעבר נחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי דירת תענוגות של חוגג, שמומנה מכספי החברות שלו, שימשה לפי החשד לאירוח דוגמניות וצעירות שצולמו ללא ידיעתן במצבים אינטימיים.
במהלך החקירות בפרשת "המשחק הגדול" הטיחו החוקרים בחוגג חשדות שקשורים לשלושה פרויקטים: ניבוי תוצאות עתידיות של אירועים בחברת סטוקס, פרויקט סירין שאמור היה לפתח טלפון חדש ופרויקט לידקוין שאמור לקשר בין עסקים על ידי פלטפורמות מסחר. לטענת החוקרים, חוגג גייס מאות מיליוני שקלים לפרויקטים הללו, אך בפועל "הבריח" לכאורה את הכסף למטרות אישיות ואחרות.
באפריל האחרון נודע ל-ynet כי לפחות עד אז במשטרה לא הצליחו לבסס את התשתית הראייתית הדרושה לכתב אישום נגד חוגג בסעיף של סחר בבני אדם, שעלה בתחילת הדרך. לעומת זאת גורם המעורה בפרטי החקירה אמר אז כי בסעיפים אחרים הושגה התקדמות משמעותית.
פורסם לראשונה: 07:47, 26.07.22