הפשיעה בחברה הערבית ממשיכה להשתולל, וראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להגביר את האכיפה נגד הברחות אמצעי לחימה, על רקע דיווחים מדאיגים שנמסרו בוועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה במגזר הערבי - שלפיהם בעקבות המלחמה בעזה ובצפון התפתחו תופעות של גניבות סיטונאיות של אמל"ח.
בוועדה דווח כי אמצעי לחימה רבים, בהם מאגים, טילי לאו, לבנות חבלה ומטעני חבלה מסוג כלימגור, הגיעו לגורמי פשיעה בחברה הערבית, לאחר שרק בשבוע האחרון היו בה שני מקרים של ירי טילי לאו. כמו כן, מתחילת השנה נרצחו כבר 41 בני אדם בחברה הערבית, לעומת 35 בתקופה המקבילה בשנה שעברה - שהייתה השנה המדממת ביותר במגזר אי-פעם. רק שלושה מ-41 מקרי הרצח פוענחו עד עתה.
2 צפייה בגלריה
 אמצעי לחימה שתפסו לוחמי מג"ב סמוך לבניין המועצה האזורית בדיר חנא
 אמצעי לחימה שתפסו לוחמי מג"ב סמוך לבניין המועצה האזורית בדיר חנא
אמל"ח רב מגיע לגורמי פשיעה במגזר הערבי. נשק שאותר בדיר חנא
(צילום: משטרת ישראל)
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו בועדת החוץ והביטחון של הכנסת
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו בועדת החוץ והביטחון של הכנסת
נתניהו הנחה את צוות המאבק בפשיעה בחברה הערבית להתכנס אחת לשבוע
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נתניהו הנחה בדיון שהתקיים שלשום (שלישי) שכפי שהקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בתדירות גבוהה לניהול המלחמה, על "צוות העל" למאבק בפשיעה בחברה הערבית, שמורכב מראשי אכיפת החוק, להתכנס אחת לשבוע. "צוות העל" מורכב ממפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, פרקליט המדינה עמית איסמן, ראש רשות המסים שי אהרונוביץ', ראש הרשות לניירות ערך יוסף (ספי) זינגר ועוד. צוות זה היה מתכנס אחת לכמה חודשים, וכעת נתניהו הורה כאמור שהוא יתכנס פעם בשבוע.
ראש הממשלה הורה גם לצרף לשורותיו את ראש המטה למלחמה בפשיעה, רואי כחלון, כדי לשפר ולייעל את העבודה הכוללת של ישראל נגד ארגוני הפשיעה. כחלון מקדם את הקמת מנגנוני הבקרה לרשויות המקומיות שחשודות כי גורמי פשיעה חדרו אליה.

בדיון סוכם על קידום שורת חוקים שתכליתם לייצר כלים אפקטיביים למאבק בפשיעה חמורה, כמו למשל נגד אמל"ח קטלני. על פי החוק כיום, אין הבדל בין החזקה לא חוקית של אקדח לבין החזקה לא חוקית של מטען חבלה או טיל לאו. כמו כן, בישראל גם אין ענישה מיוחדת לנשק כבד וקטלני - והרעיון הוא לקבוע ענישה חמורה יותר למחזיקי אמל"ח קטלני יותר. שר המשפטים יריב לוין והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יהיו אחראים להאיץ את קידום חבילת החקיקה, שכבר אושרה בדיון הקודם של ועדת המשנה.
עוד דובר על חקיקה שתשפר את היבטי האכיפה כגון מתן מענה לשאלות שעלו, לדוגמה - אם מוצאים נשק בתוך בית שבו מתגוררים חמישה בני אדם, נגד מי מגישים את כתב האישום. כך גם לגבי מציאת אמל"ח ברכב שבו יושבים כמה נוסעים. שאלה נוספת שעלתה היא אם ניתן להגיש כתב אישום נגד אדם שהעלה תמונה שבה הוא יורה לעבר בית, למרות שהוא טוען שמדובר באקדח צעצוע.
במסגרת הדיון הציגה המשטרה נתונים של הברחות אמל"ח וסמים גם מגבול ירדן, ונתניהו הנחה לפעול להקדמת הקמת המכשול המזרחי בגבול. נתניהו גם הנחה את המטה לביטחון לאומי לקיים עבודת מטה מהירה כדי לבחון את גניבות האמל"ח מצה"ל. עבודת המטה תוצג בדיון הקרוב של ועדת המשנה.

עוד הוחלט בדיון כי ראש המטה יקים צוותי עבודה פרטניים וממוקדים, כגון צוות תקיפה כלכלית נגד ארגוני פשיעה, צוות שייתן מענה לבעיית המאוימים בהקשרים אלה, צוות שייבחן את היבטי המאסר של חברי ארגוני הפשיעה בשירות בתי הסוהר ומנגנון שייבחן את העברת הכספים הממשלתיים לרשויות המקומיות שלגביהן קיים חשד של מעורבות ארגוני פשיעה.
כמו כן, כדי לוודא שכספי תוכנית החומש אכן מגיעים לאזרחי החברה הערבית ולא זולגים לארגוני הפשיעה, הנחה ראש הממשלה כי משרד האוצר ייבחן את צירופו של החשב הכללי יהלי רוטנברג לוועדה המתמדת שפועלת לקידום תוכנית החומש.