הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית המשפט בחיפה נגד אסי חוראני (51), תושב עכו, בגין מעשה טרור של חבלה חמורה בזמן מבצע "שומר החומות". חוראני הואשם במעורבות באירוע הלינץ' במור ג'נאשווילי במאי 2021. זהו כתב האישום התשיעי שהוגש בגין מעורבות בלינץ'.
1 צפייה בגלריה
מור ג'נאשווילי
מור ג'נאשווילי
מור ג'נאשווילי
(צילום: ליאור אל-חי)
לפי כתב האישום שהגישו עורכי הדין אוהד כהן וריאן סאלח, חוראני הצטרף להתפרעויות ב-11 למאי, יום לפני הלינץ' בג'נאשווילי. הוא ידה אבנים וירה זיקוקים לעבר שוטרים ואף ספג פגיעה מכדור גומי ברגלו. ביום הלינץ', כך כתב האישום, חוראני חבר לצעירים רעולי פנים שהקימו מחסום והחלו בידוי אבנים. ג'נאשווילי נסע ברכבו, זוהה כיהודי ואבנים יודו לעברו. הוא התנגש בחומה, ומתפרעים החלו לרגום את הרכב באבנים ובחפצים שונים. הוא הוצא מרכבו וספג מכות עד אובדן הכרה, כל זאת ממניע לאומני-אידיאולוגי. חוראני אף התכוון לספק בנזין לצורך הצתת עצי דקל סמוך לתחנת הרכבת בעיר, ושבר יחד עם אחרים מצלמות אבטחה הפזורות בעיר.
כתב האישום מייחס לנאשם עבירות מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע הצתה, שיבוש מהלכי משפט, היזק לרכוש, מעשה פזיזות ורשלנות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות. ג'נאשווילי עצמו הגיע לדיון, ואמר כי הוא "שמח שהמשטרה והשב"כ ממשיכים לבצע עבודה כדי לתפוס את שאר החשודים בלינץ'".
עו״ד מאהר תלחמי, המייצג את חוראני, מסר: "הוא מכחיש מעורבות בלינץ', טוען לאלימות נגדו במהלך החקירה, וטוען כי נעצר רק בגלל שהיה בזירה״.
שכנתו של אסי חוראני, תושב שכונת וולפסון בעכו, אמרה ל-ynet: "אני מכירה אותו אישית וגם אמא שלי, הוא השכן שלנו, אני המומה. לא הייתי מעלה בדעתי ומדמיינת שהוא יפגע ככה ביהודים. תמיד היינו עוזרים לו ואומרים לו שלום. הוא היה נחמד מאוד אלינו ונכנס אלינו הביתה לשתות אצלנו קפה. בעבר הוא הציל אותי כששכן ערבי אחר תקף אותי ואיים שיפגע בי, על רקע גזעני. אין לי ספק שגם אם עזר לי והיה טוב איתי, אין בו אמונה. אני יודעת בלב שלם שהם לא אוהבים אותנו היהודים".
שב"כ היה מעורב במעצרו של חוראני בחודש שעבר. הוא נחקר בשב"כ ובימ"ר חוף, ולפי השב"כ מדובר בתוצר של פעילות מתמשכת של הארגון, שסייע במעצר ובהגשת כתבי אישום נגד שבעה מעורבים נוספים בלינץ'. מהארגון נמסר כי מיצוי הדין עם המעורבים במעשי אלימות בזמן מבצע "שומר חומות" יימשך.

בתוך כך, בית המשפט גזר היום את דינו של תושב נוסף מעכו, באסל טנטורי, בגין חסימת כביש וידוי אבנים בעיר בזמן המבצע. בן ה-25 נידון לשנת מאסר בפועל, ואחיו יוסף אמר ל-ynet: "הוא שילם על המעשים שביצע".
על אדהם בשיר, גם הוא תושב העיר, נגזרו 10 שנות מאסר בגין חלקו בלינץ' ובהתפרעויות נוספות בזמן המבצע. נגד אימן זלפי, תושב שכונת וולפסון הוגש כתב אישום בגין מעורבותו בלינץ'.