השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון ל-ynet Live לחוק הפטור מגיוס שהובטח לחרדים, ואמר כי "כולנו מבינים את המורכבויות - גם מה שקורה בחוץ (הרגישות הציבורית), וגם את המחויבות של הזמן, מבחינת הדדליין שיש לנו". לדבריו, "נעשה הכל כדי למצוא את הנוסחה שמרכיבי הקואליציה ידעו לחיות איתה. נקדם את החוק בצורה חכמה ומושכלת, שתהיה מקובלת על כולם".
עוד באותו נושא:
2 צפייה בגלריה
מיכאל מלכיאלי  במליאת הכנסת
מיכאל מלכיאלי  במליאת הכנסת
"מגנץ ולפיד היינו מקבלים מה שאנחנו רוצים". מלכיאלי
(צילום: שלו שלום)
מלכיאלי הוסיף כי "אנחנו נמצאים בממשלה טובה, אנחנו שותפים בממשלה הזאת. ייחלנו שתהיה כאן ממשלה ימנית-דתית וברוך השם יש את זה, ולכן נעשה הכל כדי לשמר אותה. אני חי בשלום עם הקואליציה". בהמשך אמר מלכיאלי כי "הציבור החרדי שומר חוק. האברכים והתלמידים שנמצאים בישיבה דוחים את גיוסים - לא נפטרים, אלא דוחים, מכוח החוק. עכשיו החוק פג תוקפו, ואם פג תוקפו אנחנו צריכים לחוקק אותו מחדש אחרת. נמצא הסדר יחד עם שר הביטחון שמאפשר את המשך לימוד התורה בישיבות למשך חצי שנה".
לדברי השר, "החוק הוא מאוד מאוד מורכב. מחויבות בו שלוש צלעות: אחת, נוסחה שהיא גם עם משרד הביטחון. שתיים, משפטנים - לא נעביר חוק שיפסל יום למחרת. שלוש, הרבנים - שהרבנים או מועצת חכמי התורה יגידו שהם יודעים לחיות עם החוק הזה וכל המשמעויות שלו. לכן הוא חוק מורכב. תהיה מלאכת מחשבת למצוא את הנוסחה הזאת".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט מליאת הכנסת
יואב גלנט מליאת הכנסת
"נמצא את הנוסחה שמרכיבי הקואליציה ידעו לחיות איתה". שר הביטחון יואב גלנט
(צילום: אלכס קולמויסקי)
אתה מרגיש שהציבור יתעורר ולא יסכים לדברים שחי איתם בעבר? "אני לא מקל ראש במה שאותם אנשים חושבים. חשוב לי כן לומר, אם המפלגות החרדיות היו נכנסות לקואליציה של לפיד וגנץ, הן היו מקבלות את חוק הגיוס איך שהן רוצות, ואותם פוליטיקאים שהיום תוקפים היו חותמים ומעבירים את זה. כל מה שהיינו רוצים היינו מקבלים מהאופוזיציה".
בנושא אחר, האם נשמע ממך גינוי על הדרת נשים בתחבורה הציבורית? "כאדם שומר חוק אני מצפה מכל אדם לשמור על החוק. מה שלא חוקי לא עושים. אנחנו מצפים מכולם, גם מהציבור שלי כמובן, לשמור על החוק. מה שהחוק לא מאפשר אנחנו לא עושים. אני מצפה מכולים להגיד אמירה אחת: 'יש חוק, ואנחנו שומרי חוק' - להגיד לכל הצדדים, לכל הציבורים, לכל המחנות".