1 צפייה בגלריה
דוד גוברין
דוד גוברין
דוד גוברין
דוד גוברין, שגריר ישראל במרוקו, שהוחזר לארץ לפני כשמונה חודשים בגלל חקירה על הטרדה מינית ואי-סדרים, ישוב למרוקו בעוד כמה שבועות לאחר שהחקירה נגדו בנציבות שירות המדינה ובמשרד החוץ הסתיימה בלא כלום, ונמצא כי אין ממש בטענות נגדו.
גוברין הוחזר לארץ בספטמבר 2022 על ידי מנכ"ל משרד החוץ הקודם אלון אושפיז בעקבות חקירה שהתנהלה נגדו על הטרדה מינית וניצול נשים מקומיות, וכן על כך שלא דיווח על קבלת תכשיטים במתנה לכאורה מבית המלוכה המרוקני. כמו כן, עלו במסגרת הפרשה גם טענות על יחסי עבודה עכורים בתוך השגרירות.
גוברין הכחיש מהרגע הראשון את הטענות נגדו והדגיש כי לא ניצל או הטריד מינית נשים מקומיות או ישראליות. כמו כן, הוא הוכיח שלא קיבל כל תכשיטים במתנה מנציג בית המלוכה המרוקאי. הבדיקה העלתה כי מאחורי כל הטענות עמד קב"ט השגרירות ועובדים ישראלים שהועסקו בשגרירות. הדיווח על חזרתו של גוברין למרוקו התפרסם לראשונה ב-I24 NEWS. מאז החזרתו לארץ לא מונה שגריר ישראלי ברבאט והנציגות הוחזקה על ידי ממלאי מקום.
גוברין הוא דיפלומט בכיר שמשרת במשרד החוץ 34 שנים וקודם לכן השגריר שגריר ישראל במצרים.
הדיווחים על החקירה נגד גוברין התפרסמו בהרחבה בעיתונות המרוקנית ונוצלו להתקפה על ישראל מצד גורמים קיצוניים המתנגדים לנורמליזציה. חלקם אף קיימו הפגנה מול הפרלמנט ברבאט בקריאה לסלק את הציונים מהמדינה, ובמהלכה אף שרפו דגל ישראל. בכתבה אחרת שפורסמה באתר חדשות פופולרי במרוקו נכתב כי "גוברין הפך לנטל על היחסים בין ישראל למרוקו".
במשרד החוץ אישרו כי גוברין אמור לחזור לרבאט בשבועות הקרובים - עד סוף החודש או תחילת יולי - לאחר סיום הבדיקה בעניינו.