2 צפייה בגלריה
חוקרי משטרה בזירת התאונה
חוקרי משטרה בזירת התאונה
"פגע וברח". חוקרי משטרה בזירת התאונה בראשון לציון
(צילום: דוברות המשטרה)
תושב תל אביב בן 18 נעצר היום בצהריים (שבת) בחשד לפגיעה והפקרה של רוכב אופניים שנהרג מפגיעת הרכב שבו נהג בראשון לציון. התאונה, שבה נהרג הרוכב בשנות ה-50 לחייו, התרחשה לפני השעה 7:00 בבוקר - והנהג שעזב את הזירה הסגיר את עצמו למשטרה רק לאחר כשבע שעות.
בשעה 6:48 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על רוכב אופניים שנפגע מרכב בשדרות נים בראשון לציון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה פינו את הרוכב במצב אנוש לבית החולים שמיר-אסף הרופא תוך ביצוע פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו. ממד"א נמסר כי הוא סבל מפגיעה רב-מערכתית קשה מאוד.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בראשון לציון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"הרוכב שכב על הכביש בסמוך לאופניים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית חולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי", סיפר פרמדיק מד"א טל פוטרמן.
בוחני התנועה של המשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה, שהוגדרה כבר בבוקר כתאונת "פגע וברח". מהמשטרה נמסר כי הנהג החשוד נעצר לחקירה, ובהמשך יוחלט אם לבקש את הארכת מעצרו מבית המשפט.
רוכב האופניים הוא ההרוג השישי בכבישים ביממה האחרונה - והשמיני מתחילת השבוע. מספר ההרוגים השנה בתאונות דרכים עומד כבר על 312. מוקדם יותר הבוקר נהרג הולך רגל כבר 50 מכביש 60 סמוך למיתר - שעות אחרי ששני גברים בשנות ה-30 לחייהם נהרגו בתאונת דרכים במעורבות שני כלי רכב ליד כסייפה שבנגב.

אתמול נהרגו עוד שני רוכבי אופנוע בשתי תאונות דרכים נפרדות. אחת התרחשה בין סכנין לעראבה, והשנייה התרחשה בשטח פתוח בוואדי שילה הסמוך לבית אריה שבשומרון. שני ההרוגים העלו את מניין רוכבי האופנוע שנהרגו בכבישים ל-79, מספר גבוה בהרבה השוואה לשנים הקודמות.
מוקדם יותר השבוע, ביום חמישי, נהרג נהג משאית שעצר בצד הדרך ונפגע ממשאית אחרת בכביש 6 לדרום, סמוך למחלף שורק לכיוון קריית גת. ארבעה ימים לפני כן נהרגה פעוטה בת שנתיים מפגיעת רכב בתל שבע. היא נפצעה אנושות, פונתה למרפאה מקומית - ומשם הועברה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. לצוותים הרפואיים בבית החולים לא נותר אלא לקבוע את מותה.
במקביל, הלילה נהרגו גם חמישה פלסטינים בהתנגשות בין שני כלי רכב בכביש 60 בצומת יצהר שבשומרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם במקום. "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד", סיפרו גלי סופר ושרון שקד, פרמדיקיות של מד"א. "שלושה מנוסעי הרכבים בשנות ה-20 לחייהם שהיו מחוסרי הכרה וללא סימני חיים סבלו מפציעות קשות מאוד, ולאחר בדיקות רפואית יחד עם רופא צבאי נקבע מותם. גבר ואישה נוספים שנפצעו באורח אנוש טופלו במקום ולאחר ביצוע פעולות החייאה גם כן נקבע מותם".
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "אני משתתף בצערן העמוק של המשפחות השכולות שיקיריהן מתו מוות מיותר שניתן היה למנוע. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכריז על מצב חירום בכבישים. עכשיו. בכל יום נהרג אדם והדברים מתקבלים באדישות כאילו נגזר עלינו לשלם את המחיר הכבד הזה. הממשלה חייבת לשנות את סדרי העדיפויות ולשים את הצלת החיים כדבר הראשון במעלה. יש לאשר את התכנית הלאומית לצמצום תאונות הדרכים בהקדם ולהחזיר תקציבים שנלקחו בשנים האחרונות. יש לחזק את משטרת התנועה ולהוסיף 200 ניידות ומאות שוטרים".
לדבריו, "את התוצאה של הקיצוצים שנעשו בשנים האחרונות אנחנו רואים ורואות בכל יום בכביש. מדינת ישראל משתרכת מאחורי מדינות אירופה בבטיחות בדרכים ולממשלה הנוכחית את את האחריות והיכולת לשנות ולהציל חיים".