שר הביטחון יואב גלנט הודיע הערב (יום רביעי) בהצהרתו על חיסולו של מוחמד עצאר, ראש מערך הנ"ט של חמאס. עצאר, שהיה אחראי על כלל מערכי הנ"ט בחטיבות השונות ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. הוא חוסל באמצעות מטוס קרב.

לדברי גלנט, חרף הריגת 11 לוחמי גבעתי מפגיעת נ"ט בנמ"ר שבו היו, מערך הנ"ט של חמאס ספג פגיעה קשה בקרבות שמתחוללים ברצועת עזה. "פגענו ברוב המפקדים של המערך הזה - ואתמול חיסלנו את מפקדו", אמר.
1 צפייה בגלריה
 תעודת הזהות של מחמד עצאר, ראש מערך הנ״ט של ארגון הטרור חמאס
 תעודת הזהות של מחמד עצאר, ראש מערך הנ״ט של ארגון הטרור חמאס
(צילום: דובר צה"ל)
גלנט הבהיר: "בכל מקום החיילים מתארים שהם פוגשים מחבלים שיוצאים מתוך מנהרות תת-קרקעיות שנמצאות במבנים ומתחת לבתי ספר. עזה היא בסיס של טרור ורשע". הוא אמר כי עד כה הוטלו יותר מ-10 אלף חימושים על העיר עזה וחוסלו אלפי מחבלים, והוסיף: "לא נעצור על שנגיע לכולם, לכל המחבלים בכל הדרגים. אנחנו נחושים לנצח. לאויב יש רק שתי אפשרויות - או למות או להיכנע ללא תנאי. אין אפשרות שלישית".
לדברי גלנט, "אנחנו בעיצומה של המלחמה. קרבות עזים מתנהלים בשטחים בנויים בעיר עזה. לוחמי צה"ל לוחמים באומץ לב, בנחישות ותוך גילוי דבקות במשימה. הם מצליחים במשימות ונחושים לבצע אותן. צה"ל מתקדם בדרך להכרעת חמאס, יש למלחמה מחיר כבד, ואני משתתף בצער המשפחות. אלה הבנים של כולנו".
"אנחנו מתקדמים בהתאם לתוכניות", אמר. "חמאס סופג מכות קשות".