בעלי בית"ר ירושלים, איש העסקים משה חוגג, שוחרר בצהריים (שלישי) למעצר בית 29 ימים לאחר שנעצר במסגרת חקירה פרשת "המשחק הגדול", שבה נחשד בשורת עבירות מין ובהונאה כלכלית במטבעות קריפטוגרפיים.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג משתחרר למעצר בית מלהב 433
משה חוגג משתחרר למעצר בית מלהב 433
חוגג בצאתו מלהב 433, בצהריים. מקורביו טוענים: "לא היה דבר לא-חוקי במעשיו"
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
משה חוגג משתחרר למעצר בית מלהב 433
משה חוגג משתחרר למעצר בית מלהב 433
(צילום: שאול גולן)
לאחר שהוצא ממתקן המעצר בכלא הדרים, חוגג הועבר תחילה לחקירה במשרדי להב 433. ביציאה לווה על-ידי אחד החוקרים עד לחניה, שם המתין לו אחד ממקורביו במכונית. הוא סירב להגיב לחשדות נגדו, ונכנס מיד לרכב.
חוגג נחקר היום בין השעות 08:00 בבוקר ל-15:00 בצהריים. גורם המעורב בחקירה אמר גם היום שהחשדות נגדו מתחזקים, אך מקורביו של חוגג מוסיפים לטעון כי "לא היה דבר לא-חוקי במעשיו". במשטרה מנסים למצוא את הגשר בין הכספים, שנאמדים במאות אלפי שקלים, אותם לפי החשד הרעיף על נשים במסגרת יחסים שקיים איתן, ולהפוך זאת לאשמה פלילית נגד חוגג. "חבל שהמשטרה הלכה שבי אחרי סיפורים שאנשים מכרו לה בתמורה לטובות הנאה שקיבלו מהמשטרה", אמרו מקורבי חוגג.
כדי להשתחרר חוגג הפקיד ערבוית אישיות וצד ג' שסכומן מגיע לכ-70 מיליון שקל. גורם בכיר ביחידת להב 433 אמר אמש כי החשדות נגד חוגג רק מתחזקים. לדברי הגורם, שחרורו של חוגג היה צפוי כבר זמן מה ואין הדבר מצביע על קשיים בחקירה - אף כי הודה שהיא מורכבת למדי. הגורם ציין כי זוהי הפעם הראשונה שנחקרת בישראל פרשת הונאה בתחום מטבעות הקריפטו, והחוקרים נאלצו ללמוד תוך כדי החקירה את התחום.

החשד: עבירות מין והונאה במאות מיליונים

גם בחקירת עבירות המין המשטרה נתקלה בלא מעט אתגרים: חוגג חשוד שפנה לגורמים אחרים כדי שיאתרו עבורו נשים ברשת - ועל כך מייחסים לו עבירת שידול לסרסרות. כמו כן, הוא חשוד ששילם לנשים צעירות לפגישות שנעו בין שעה ליומיים, תוך שניצל את מצוקתן. חוקרי המשטרה הגיעו לעשרות נשים. חלק מהעדויות הוסרו מאחר שנחשבו ליחסים בהסכמה, אך לפי המשטרה נגבו 12 עדויות מנשים שונות שנפגעו - אך הן עדיין מסרבות להתלונן. עם זאת, אם יוגש כתב אישום, ניתן יהיה לזמן אותן להעיד.

פרשת "המשחק הגדול" החלה כחקירה סמויה בתחום הכלכלי, בחשד להונאה בהיקף של מאות מיליוני שקלים, אך במהלכה עלו אותן חשדות לעבירות מין ונתפסו סרטונים שצולמו בדירת יוקרה בתל אביב. לפי הגורם המשטרתי, גל המעצרים שבוצע לפני כחודש, ובו נעצרו חלק מהחשודים בפרשה, נעשה כיוון שככל הנראה הם תכננו להימלט מהארץ. ההערכה היא שיידרשו עוד חודשים לסיום החקירה ולהעברת החומרים לפרקליטות.
עו"ד משה מזור, סנגורו של חוגג, אמר מחוץ למשרדי להב אחרי שנפגש איתו ואסף את חפציו כי "זה לא הזמן להגיב, אבל בבוא היום נגיב".