הסערה הפנימית בליכוד בשאלת התקציב והקיצוצים הצפויים נמשכת: הפעם זהו ח"כ אושר שקלים שמציע דווקא עכשיו, בימים של לחימה מתמשכת, לקצץ בפנסיות של אנשי צבא ומשרתי ציבור. "אלפי אנשים מקבלים פנסיה של 50 ו-60 אלף שקל בחודש", אמר ח"כ שקלים היום (שני) בריאיון לערוץ הכנסת, "אני בודק את הנושא של צמצום הפנסיות התקציביות, פנסיות הענק".
1 צפייה בגלריה
חבר הכנסת אושר שקלים
חבר הכנסת אושר שקלים
לקצץ דווקא בפנסיות. ח"כ אושר שקלים
(צילום: גיל יוחנן, אלכס גמבורג)
לדברי שקלים, קיצוץ של משרדים מיותרים לא יניב מספיק כסף. "אני ראיתי את החישוב עבור שמונה או עשרה משרדים מקוצצים, בסוף מדובר על כמה מאות מיליוני שקלים. אני לא אומר שזה לא חיסכון, אבל קיצוץ הפנסיות יכול להגיע גם למיליארדים. אם מדברים על השמנת", אמר, "על איפה שאפשר לבוא ולקצץ, שם אפשר לגעת. יש אנשים שבאמת השתכרו יפה מאוד כל החיים שלהם, משכורות של עשרות אלפי שקלים מדי חודש, ועכשיו הם בגיל פנסיה וגם עובדים עבודה כפולה. אולי הם יכולים להסתפק גם ב-25-20 אלף שקל, זה המון-המון כסף".
בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה היום, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיית התקציב ואמר: "יש לי איזושהי תפיסה לגבי מה אנחנו צריכים לעשות ב-2024, אני עומד להיפגש עם שר האוצר בעניין. שמעתי אתכם, הוא גם ישמע אותי. אני חושב שיש כמה נתיבים. להעלות מיסים תהיה טעות גדולה מאוד. אני לא יודע אם נוכל להפחית את שיעורי המס, אבל להעלות תהיה טעות גדולה מאוד".
מוקדם יותר היום קראה ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן מהליכוד, שהתפטרה בעצמה מתפקידה כשרת ההסברה עם פרוץ המלחמה, לסגור משרדי ממשלה מיותרים. "אני לקחתי אחריות. גם הליכוד כמפלגה וגם כממשלה - צריך לעשות חושבים. הנושא פוגע בנו. המערכות שהכי יצטרכו לפעול כרגע מרוששות. אני מבקשת לשקול לסגור משרדים שאין להם נחיצות, או לפחות תקצצו את הכספים של המשרדים למען שיקום עוטף ישראל. האזרחים זקוקים לכל שקל", אמרה.
אתמול קרא קריאה דומה ח"כ אלי דלל, גם הוא מהליכוד. "היה מצופה משרים להתפטר ולהסיט את הכספים למאמץ המלחמתי, משלא עשו את זה היה מצופה מראש הממשלה לפטר אותם. זה אקט מנהיגותי שהיה מוסיף לאמון הציבורי", אמר דלל, והתייחס גם לאחריות הכוללת של הממשלה: "האסון קרה במשמרת שלנו ואנחנו אחראים".