שיפור חל היום (שלישי) במצבו של אלעד ברזילי, בן 37 מעכו, שהותקף ונפצע קשות לפני שבועיים בלינץ' שביצעו פורעים ערבים בעירו. בני משפחתו מסרו כי הוא התחיל לנשום בכוחות עצמו - אך עדיין אינו מדבר.
2 צפייה בגלריה
אלעד ברזילי
אלעד ברזילי
התחיל לנשום בכוחות עצמו. אלעד ברזילי
(באדיבות המשפחה)
"אלעד מזיז את הגפיים ומתקשר באמצעות העיניים", סיפרו. "הפציעות בראשו עדיין במצב קשה, ויש לפניו עוד דרך ארוכה. נקווה בעזרת השם להמשך התקדמות יציבה".
ברזילי מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל בנהריה, והבוקר - לאחר שבמשך שבועיים היה מורדם ומונשם, החל בתהליך גמילה מהנשמה. עד כה עבר ברזילי שני ניתוחים, ובקרוב הוא אמור לעבור ניתוח נוסף.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, שביקר היום את ברזילי, מספר: "זה רגע מרגש מאוד. אני מבקש להודות למחלקה הנוירוכירורגית בכלל וליחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בפרט, על עבודת קודש נפלאה וטיפול מקצועי ומסור באלעד. אמנם יש לו עוד דרך ארוכה לעבור, אך בהחלט אפשר להביע אופטימיות זהירה".
ברזילי, נשוי לאחות בבית החולים רמב"ם ואב לארבעה, הוא מחנך בבית הספר "אמי"ת קנדי" בעכו. ביום רביעי לפני כשבועיים בשעות הערב הוא יצא לרחובות העיר כדי לאתר תלמידים שלו בין המפגינים - ולהחזירם לבתיהם.

"הייתה קריאה לאנשי חינוך יהודים וערבים לצאת לרחוב ולפעול בקרב תלמידיהם, כי רבים מהמפגינים היו צעירים מאוד. המטרה הייתה להרגיע את הרוחות ולהחזיר את הנערים לבתיהם", סיפר חברו של ברזילי, עידן בוסקילה, תושב העיר ומנהל בית ספר בחיפה. "הם הלכו כקבוצה, אבל באיזה שהוא שלב הוא שמע שיש תלמידים שנמצאים באזור פנימי יותר, וניגש לשם לבד - ואז הותקף".
בוסקילה סיפר שפגש בברזילי מוקדם יותר באותו ערב: "ערכתי קניות לשבת וכשהייתי בדרך חזרה לתוך העיר התחלתי להבחין במחסומים ובצעירים שהסתובבו עם אלות. ראיתי את אלעד יושב על הרצפה, רטוב כולו לאחר שספג מים מהמכת"זית. עצרתי לידו, אמרתי לו 'בוא, אני אקח אותך הביתה, לפחות תחליף לבגדים יבשים', אבל הוא סירב. הוא אמר שהוא לא יכול כי הוא מחפש עוד תלמידים. זה הבנאדם. ערכי מאוד, נחוש מאוד, ואני מקווה שזה גם מה שיעזור לו עכשיו לצאת מזה".
2 צפייה בגלריה
אבי הר-אבן
אבי הר-אבן
עדיין מאושפז במצב קשה. אבי הר אבן
(צילום: עמית שעל)

בתוך כך, מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר כי אין שיפור במצבו של אבי הר אבן (84), שנפגע קשה משאיפת עשן אחרי שפורעים ערבים הציתו את מלון אפנדי שבו שהה בעיר עכו. "הוא עדיין מאושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא מורדם ומונשם".
הר אבן, ממדעני הטילים הבולטים בארץ, היה בעבר ראש סוכנות החלל הישראלית ואף זכה בפרס ביטחון ישראל. רעייתו, ששהתה עמו במלון, לא נפגעה.