2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בישיבת הסיעה
בנימין נתניהו בישיבת הסיעה
החזית בין השניים הפכה לפומבית עם החלטתו של נתניהו לערער. יו"ר הליכוד ולניאדו
(צילום: יואב דודקביץ, מיכאל קרמר)
בית הדין של הליכוד אישר הערב (שני) את מועמדותו של דודו לניאדו, בעל עבר פלילי, לאחר שוועדת הבחירות של המפלגה פסלה בשבוע שעבר את מועמדותו. בעקבות זאת, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הנחה את היועץ המשפטי של המפלגה להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי נגד אישור מועמדותו של לניאדו, הנחשב בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות במשבצת מחוז תל אביב, במסגרת התמודדותו במשבצת השמורה לנציגי המחוזות.
המאבק שניהל נתניהו נגד לניאדו ושהוביל לפסילתו היה עד כה מתחת לפני השטח והיום, לאחר שבית הדין אישר לו להתמודד, החזית בין השניים הפכה פומבית. משבצת מחוז תל אביב הממוקמת במקום 41 לא נראית אמנם ריאלית בשלב זה, אולם הנחת המוצא בליכוד היא שאם המפלגה תרכיב את הממשלה הבאה, ובמידה והחוק הנורבגי יכנס לתוקף, ייתכן שבעקבות פרישת ח"כים לתפקידים רשמיים מחוץ לכנסת, המקום עשוי להפוך לריאלי.
בליכוד העריכו לאורך התקופה האחרונה כי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו לא מעוניין בכניסתו לרשימה של לניאדו. גורמים במפלגה העריכו כי נתניהו היה זה שהוביל לפסילתו בשבוע שעבר. לדברי הגורמים, הפסילה העידה על עומק מעורבותו של נתניהו בפריימריז וכמה הוא חרד לרשימת הליכוד ביום שאחרי. "כאשר הובאה בפנינו העובדה שמר לניאדו הורשע במעשים פליליים נוספים, נראה כי עליי לסמוך ידי על רצון רוב חברי ועדת הבחירות ולהורות על פסילת מועמדותו של מר לניאדו להיות מועמד התנועה לכנסת - וכך אני מורה", קבע יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט מנחם נאמן.
לניאדו אמר בשבוע שעבר על הפסילה כי "ועדת הבחירות פעלה בניגוד לחוק, אין לי ספק שבית המשפט יהפוך את ההחלטה, לא יעצרו אותי מלהתמודד ולנצח". לניאדו נחשב לפעיל ליכוד ותיק המקורב לחבר הכנסת דוד ביטן, והורשע ב-2011 בפריצות לבתים. בשנת 2010 הוגשה נגד תלונה על ידי אישה והוצא נגדו צו שאותו הוא הפר, כשהגיע אליה ותקף אותה ואת השוטר שהוצב במקום, כך על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון.
היום הגיב על החלטת בית הדין "הליכוד הוא בית, וזו המפלגה הגדולה בישראל בדיוק בגלל ההחלטה שהתקבלה הערב. בה אדם שעשה טעות לפני שנים רבות, תיקן את דרכיו והפך לאזרח תורם לחברה יכול לייצג את בוחריו בכבוד ובהערכה. הקמפיין שנוהל נגדי בתקשורת היה רצוף שקרים וחצאי אמיתות כדי להציג תמונה מעוותת של עברי. למרות זאת רוחי לא תיפול. כחבר ליכוד שורשי אעמוד לימין התנועה ולימין ראש הממשלה הבא בנימין נתניהו גם אם הרוחות כרגע סוערות. אני מתחייב להעניק תקווה, באמצעות כנסת ישראל לכל איש ואשה, שצמחו מתוך מצוקה ומתוך קושי, תויגו שלא בצדק והתגברו על כל הקשיים בהופכם לאזרחים טובים תורמים ושומרי חוק".
2 צפייה בגלריה
עורך דין אייל בסרגליק
עורך דין אייל בסרגליק
בית הדין החליט להחזיר את בקשתו לקיצור הפז"מ לשולחנו של נתניהו. עו"ד אייל בסרגליק
(צילום: חגי דקל)
הבחירות המקדימות בליכוד, שלפי הסקרים תהיה הגדולה בכנסת, ייערכו מחרתיים. בשבוע שעבר הודיע נתניהו כי הוא אינו מעוניין לקצר את תקופת האכשרה למועמדים של נציגי המחוזות, למרות שהחליט על כך רק לפני שבועיים. חלק מהמועמדים שלהם בוטל קיצור פרק זמן החברות במפלגה שמעו על ההחלטה מהפרסום ב-ynet או מהרשתות החברתיות, אחרים קיבלו ידיעה בזמן שנכחו בכנס פוליטי ושעה שביקשו לגייס תמיכה באזור בחירתם.
בית הדין החליט להחזיר את בקשתו הרשמית של עו"ד אייל בסרגליק לקיצור תקופת האכשרה לשולחנו של יו"ר המפלגה נתניהו, ואם זה לא יאשר את קיצור הפז"מ, ההחלטה תחזור לבית הדין, שם ככל הנראה תאושר. בסרגליק, נזכיר, היה זה שהגיש את העתירה נגד החלטתו של נתניהו לחזור בו באשר לנציגי המחוזות. גם שאר המועמדים, בהם שולי מועלם וטל קדמי, קיבלו הודעה על שינוי החלטתו של יו"ר התנועה.