לאחר המהומה שבעקבותיה נדחה הדיון הקודם בבית הדין הצבאי בעניין פסק דינו של רב-סרן בועז אנקרי, שנחשד תחילה ב-21 עבירות מין בשתי קצינות ובחיילת, היום (שלישי) הודה אנקרי בכתב האישום המתוקן והמקל - שבו יוחסו לו רק 3 עבירות. בעקבות הודאתו הוא הורשע בשלוש עבירות של מעשה מגונה, מעשה סדום ובעילה אסורה תוך ניצול מרות והטרדה מינית.
2 צפייה בגלריה
דיונו של רס"ן בועז אנקרי החשוד בתקיפה מינית
דיונו של רס"ן בועז אנקרי החשוד בתקיפה מינית
אנקרי בבית הדין הצבאי. "מודה בכל מה שיוחס לי"
(צילום: עידו ארז)
במסגרת עסקת הטיעון עמו, ואחרי שהפרקליטות דרשה שיתקן את התנצלותו לנפגעות, הקריא אנקרי בדיון התנצלות מחודשת מתוך דף - והצהיר: "אני מודה בכל העבירות שיוחסו לי. מתנצל בפניכן בצורה ברורה וחד משמעית", אמר.
הדיון הקודם הופסק לאחר שאנקרי התבקש על ידי השופטים להתנצל בפני שלוש המתלוננות שנכחו באולם - ואלו פרצו בבכי בעקבות דבריו, כשטען בין היתר כי עבר מסכת של שקרים. "זו לא התנצלות, זו מכבסת מילים, אין כאן שום התנצלות ושום סליחה, הוא לא התנצל ולא הביע חרטה". צעקו המתלוננות לעבר אנקרי, "אתה בושה, בושה, תתבייש לך, אין כאן שום סליחה וחרטה".
2 צפייה בגלריה
דיונו של רס"ן בועז אנקרי החשוד בתקיפה מינית
דיונו של רס"ן בועז אנקרי החשוד בתקיפה מינית
(צילום: עידו ארז)

היום כאמור תיקן אנקרי את התנצלותו, ואמר: "אם נשמע אחרת בדיון הקודם אני מצר על כך. התנצלותי מלאה ואמיתית. לא הייתה כאן מערכת יחסים תקינה והאחריות על העבירות היא שלי ושלי בלבד".
הדיון הבא ייערך ב-21 בנובמבר בעניין הטיעונים לעונש, לאחר הערכת מסוכנות שתיערך לאנקרי בחודש הבא. לפי עסקת הטיעון הקצין צפוי להישלח ל-11.5 חודשי מאסר בכלא הצבאי, וסעיף זה בעסקה לא אמור להשתנות.
אחת מהנפגעות, נ', אמרה לאחר הדיון כי ההסדר "מאוד מקל", אך כי "בסך הכול זה הדבר האופטימלי". היא סיפרה: "אנחנו אחרי דיון ההמשך, שנדחה אחרי המחדל והבדיחה שהוא עשה מהדיון הקודם. היום הוא באמת טען שהוא מתנצל, ובעצם הודה והורשע בכל העבירות. אני חושבת שהסדר הטיעון מאוד מקל, אבל לפעמים המשפט מקשה יותר על הנפגעות, עלינו, אז אני חושבת שבסך הכול זה הדבר האופטימלי. הפיצויים שאנחנו אמורות לקבל, על סך אלף שקל, זה מביך. אני חושבת שחייל שמאבד וסט וקסדה משלם יותר. הוא התנצל - אני לא מאמינה לאף מילה. זה לא משנה לי, אני לא מתעסקת בזה. זה אומנם איתי, אבל זה לא אירוע שמגדיר אותי. המעשים שהוא עשה מגדירים אותו, הוא עבריין מין מורשע, מסוכן, שישב בכלא".
אנקרי הורשע היום לאחר עיכובים ממושכים שארכו יותר משנתיים. הפרשה נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לפני כשלוש שנים, ובתחילתה נעתר בית המשפט לבקשתנו לפרסם את זהותו של הקצין הוותיק ממחלקת הרפואה של מטה פיקוד העורף ברמלה. אלא שלמרות כתב האישום החמור נגדו, שכלל עבירות מין מהחריפות שבספר החוקים, ההליכים נגדו התעכבו למורת רוחן של הקורבנות – במשך כשנתיים משפטו אף לא החל, לרוב בגלל בקשות עיכוב שהגיש – והתקבלו.
בסופו של דבר, בתום הליך גישור חשאי, הוסכם על הסדר טיעון עם אנקרי, שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לפני כמה חודשים. בפרקליטות הצבאית הסבירו כי עונש המאסר הקל באופן יחסי לעבירות נבע מהקושי לזמן לעדות נוספת בבית הדין הצבאי, במהלך משפט הוכחות שאותו התכוון אנקרי לנהל, מול הקורבן העיקרי שלו: חיילת ששירתה תחתיו כשהייתה בת 19, הגיעה מרקע סוציו-אקונומי קשה ונוצלה מינית על ידו פעם אחר פעם, במכוניתו ובתוך הבסיס, אף שיכול היה להיות בגיל של אביה וכשחמש דרגות מפרידות ביניהם.
עו"ד אפרת נחמני בר, המייצגת את הנפגעת העיקרית ח', מסרה: "אין לנו שום אשליות לגבי כנות ההתנצלות. לא הייתה פה תשובה מלאה ולא התנצלות מעומק הלב. העובדה שמדובר בקצין שלאורך שנים ניצל את המרות שלו, ניצל את הקשיים של הנפגעת העיקרית, לכד אותה במלכודת דבש כדי להשתמש בה לסיפוק צרכיו האפלים, בא לידי ביטוי בדיון הקודם, דיון שאותו פוצצנו, לאחר שהוא 'כאילו' התנצל אבל בעצם חזר וניסה לכנות את מערכת היחסים ביניהם – 'מערכת יחסים זוגית, ידידותית' וכו'. זה בהחלט לא סוף פסוק. אנחנו מתכוונות לדרוש מהפרקליטות הצבאית להביא לפני הגורמים שמעריכים את המסוכנות המינית שלו את כל הנאום ההזוי והמעוות שהוא הביא בפעם הקודמת, כדי להראות כמה עיוותי חשיבה יש לאדם שגם לאחר זמן, גם כשהוא מודה פורמלית שהוא עבריין מין, מטיל את האחריות על הנפגעות".
עו"ד עידן דביר, המייצג את אחת הנפגעות האחרות, מסר: "יש פה נאשם שהגיע להסדר טיעון ולא מעוניין לקחת אחריות על הפגיעה בקרבנות העבירה. פעם שעברה שמענו את הנאשם מסרב למסור הודאה ולהודות בסעיפים המיוחסים. היום לצערי אנחנו לא במצב טוב מזה. אנחנו עדיין במצב שהוא מגיע וקורא מדף. ההתנצלות שלו לא כנה ולא אמיתית ואין שום הבעה חרטה. אני מצפה מבית הדין לא לקבל את הסדר הטיעון, לדחות אותו ולדאוג שתהיה כאן ענישה ראויה. ענישה שמשקפת את המעשים ואת הפגיעות של הקצין שפגע בנשים צעירות, הותיר אותן עם כתם לכל החיים, ועם מטען רגשי שהן יצטרכו להתמודד איתו במשך תקופה ארוכה ביותר".