שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון, נחתו הבוקר (שני) בישראל, בצל הלחץ האמריקני והבינלאומי על ישראל בנוגע להמשך המערכה ברצועת עזה. בתחילת ביקורם נועדו השניים עם שר הביטחון יואב גלנט, ובהמשך יבקר בתא תקיפה של חיל האוויר.
במהלך הביקור ייפגשו גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי קבינט המלחמה. גורם ביטחוני אמריקני בכיר אמר לרשת CNN כי "אוסטין רוצה לשמוע הערכות ברורות מאוד של ישראל בנוגע להמשך הלחימה בעזה".

1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
"הגיע לשמוע הערכות ברורות מאוד בנוגע להמשך הלחימה". אוסטין וגלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אוסטין הגיע לישראל, בפעם השנייה מאז החלה המלחמה, בהזמנת גלנט. רק ארבעה ימים קודם לכן ביקר כאן של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. בארה"ב דיווחו עוד טרם נחיתתו של אוסטין כי מטרת הביקור היא לגרום לישראל לצמצם את הלחימה, שנמשכת כבר יותר מחודשיים.
לפי גורמים אמריקניים, במהלך פגישותיו בישראל אוסטין ידון בפירוט "מתי וכיצד הכוחות הישראליים ייכנסו לשלב חדש בלחימה, שבו כוחות מצומצמים יותר ייכנסו למרכזי האוכלוסייה ברצועת עזה ויבצעו משימות מדויקות על בסיס מודיעין כדי לאתר ולהרוג מנהיגי חמאס, לחלץ חטופים ולהשמיד מנהרות".
"ניו יורק טיימס" דיווח כי בזמן שאוסטין צפוי להביע תמיכה בפעולותיה של ישראל ל"השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס", הוא ידגיש את החשיבות בשמירה על חיי אזרחים במהלך הלחימה ואת ה"צורך הקריטי בהגברת הסיוע ההומניטרי".
לפי גורם בפנטגון, "אוסטין מכיר היטב את הלקחים הכואבים שלמדו הכוחות האמריקניים בשני העשורים האחרונים, כשעברו מלחימה נרחבת בשטחי עיראק ובאפגניסטן לפעולות ממוקדות יותר, ורוצה לחלוק את הלקחים הללו עם גורמים ישראליים".