שוקולד, חטיפים, ופלים, גלידות, וזו רשימה חלקית בהחלט: אמש (רביעי), לאחר ששטראוס סירבה כמה פעמים לפניות ynet לחשוף זאת, התברר כי שני המוצרים שיצאו לציבור ונגועים בסלמונלה הם "רבע לשבע" ו"עד חצות". אבל הם רק חלק מרשימה ארוכה מאוד של מוצרים שירדו מהמדפים, בעקבות הריקול הגדול אי פעם בישראל. אתמול שטראוס הרחיבה את אותה רשימה, ועדכנה כי מהמדפים ומהצרכנים ייאספו מוצרים מכל תאריכי התפוגה.
הרשימה הראשונית שפורסמה ביום שני כללה טבלאות שוקולד (פרה, בלונדי, ספלנדיד), חטיפי שוקולד (פסק זמן, ממולדה, פרה קראנצ', עד חצות, רבע לשבע, מיני עדשים, טעמי, אגוזי, כיף כף), חטיפי אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד ועם תחתית שוקולד, חטיף דגנים מצופה שוקולד ועם תחתית שוקולד, עוגת בראוניז, רולדות, ופלים בטעם שוקולד ובונבוניירות איחולים מתוקים.
2 צפייה בגלריה
מתוקים בתחנת דלק
מתוקים בתחנת דלק
הפרה ירדה מהמדפים
(צילום: איתן גליקמן)
2 צפייה בגלריה
חלק מהמוצרים שכלולים בריקול
חלק מהמוצרים שכלולים בריקול
חלק מהמוצרים שכלולים בריקול
לאותה רשימה הצטרפו מוצרי חברת יוניליוור שבהם נעשה שימוש בחומרי גלם מהמפעל בנוף הגליל: מגנום (דיאט, לבן, שוקולד, שקדים ולבן תות), טילון (לבן ושוקולד), מאגדת מגנום מיני (שקדים, שוקו-וניל, דואט, לבן ומריר), גלידונית (וניל ותות), בובמה, מאגדת מיני פסק זמן, שוקובו, מאגדת גודיז פיסטוק, קרמיסימו (וניל צ'יפ, שוקולד לבן ותות, שוקולד לבן פיסטוק, 3 שוקולדים ושוקו צ'יפ), סולרו וחטיף מיקס עיגול.
בתחילה הרשימה כללה את תאריכי התפוגה של אותם מוצרים, אבל אתמול כבר הודיעו בשטראוס-עלית כי מהמדפים והצרכנים ייאספו כל המוצרים מהמפעל, מכל תאריכי התפוגה. לצד כל מוצרי שוקולד עלית, עוגות עלית, בפלות (ופלים) עלית, חטיפי דגנים אנרג'י ופריכיות מצופות שוקולד אנרג'י, הריקול הורחב גם למסטיקים מאסט, עלמה, בזוקה וסוכריות הטופי - ולמעשה לכל המוצרים מהמפעל בנוף הגליל.
שטראוס גם הודיעה כי היא סוגרת לגמרי את המפעל ותפעיל אותו מחדש רק אחרי שיתוקנו הליקויים. לשטראוס מותגים רבים שמיוצרים במפעל הממתקים כולל שוקולד אצבעות לילדים, טורטית, טוויסט, עדשים, מיני עדשים, שוקולד פרה, ספלנדיד, כיף כף, פסק זמן, טעמי, אגוזי, רבע לשבע, עד חצות, ממרחית, טוב טעם, טופי ברכות, סוכריות מאסט ובונבוניירת איחולים מתוקים. חטיבת הממתקים של שטראוס תושבת למשך כחודשיים.
הבוקר יגיעו לסיור במפעל הסגור בנוף הגליל מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ראש שרותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס וראש שרות המזון הארצי, פנינה אורן. לא ברור כרגע מה עושה המשרד כדי לפקח על החברה, שנראה שאיבדה שליטה על ממדי הזיהום.
מקור הסלמונלה בשוקולד במפעל נוף הגליל עדיין לא ברור. אתמול הודיע ארגון הבריאות העולמי כי ב-11 מדינות בעולם זוהו 151 מקרי סלמונלה בשוקולד שהתגלה בביצי קינדר שמיוצרים בבלגיה. אותן ביצי קינדר נמכרות ב-113 מדינות ברחבי העולם. תשעה אושפזו בעקבות אותם מקרי סלמונלה, לא נמנו מקרי מוות.
פורסם לראשונה: 23:25, 27.04.22