לוחם צה"ל בן 19 נפצע היום בצהריים (שישי) באורח בינוני בפיגוע דקירה סמוך לקריית ארבע. המחבל חוסל בירי. כביש 60 נחסם בעקבות האירוע בכיכר בית ענון לכיוון צומת גוש עציון למשך כחצי שעה, ובמקום החלו להתפתח הפרות סדר.
מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המחבל, שככל הנראה יצא מרכב, הגיח מאחורי הלוחם מגדוד צבר של גבעתי שעמד בעמדה הצבאית במקום ודקר אותו בצווארו. לוחם אחר ירה לעבר המחבל שלוש יריות וחיסל אותו. הלוחם שנפצע פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא בהכרה מלאה, מדובר צה"ל נמסר כי משפחתו עודכנה.
הלוחם שחיסל את המחבל, גם הוא מגדוד צבר, הוא גם חובש בהכשרתו. לאחר שירה במחבל ביצע טיפול ראשוני מציל חיים בחברו, עד להגעת צוותי החירום.
5 צפייה בגלריה
זירה  בית ענון
זירה  בית ענון
לאחר הפיגוע התפתחו הפרות סדר אלימות. כוחות בזירה
5 צפייה בגלריה
הסכין
הסכין
הגיח מאחור ודקר בצוואר. הסכין ששימשה את המחבל
(צילום: הצלה ללא גבולות )
5 צפייה בגלריה
תמונות מהזירה ה
תמונות מהזירה ה
פינוי הפצוע לבית החולים
(צילום: הצלה ללא גבולות )
בשעה 15:26 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פיגוע דקירה בכביש 60 בצומת בית ענון. חובשים ופרמדיקים של מד"א וכוח רפואה של צה"ל שהוזעקו למקום פינו את הפצוע לבית החולים הדסה עין כרם. פרמדיק מד"א חגי וינגוש סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוח רפואה צבאי שהעניק במקום טיפול רפואי לפצוע שסבל מפצע דקירה והיה בהכרה מלאה. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל חבישה ועצירת דימום והוא פונה במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים בירושלים".
לאחר הפיגוע התקבצו עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר כוחות הביטחון בצומת בית ענון. מדובר בצומת שהתרחשו בו לא מעט פיגועים, והיה מוקד משמעותי בימי "אינתיפאדת הסכינים" באוקטובר 2015. העמדה הצבאית בצומת נמצאת סמוך למעבר הפלסטינים לחברון, ולא מעט פלסטינים עוברים שם במהלך היום.
אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע, אמר לאחר הפיגוע: "ברצוני להודות לחיילים ולשוטרים שעומדים כאן ושומרים עלינו בכל מזג אוויר ובכל זמן, טרור לא ירתיע אותנו מלגור כאן. נמשיך לפתח את המקום ולהביא לאזור שלנו מאות אלפי אנשים שמגיעים למערת המכפלה כדי להתפלל וזוגות צעירים נוספים לאלו שכבר פה, כדי שגם בשנה הבאה נפתח גני ילדים ובתי ספר חדשים כפי שפתחנו בשנת הלימודים הזו. אני דורש להשיב את ההרתעה וקורא למדינת ישראל לגבות מחיר כבד ממי שפוגע ביהודים ובתומכיהם בארץ ובעולם".
ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי הוא "‏מאחל החלמה מהירה ללוחם צה"ל שנפצע בפיגוע ליד קריית ארבע. מחזק את הלוחמים שפעלו בנחישות לנטרול המחבל. נמשיך להיאבק בכל מי שינסה לפגוע באזרחינו וחיילינו. שבת שלום לכל לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון, שמרו על עצמכם".
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע סמוך לקריית ארבע
זירת הפיגוע סמוך לקריית ארבע
זירת הפיגוע סמוך לקריית ארבע
5 צפייה בגלריה
גופת המחבל הדוקר
גופת המחבל הדוקר
גופת המחבל בזירה
(צילום: הצלה ללא גבולות )
בתקופה האחרונה הגבירו בפיקוד המרכז את פעילותם לעיקור קיני הטרור ביהודה ושומרון, כאשר הדגש הוא על צפון השומרון - ובעיקר ג'נין ושכם - גזרה שבה אירעו בתוך עשרה ימים חמישה פיגועי ירי. התסיסה בגדה מעסיקה כרגע את צה"ל ושב"כ יותר מהסכם הגרעין עם איראן, ואפילו יותר מאיומי נסראללה.
"אנחנו מזהים תסיסה שהולכת ומתגברת ביהודה ושומרון, בעיקר בצפון השומרון, שעלולה להסלים ולהפוך להתקוממות עממית אלימה", אמר השבוע גורם ביטחוני בכיר שעוקב מקרוב אחרי הנעשה בכל זירות הפעולה של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל. לדבריו, ולדברי גורמים אחרים בממסד הביטחוני, מערכת הביטחון צריכה להיערך כעת להתפתחות כזו ובעיקר לנסות למנוע אותה.