2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
"לא נעצור עד שנגיע לכולם, לכל המחבלים בכל הדרגים". שר הביטחון יואב גלנט
(צילום: מוטי קמחי)
ברקע התעצמות הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, שר הביטחון יואב גלנט נשא הערב (רביעי) דברים, ואמר כי "קרבות עזים מתנהלים בשטחים בנויים בעיר עזה. צה"ל מתקדם בדרך להכרעת החמאס, שסופג מכות קשות". לדברי גלנט, "יותר מעשרת אלפים חימושים הוטלו על העיר עזה. אלפי מטרות נפגעו, אלפי יעדים הושמדו, אלפי מחבלים חוסלו - מהדרג הנמוך ועד לדרגים הגבוהים".
לדברי גלנט, "מטרות המלחמה לא השתנו כהוא זה - אנחנו הולכים קדימה. זה לא יהיה קצר, זה לא יהיה קל אבל אנחנו ננצח. חייבים לנצח במלחמה יהיה אשר יהיה המחיר. גם אם זה לא ימצא חן בעיני חלק מאומות העולם, אנחנו נמשיך".

גלנט הוסיף כי "לא נעצור עד שנגיע לכולם, לכל המחבלים בכל הדרגים. אנחנו נחושים לנצח. לאויב יש רק שתי אפשרויות- או למות או להיכנע ללא תנאי. אין אפשרות שלישית. אחד המערכים שנפגעו באופן קשה אצל החמאס בשבועות האחרונים הוא הנ"ט. חיסלנו אתמול את מפקד מערך הנ"ט של הרצועה". על הפעולה הקרקעית אמר שר הביטחון כי "בכל מקום החיילים מתארים את מה שהם פוגשים - מחבלים שיוצאים מתוך פירים, מנהרות תת-קרקעיות מתוך מבנים, מתחת לבתי ספר. עזה היא בסיס של טרור ושל רשע".
בצל קריאות חברי קואליציה להקפיא העברת כספים לרשות הפלסטינית, בהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, אמר גלנט כי "במדינת ישראל יש עניין ביציבות ביהודה ושומרון - תמיד, ובעיקר בעת הזאת. מן הראוי להעביר במיידי את הכספים האלה כך שישמשו את המנגון התפעולי של הרשות הפלסטינית, וגם את כוחות הרשות הפלסטנית שמסייעים במניעה של אירועים המוניים". הוא הוסיף: "במלחמה מבוקשי העיקרי זה ניצחון. כל מה שמסייע לעניין הזה, כולל הרגעת הזירה ביו"ש - צריך לעשות. בשאר נטפל בבוא העת".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ' ואדלשטיין. דורשים להקפיא את העברת הכספים לרשות הפלסטינית
(צילום: קובי קואנקס, שאול גולן )
סמוטריץ' השיב לדבריו של שר הביטחון, ואמר כי "אני מעריך אותו ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל. אך עמדתו בעד העברת כספים לרשות הפלסטינית היא טעות חמורה". לדבריו, "אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבינו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה-7 באוקטובר שרצחו וטבחו בנו. הרשות הפלסטינית היא לא הפתרון - היא חלק מהבעיה. לא חוזרים על טעויות וקונספציות שהתפוצצו לנו בפנים!".
בהתייחסו ל-16 חללי צה"ל שנפלו מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה, אמר גלנט: "למלחמה מחיר כבד. אני משתתף בצערן של בני המשפחות שאיבדו את יקירהן בקרובת הקשים בעיר עזה. אלה הבנים של כולנו. כל מי שאיבד חבר בשדה הקרב יודע עד כמה קשה היא התחושה. הוא גם מכיר את הרצון להסתער, להילחם, לנצח, להכות את האויב למען אלו שנפלו, למען אלו החיים, למען עם ישראל ולמען מדינת ישראל".
שר הביטחון גם פנה "למשפחות של אלפי לוחמים שנמצאים בעיר עזה - אני יודע שאתם מודאגים, אני יודע שהשעה היא שעה קשה ואתם במתח. אני מכיר את ההרגשה באופן אישי. אני מחזק אתכם ותומך בכם". הוא פנה גם "אל בני המשפחות של החטופים - לא שכחנו, אנחנו נחושים להשיב את החטופים אל ביתם".

גלנט גם התייחס לרושם שנוצר כי יש חוסר סדר בטיפול בחטופים ובנעדרים, שכולל מעורבות של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. "קודם כל יש טיפול הדוק בכל הקשור לשבויים ולנעדרים. בכל בוקר כאשר אני עושה את הערכת המצב יושבים מולי ניצן אלון וגל הירש, כל אחד לפי התחומים שלו", ציין שר הביטחון. "כל מאמץ נוסף הוא מבורך, כל תהליך נכנס למסגרת ובסופו של דבר מנוהל על ידי הרמטכ"ל ואחר כך על ידי".
שר הביטחון התייחס גם לחזית הצפונית ואמר כי הוא "מציע להסתכל על הדברים בצורה שקולה. אני חושב שחיזבאללה מורתע. הוא רואה מה קורה בעזה, הוא לא רוצה להפוך את ביירות לעזה - והשאר ברור לגמרי". עם זאת, הוא ציין כי "אנחנו ערוכים בהגנה חזקה בצפון, וחיל האוויר מוכן לכל משימה אין לנו עניין במלחמה אבל נדע לפעול בעוצמה אם נידרש".