צה"ל מחזיק בכמה תיעודים של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, שנתפסו במהלך התמרון הקרקעי. בתיעודים, שצולמו בימי המלחמה, נראה סינוואר בתוך המנהרות שבנה ארגון הטרור.
כך למשל, בתיעוד שנתפס בימים האחרונים נראה סינוואר בתוך מנהרה אסטרטגית של חמאס בחאן יונס, שצה"ל נכנס אליה לאחרונה. הסרטון צולם במצלמות אבטחה של ארגון הטרור, וסינוואר לא נראה בו פצוע. הוא מתהלך במנהרה לצד אישה וילדים, ככל הנראה בני משפחתו, ואדם נוסף. דובר צה"ל ימסור הצהרה הערב, שבמהלכה את התיעוד הזה.
אחרי פרסום דבר מציאת התיעוד, טענו גורמים בכירים בישראל כי הוא לא היחיד - וישנם תיעודים נוספים שנתפסו של מנהיג ארגון הטרור בעזה, גם עדכניים יותר. בכולם הוא נראה בתוך מנהרות, אך באחד מהם הוא ללא משפחתו.
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
סינוואר
(צילום: AP)
הכותרת
האם המלחמה יצרה מזרח תיכון חדש?
24:57
הדיווח על עצם קיום התיעוד פורסם לראשונה על-ידי אור הלר בחדשות 13. בשבועיים האחרונים, נזכיר, אומרים בישראל שסינוואר נמצא בנתק מהנהגת חמאס שמחוץ לרצועת עזה, והדבר מעיד על כך שהוא לא לוקח חלק במשא ומתן על עסקת חטופים חדשה. סינוואר, לדברי גורמים בכירים בישראל, רץ "ממערה למערה כל הזמן - כמו עכבר. הוא מבועת ועובר ממקום למקום בטירוף. הדבר היחיד שיכול לגרום לעסקה זה הפחד האמיתי שעוד דקה הוא מחוסל, ורק עסקה תציל אותו".
הגורמים טענו כי "אם יש סיכוי לעסקה זה רק בגלל הלחץ הצבאי, שצה"ל יושב על הצוואר של סינוואר, ושעוד שנייה הוא לא איתנו ויהרגו אותו. אין לו סיבה אחרת. הוא לא צריך דלק, תרופות ואוכל. הוא יודע שעוד דקה הוא מחוסל עם הצמרת שלו".
2 צפייה בגלריה
מוחמד דף
מוחמד דף
התמונה של מוחמד דף שנתפסה
(צילום: דובר צה"ל)
זו לא הפעם הראשונה שהתמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה מביא להשגת חומרים מודיעיניים על בכירי חמאס. כך למשל, פורסמו שתי תמונות שונות של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שבהן נראה מצבו טוב מכפי שחשבו בישראל בעבר.