2 צפייה בגלריה
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)
זמן קצר אחרי שראש הממשלה נפתלי בנט הורה הערב (יום ג') בנתב"ג על צעדים לבלימת התפשטות הזן ההודי של נגיף הקורונה - הודיעה המשטרה על נקיטת מהלכים מצדה, בהם הטלת קנסות על בני נוער מגיל 12 שיפרו בידוד. בכיר במשטרה הודיע: "קנס לילדים הוא כלי שקיים בידי המשטרה. נעשה את הדברים במידתיות".
חובת הבידוד חלה לפי שעה על מי שאינו מחוסן או קטין ושב משש מדינות "אסורות" - רוסיה, ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו והודו. הקנס למפירי בידוד עומד על 5,000 שקלים.
לדברי הבכיר, "יהיו יותר שוטרים בנמל התעופה בן גוריון, זאת בשל הצפי לכניסה ויציאה של כ-100 אלף בני אדם לישראל וממנה. בכל יום כ-30 אלף בני אדם יוצאים ושבים מהמדינה והמספרים יעלו פי שלושה בחודשי הקיץ". עם זאת, הוא הדגיש כי למשטרת ישראל אין כוונה "לצבוע את נתב"ג בשוטרים".

הגורם הבכיר במשטרה הוסיף כי "מחודש מרץ אנו אוכפים בידוד בצורה ממוקדת, בדגש על החוזרים מחו"ל. הדבר משולב בפיקוח טלפוני - אלף שיחות בכל יום". כמו כן, הוא אמר: "יש כיום 29 אלף מחויבי בידוד".
בכיר המשטרה התייחס גם לאירוע ההדבקה במודיעין, ואמר כי במשטרה פנו למשרד הבריאות בנוגע להנחיות בנושא: "תיפתח חקירה בנוגע לאירוע במודיעין וההורים זומנו לחקירה, שכן כשילדיהם חזרו לארץ הם הפרו את הבידוד. בשל העובדה שהילדים לא ידעו שהם חולים - האכיפה כרגע היא במישור המנהלי. אם הדבר יתאפשר יירשם קנס בדיעבד".

בנט: זו התפרצות חדשה, עטו מסכות וחסנו את הילדים - המלאי מוגבל

כפי שצוין, סייר הערב אש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג על רקע החשש מהזן ההודי של קורונה שמדביק גם מחוסנים. הוא הפציר באזרחים להימנע מטיסות לא חיוניות לחו"ל וכי "ייתכנו שינויים משמעותיים בכניסה לארץ וביציאה ממנה".
בפתח דבריו אמר בנט כי קיים דיון הערכת מצב עם שרי הבריאות, התחבורה וביטחון הפנים. "זן הדלתא, הזן ההודי, מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם", אמר בנט, "עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו. הוא מידבק בכ-50% יותר מזן הקורונה המקורי ואנחנו רואים התחלה של התפשטות בתוך ישראל. לא תמיד אנחנו יודעים לאתר את המקור. הוא מדביק גם אנשים שהתחסנו. אפשר להתחסן ולהידבק". עוד אמר: "בואו נימנע מאירועים המוניים במקומות סגורים. תפעילו שכל ישר".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנתב"ג
נפתלי בנט בנתב"ג
נפתלי בנט בנתב"ג
(צילום: רויטרס)

ההחלטות שעליהן הכריז בנט:
  • קבינט הקורונה יוקם מחדש
  • הנכנסים לישראל בנתב"ג יעטו מסכה
  • כל הנכנסים לישראל יעברו בדיקה סרולוגית
"ראינו במדינות אחרות כמו בריטניה עלייה משמעותית באשפוזי ילדים", המשיך ראש הממשלה. "לכן קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה - והמטרה שלנו היא לקטוע אותה; לקחת דלי מים ולשפוך על האש כשהיא עוד קטנה".
"אני מבקש ממי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא ייצא", אמר בנט - והמשיך: "מקורו של אירוע ההדבקה בבנימינה במשפחה שהגיעה מחופשה בקפריסין. אם אפשר לוותר על הנופש - אני ממליץ שלא להזמין".
לדברי ראש הממשלה, "אנחנו קוראים באופן רשמי לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי. יש המון פייק ניוז. אני את ילדיי אחסן". עוד אמר בנט כי הוא "ממליץ לשוב ולעטות מסכות במקומות סגורים". הוא ציין כי הנחה את משרדי הממשלה להחיל את ההוראה הזו מיד.