2 צפייה בגלריה
הנהג החשוד בבית המשפט
הנהג החשוד בבית המשפט
החשוד ורכב ההונדה
(צילום: נדב אבס)
אגף התנועה של מרחב שפלה במשטרה ממשיך לחקור גם הבוקר (יום א') את נסיבות התאונה בראשון לציון, שבה נדרס למוות ד"ר דוד צבי לויאל (64). לפי החשד, צעיר בן 18 מתל אביב שנהג ברכב הונדה פגע בלויאל שרכב על אופניו - ונמלט מהזירה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אמש את מעצרו של החשוד בארבעה ימים.
הנהג הפוגע מסר בחקירה גרסה שלפיה הוא עצר את הרכב לאחר שהרגיש מכה, אך בשל העובדה שהזירה הייתה חשוכה ולא ראה דבר - הוא המשיך בנסיעתו לכיוון בית חברתו. לטענת הצעיר, אחרי שהתעורר משינה הוא ביקש לבדוק את המכה שספג, ואז הבין כי ייתכן שהיה מעורב בתאונה. הוא הסגיר את עצמו לחקירה יחד עם אביה של חברתו.
2 צפייה בגלריה
ד"ר דוד צבי לויאל
ד"ר דוד צבי לויאל
ד"ר לויאל וזירת התאונה
(באדיבות המשפחה, צילום: דוברות המשטרה )
החוקרים ערכו לצעיר בדיקות דם וממתינים לתוצאות המעבדה על מנת לבדוק אם הוא נהג תחת השפעת חומרים אסורים. במשטרה מנסים להבין עדיין מהיכן הגיע החשוד ומדוע עזב את הזירה. גרסתו שלפיה עצר את הרכב והמשיך בנסיעה מפני שלא הבחין ברוכב האופניים נבדקת בספקנות אצל החוקרים. בוחני התנועה יבקשו לערוך שחזור במסגרת חקירת התאונה.
השופטת צבייה גרדשטיין פפקין, שהאריכה כאמור את מעצרו של החשוד בארבעה ימים, ציינה בהחלטתה: "עיינתי בחומר החקירה שהונח בפניי ובאתי לכלל מסקנה כי קיים חשד סביר כי המשיב ביצע את העבירות האמורות. לאור טיב המעשים המיוחסים לחשוד סבורה אני כי מתקיימת עילת המסוכנות".
עו"ד עמי טלמור, פרקליטו של החשוד, אמר: "מרשי עצר את רכבו על מנת לעמוד על תוצאות התאונה, לא ראה דבר סביב הרכב, הסתובב כשלוש דקות, אך מאחר שעדיין היה חשוך הוא לא ראה דבר, לתומו חשב כי עפה לעברו אבן, נסע לבית חברתו, המתין שאביה של חברתו יתעורר, סיפר לו את הסיפור, וביקש ממנו שיתלווה אליו לתחנת המשטרה. מרשי שמר על הנתיב, לא סטה, ולפתע הרגיש מכה בחלק העליון של חלון הרכב מצד ימין למעלה, היה חושך מוחלט, ואף אחד לא נראה על הכביש".

הדיווח על התאונה בשדרות נים בראשון לציון התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 06:48 בשבת בבוקר. חובשים ופרמדיקים פינו את הנדרס במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא בצריפין, אך שם נקבע מותו.
עמי טלמור, מייצג את החשוד בדריסה בראשל"צעו"ד עמי טלמור
ד"ר לויאל, רופא שיניים שהתמחה במחלות חניכיים וכונה על ידי קרוביו "סבא הברזל" התאמן לתחרות "חצי איש הברזל" שתיערך ביום שישי הקרוב. על קיר הסלון בביתו תלויות עשרות מדליות של תחרויות איש הברזל שהן השתתף.
לפני 10 שנים ניצלו חייו אחרי שנהג שנרדם על ההגה סטה מנתיב הנסיעה בכביש ופגע בדבוקה של תשעה רוכבים. ד"ר לויאל וחברו לקבוצת הרכיבה צביקה הרנניק, שהיו אחרונים בטור, ניצלו בנס. שני רוכבים אחרים נהרגו. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ושלושה נכדים.