1 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
עדיין לא נקבע הנוהל שיבטיח שילדי הצהרונים אינם חולי קורונה
(צילום: רויטרס, EPA )
כ-50 אלף ילדים צפויים לחזור לצהרונים ביום רביעי הקרוב, אלא שמסתבר כי בניגוד לתלמידים בבתי הספר - עדיין לא נקבע הנוהל שיבטיח שאינם חולי קורונה. דיון בסוגיה צפוי להתקיים במהלך היום (ראשון).

קורונה במערכת החינוך - כתבות נוספות

כידוע, בהתאם להחלטת הקבינט, הורים לילדים בבתי הספר צריכים לבצע בדיקת קורונה ביום רביעי - יום לפני החזרה לספסל הלימודים, ואז, ביום חמישי, הילדים יגיעו לכיתות כשבידיהם הצהרה שיצאו שליליים לנגיף. החלטה דומה, כאמור, טרם התקבלה בעניין ילדי הצהרונים.

במשרד החינוך הבהירו כי גם הילדים הקטנים נדרשים להציג הצהרה כתנאי לכניסה למוסדות, וכי על ההורים לבצע את הבדיקה בבוקר החזרה לצהרונים ביום רביעי. אולם, מאחר שהצהרונים מופעלים באמצעות הרשויות המקומיות ולא על ידי משרד החינוך, לא ברור אם יש תוקף חוקי להוראה זו, או שעל הממשלה להתקין תקנות מיוחדות עבור ילדים אלה.
ביום רביעי התקיים דיון אצל ראש הממשלה נפתלי בנט על אופן הפעילות בבתי הספר אחרי החזרה מחופשת סוכות. הפגישה שנערכה בנוכחות אנשי משרד הבריאות, משרד החינוך, נציגי ההורים והמורים, הסתיימה ללא החלטות.
בשבוע שעבר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד תקפה בחריפה את החלטת השרים בקבינט לאפשר כניסת ילדים לגנים ולבתי הספר היסודיים רק לאחר אישור על בדיקת קורונה שלילית. "מישהו כאן השתגע, מישהו התבלבל לחלוטין. מנהלים וגננות הם לא סלקטורים, הם אנשי חינוך. הם לא פקחי קורונה", זעמה בן דויד. "אנחנו לא פקידי קורונה ולא פקחי קורונה". היא אף איימה לעתור לבג"ץ.